Dat moest er nog bijkomen hahaha
Betekent niet dat het niet beschermt tegen ernstige ziekte nav corona dus er is nog genoeg hoop!
Ik was zo enthousiast dat ik online een afspraak kon maken voor m’n moeder voor de booster (i.v.m. trombose kon ze de vorige keer alleen telefonisch een afspraak maken, maar nu kon het ook online yes).
Maar ik heb zo snel doorgeklikt dat ik nu ineens twijfel of ik wel ‘ja’ heb aangevinkt bij de vraag of je gegevens gedeeld mogen worden met huisarts en RIVM. Weet iemand of ik dat nog ergens kan terugzien?
Haha sorry kom ik ook nog, maar wil even mensen moed inspreken die de vorige keer ziek zijn geweest door de vaccinatie en daarom op zien tegen de booster. Ik had na mijn 2e vaccinatie koorts en voelde me heel beroerd, heb me zelfs ziek moeten melden op werk (terwijl ik thuiswerk) omdat het echt niet ging. Had me met de booster dus voorbereid op weer een dag ziek maar dat viel echt heel erg mee; deze keer alleen een pijnlijke arm/oksel door wat opgezette klieren.
Wat ik niet begrijp met zo’n variant als eerst Delta en nu Omicron (?); ze nemen het ‘over’ maar in dit geval Delta kan zich toch ook nog verspreiden? Of zou dat betekenen dat we alleen Alfa hadden we er nu van verlost waren? Of zijn er meerdere varianten/ziekten naast elkaar alleen valt de eerdere niet meer op omdat de nieuwere zo groeit? Ik voel me heeel dom maar snap dit niet?
Als de ene variant telkens 2 anderen besmet, maar de andere variant die besmettelijker is 4 anderen. Is het aandeel andere variant onderaan de streep een stuk groter uiteindelijk. Dan wordt de minder besmettelijke variant verdrongen.
Nouja het is gewoon allemaal kut en het lijkt een gebed zonder eind maar elke pandemie (behalve HIV/AIDS) is ooit gestopt dus dit gaat ook stoppen!
Thanks!
Ik kan op mijn werk een booster krijgen. Ik twijfel alleen omdat het pas 4 mnd geleden is, sinds de laatste . En mijn omgeving vindt er wat van dus dat speelt ook mee. Ben ik nogal gevoelig voor. Hij is echt bang voor lange termijn effecten
Edit: toch aangemeld
Eindelijk data over myocarditis (wat overigens maar zelden dodelijk is)
2 tot 10 myocarditis per miljoen na vaccinatie
40 per miljoen myocarditis na positieve covid test (+ meer pericarditis)
Lees net dat de helft van de restaurants niet opengaan met kerst. Gooi dan gewoon alles dicht en red wat er te redden valt qua besmettingen. Wel echt klote voor de horeca, op dit tempo kunnen ze toch pas maart ofzo weer volledig open.
Vind het heel goed dat je je hebt aangemeld en zeker ook snel halen als je kan! Geeft jezelf misschien qua angsten voor corona ook wat meer rust. Iedereen kan er wat van vinden maar jij zelf bent ook belangrijk hè!
Goed dat er nu echt cijfers van bestaan! Ik zie veel antimensen dwepen met het gedachtegoed dat kinderen vaccineren tegen covid net hartproblemen zal veroorzaken.
Ja, precies. Daar doe ik het ook voor; ik hoop dat het me rust geeft en ook voor het groter geheel. Vind het gewoon lastig als je niet ‘gesteund’ wordt in deze keuzes. Maarja, dat is een andere discussie haha
Oh wat voel ik mij ellendig zeg. Ik wil niet weten hoe ik me had gevoeld als ik geen vaccinatie had gehad.
Een wat vreemde vraag maar omdat ik geen geur en smaak meer heb eet ik de laatste dagen ook heel weinig, soms zelfs amper iets. Het smaakt mij niet, ik word er helemaal misselijk van. Maar ik heb sowieso al last van een lage bloeddruk met als resultaat dat ik gisteren ben flauwgevallen door het weinige eten. Herkent iemand dit? Ik vind het zoooo lastig. Ik hou echt van lekker eten maar ik neem een paar happen en het is me echt te veel.
Ik hoor zoveel om me heen dat mensen zich met de kerstdagen niet aan de max. 4 personen regel gaan houden, hoe is dat hier eigenlijk? Anonieme poll:
- Ik vier het met max. 4 personen en het grootste deel van mijn omgeving ook
- Ik vier het met max. 4 personen maar het grootste deel van mij omgeving met meer dan 4 personen
- Ik vier het met meer dan 4 personen en het grootste deel van mijn omgeving ook
- Ik vier het met meer dan 4 personen maar het grootste deel van mijn omgeving met max. 4 personen
0 stemmers
Ik eet ook heel weinig sinds ik niks meer ruik/proef. Ik proef soms nog wel smaken zoals zoet/zout/pittig in de verte dus ik eet nu alleen nog maar dingen met een hele sterke geur: gooi overal knoflook bij, zout over het avondeten, gember, cayennepeper etc. En ik eet verder alleen maar voedzame dingen omdat ik het toch niet proef, dus voor het lekkere heeft het geen zin haha.
Ik viet het alleen met man + kind, maar ik heb het ook wel ‘makkelijk’. We wonen in het buitenland dus geen familie om ons heen.
Mijn familie in NL viert het wel met meer personen (iedereen gevaccineerd en ze hebben afgesproken te testen vooraf, maar meer dan 4 extra personen)
We gaan thuis vanaf dinsdag in zelfisolatie om zaterdag bij mijn ouders te kunnen vieren. Ik heb nog 2 zussen en een broer en die komen allemaal niet vanwege de maatregelen. Tweede Kerstdag komen mijn schoonouders en schoonzus + zwager (en hun dochtertje), dus dan volg ik ook de maatregelen op. Maar alsnog voelt het als veel en dubbel en zou ik het ook prima vinden om gewoon de hele Kerst thuis te blijven.
@Serendipity Als je toch niet veel proeft, zou je ook af en toe een glas bouillon kunnen drinken. Dan krijg je in elk geval je zouten binnen! Beterschap!
Ik maakte m’n eten pittig omdat ik dat wel kon voelen.
Verder zorgde ik voor veel verschillende structuren per maaltijd, zo vond ik het echt een stuk minder vervelend om te eten.