Caronatopic #13

Ik vier het met max 4 personen en 2 kinderen onder de 12 (volgens regels overheid)
Daarbij hebben de helft van de bezoekers net corona gehad (ook kinderen). Daarnaast doen we allemaal een zelftest (ook de kinderen).
1 Persoon die geen corona heeft gehad, heeft al boostervaccin gehad (langer dan 2 weken geleden).
Anderen 2 hebben booster 2 dagen ervoor gehad, maar die werkt nog niet optimaal.

En ik ben ook wel benieuwd hiernaar.

Doen jullie een zelftest voor kerst?

• Ja, gewoon 1 test
  • Ja, op meerdere dagen
  • Nee ik doe geen test, maar vier wel kerst samen met anderen
  • Ik vier geen kerst/alleen met huisgenoten of gezin etc.

0 stemmers

1 like

Ik doe geen test, maar puur omdat ik momenteel besmet ben. Anders zou ik het wel doen.

1 like

Ik ben wel van plan op elke dag waarop ik iemand zie te testen ja, en de dag na kerst dan ook.

4 likes

Ik doe 1 test omdat ik op 1 kerstdag mensen zie. De andere kom ik alleen in contact met de afstandsbediening en voedsel

7 likes

Ik doe de 24e een test en vier 24 en 26. Maar omdat ik 25 en 26 werk doe ik het de 24e zodat er nog een beetje speling is met eventueel iemand moeten regelen (haha wie hou ik voor de gek, dat is gewoon met 1 iemand minder werken of diensten schuiven over de dag)

Ooooeh yeah. M’n booster zit erin, net op tijd voordat we naar Limburg gaan volgende week.

12 likes

Ik vier het helemaal niet maar die optie is er niet :joy:

2 likes

Ik hou me eraan. Snap wel dat veel mensen zich er niet aan houden na dat bericht over dat feest van Amalia en waarbij ze weer alles goed praten met ‘maar ze hielden afstand’ en ‘maar ze waren gevaccineerd’ en ‘maar ze werd 18’. Ja Pietje uit Schubbekutteveen is ook 18 geworden en mag ook maar max 4 man uitnodigen, ook als er afstand wordt gehouden. Draagvlak was al klein, maar dat wordt alleen maar kleiner met al die domme acties steeds. Volgende week zit ik zelf met 100+ man in een ruimte zonder afstand, met misschien wel ongevaccineerden, misschien wel mensen met klachten. Dat mag (ofnee moet) ook allemaal maar en met kerst is het ineens ‘owee als je met meer dan 4 bent!!!’ Niet dat ik dat erg vind, hoe minder mensen hoe minder ‘omg heb je nu nóg geen man en kinderen???’ gezeik, dus dikke prima, maar krom is het wel allemaal

1 like

Haha nou over kerst. Ik heb op 28 december een voor mij (en mijn gezondheid) een vrij belangrijke ziekenhuisafspraak staan. Waarvoor mijn diabetesverpleegkundige heel veel moeite heeft moeten doen, want eigenlijk zou ik pas in april aan de beurt zijn. Als ik dan ziek ben, zou dat dus echt heel erg rot zijn.

Nu heeft een kant vd schoonfamilie een tijd geleden besloten om samen te willen brunchen met kerst. Vonden dat toen al gevalletje ‘we zien wel of dat dan verstandig is’ en verrassing: dat is het niet. Maar op mijn schoonouders, de opa van mijn man en wij na na heeft iedereen van die kant vd schoonfamilie het afgelopen jaar corona gehad (waarbij 1 oom en tante nu op dit moment en oom zit echt tegen ziekenhuisopname aan, als er ruimte was geweest had hij daar al gelegen). Maarja allemaal al corona gehad dus we kunnen wel samenkomen, hihaho. En dat wij niet willen snappen ze echt niet, want we hebben elkaar al zo weinig gezien en ze hebben het allemaal gehad dus hoe groot is de kans nou? ZUCHT. En een zelftest is dus ook niet nodig.

We hebben het ook over 15 volwassenen en 4 kinderen trouwens he. Hahahahha.

(Wij waren hier trouwens sowieso niet naar toegegaan)

maar dit is dan toch met qr-code?

Maar die QR code zegt toch eigenlijk ook helemaal niks?

3 likes

Ik vier geen kerst. Probleem opgelost :slight_smile:

8 likes

Ze heeft het denk over tentamens, daar heb je geen qr nodig

1 like

Ja precies! sinds vorig jaar wij ook niet meer en het is zo chill om niet het hele lands door te hoeven reizen, geen gezeik te hebben met (schoon)familie en te kunnen eten wat je zelf wil.

Oh ik dacht een feest

Maar studenten moeten dan wel gewoon afstand houden toch?

Pietje uit Schubbekutteveen houdt zich wellicht ook niet aan maatregelen en haalt daar de voorkant van de krant niet mee. Geen excuses voor het koningshuis want dit hadden ze niet moten doen maar het is echt niet alsof alleen Amalia een leuk feestje heeft.

3 likes

Ik neig hier ook naar, stiekem jaloers haha!

Mijn hele familie loopt nu te discussiëren want oh oh wat moeten we nu toch en ik ben weer de boeman aangezien ik het liever gewoon even oversla dit jaar. Echt sneu om iedereen zich in bochten zien te wringen om maar af te kunnen spreken. Denk dat ik gewoon straks ga zeggen dat ik er van af zie (kinderen op basisschool, zwangere zus en een pasgeboren baby, kwetsbare ouder etc). Het is gewoon even niet anders, jammer dan.

1 like

Mijn partner en ik zijn ook weer de boeman. Iedereen leek het prima om met 14 personen (waaronder kinderen en zwakkeren) in een té kleine ruimte kerst te vieren. Zag ik als zwangere niet zitten. Dikke prima, ik ben wel weer de boeman hoor.

4 likes

Lekker voor jezelf kiezen.