In het nieuwsbericht waarin stond dat ze het advies over gingen nemen stond half januari de uitnodiging.
Dus kunnen we gezellig samen prikken, ouder de booster, kind de eerste prik.
Door alle verhalen hier over mensen die griep hebben gehad en daar maanden ziek van waren vraag ik me nog steeds af hoe ik mijn covid besmetting moet vergelijken.
Het was erger dan mān ergste keer ziek zijn in mān volwassen leven (dat duurde toen 5 dagen maar ik woonde ook alleen dus kreeg geen zorg tot ik mān ouders opbelde, nu heeft mān man me gewoon verzorgd).
Nu ben ik 12 dagen zo ziek geweest dat ik mān bed niet echt uit kon, maar heb op een avondje na geen koorts gehad en op 3 dagen na was ik wel gewoon alert.
Nouja ik zeg nu maar dat ik echt heel ziek was en welke klachten.
Dag 1: Rillen/spierpijn achtig daarna Hoofdpijn, 4 dagen koorts en ergens op dag 3/4 geur en smaakverlies. Maar geen snot, hoesten of andere luchtwegklachten. Wel ontzettend moe geweest en zeker 6/8 weken (!) geen geur/smaak
Gisteren konden alle 60 plussers een afspraak maken die de afgelopen 6 maanden of langer gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt. Nu kunnen de 60 plussers die 3-6 maanden geleden gevaccineerd zijn of corona hebben doorgemaakt gevaccineerd worden.
Ik heb net mijn ouders ook weer aangespoord om hem in te plannen. Moeder heeft astrazeneca (maar al wel hoogstwaarschijnlijk corona gehad in het hele begin van de pandemie) En vader Pfizer. Ze konden nu alleen buiten de stad prikken en geen auto. Ik zei dat ik wel kan rijden, hoe eerder die prik, hoe beter!
Mān ouders hebben ook allebei de booster gehad, blij toe!
Ik ben gelukkig negatief getest maar nu in totaal ook 1 afdeling patiƫnten besmet. Heb maar aangeboden extra te werken.
Het zou me niet verbazen als dat begin 2022 weer gebeurt, een totale lockdown. Ik vraag me alleen af of je het moet willen . Corona gaat nooit meer weg, er blijven mutaties ontstaan en we kunnen niet elke winter dicht neem ik aan?!
Maar gelukkig neem ik geen beslissingen op dit vlak .
Mede door klachten omtrent angst rondom corona en er hyperalert op zijn bij mn kinderen, loop ik bij de psycholoog. Ze zei dat er onwijs veel mensen psychische klachten hebben rondom corona en de maatregelen. Vond dat echt heel heftig om te horen
Misschien dat ze daarom nu massaal aan het vaccineren zijn. Zag op het nieuws echt rijen van mensen staan.
Hoorde Gommers op de radio en die zei dat de verwachtingen van Jan erg slecht zijn. Zo slecht dat hij het durft uit te spreken. Komt door de verspreiding van de omikron. Schrok er wel van. We zien nu in het ziekenhuis stabilisatie van inkomende patiĆ«nten met Corona. Nog steeds veel te veel, maar was ergens een lichtpuntje. Ohja en onze IC komt 5 artsen tekort in januari. Iemand die kan helpen? Wordt namelijk nooit ergens over gesproken ā¦
ik ben echt blij dat ik dan met verlof ben
Mijn vader mocht al vanaf maandag inplannen, maar door overbelaste systemen etc. was het vandaag pas gelukt. Ik probeer het maar als iets positiefs te zien, er lijkt veel belangstelling voor. Uiteindelijk kan hij over 2 weken gevaccineerd worden.
Edit: Dit klinkt een beetje als een āmijn cavia verhaalā nu ik het zo teruglees . Ik probeerde eigenlijk te zeggen: het systeem lijkt overbelast, vandaar dat er misschien geen nieuwe jaartallen bijkomen. Daarbij lijkt de capaciteit ook nog niet helemaal op maximaal te zijn.
Hoe gaat we van niks aan t handje (zo deed t kabinet) naar waarschijnlijk breekt de pleuris uit in drie weken ofzo. Denk echt dat ze volgende week wel met extra dingen komen. Ze moeten haast wel.
Kunnen scholen zelf niet zeggen van joe we gaan dicht? Sprak een collega en dr dochter had morgen alleen gym en nog een vak en de rest viel uit.
Ik wil niet meer
Ben benieuwd of mensen na hun 32ste boosterprik dat hier ook nog komen melden en wat voor last ze ervan hebben.
Ja dat was idd ook mijn idee. Las ook dat je alleen maar online een afspraak kon maken en dat een deel van de bejaarden dat niet kan doen, dus er is waarschijnlijk meer animo dan er tot nu toe afspraken zijn ingepland. Ben benieuwd hoe snel wij terecht kunnen als wij aan de beurt zijn.
Mn moeder werd vandaag gebeld door haar nagelstyliste. Dat haar dochtertje corona had maar zij zelf had geen klachten dus ze wilde het wel eventjes vertellen aan mn moeder maar ze mocht gewoon komen wat haar betreft???
Dat mensen het na bijna 2 jaar het nog niet snappen maakt duidelijk waarom we steeds weer in deze shit zitten.
Dat nieuws over dat feest van Amalia, echt zo ergerlijk. Denken ze dan dat zoiets niet naar buiten komt?
De hoeveelste keer is dit nu al dat het koningshuis in het nieuws is omdat ze zich niet aan de coronaregels houden? Echt pff
Ik heb soms bijna medelijden met Rutte en zān ministeriĆ«le verantwoordelijkheid. Die moet toch wel vloekend en tierend hebben rondgelopen. Ik zie hem zelf ook niet echt aan voor een kerstborrel zoals op Downingstreet (en anders wil ik aub graag in die waan gelaten worden.).
Ik had het ook gepost in nieuws topic maar inderdaad hoe dan??? Zoveelste keer weer, ook echt heel veel te mensen. Ook in deze tijden dat het echt slecht gaat weer
āMaar iedereen die er was is gevaccineerd en getest hoor!!11!1!ā OkĆ© dan mag het blijkbaar wel? Goed om te weten