Ik heb nauwelijks klachten gekregen, nadat ik uit quarantaine mocht werd ik wel ziek (geen corona)
Ik ben maandag positief getest nadat mān vriend het vorige week donderdag gekregen heeft (beiden vanaf die dag al in quarantaine). Ik voelde tm zaterdag eigenlijk niks dacht zelfs oh zal het wel niet hebben en toen zondag een rare hoofdpijn en verkouden. Nu eigenlijk nog steeds, daar bovenop geen smaak/reuk meer sinds gister. Ben niet doodziek, maar ook niet echt helemaal top. Heb geen koorts gehad, mān vriend wel. Die is overigens weer redelijk beter sinds gister.
Het ging hier gisteren trouwens over of gevaccineerden het nou niet meer zouden krijgen, nou kan je vertellen mooi wel. Mān vriend heeft het van een gevaccineerde vriend en wij zijn ook allebei gevaccineerd (en dan ook nog eens pas sinds september).
Ik had de dag van mān positieve test nog geen klachten, dag daarna heel klein beetje een verstopte neus en de twee dagen daarna alleen verkouden en keelpijn. Maar ik heb het echt heel lichtjes gehad als ik het vergelijk met anderen die ik ken die het hadden.
Ah vervelend dat jij ook positief getest bent! Hopelijk houd je er geen langdurige klachten aan over!
Dat van die vaccinaties was al wel bekend toch? Bijna iedereen die ik ken die covid heeft gehad was gevaccineerd. Hetzelfde geldt voor mij. Gelukkig allemaal milde klachten.
Zag dit net, dat stemt ook weinig hoopvol.
Het AstraZeneca-vaccin geeft geen bescherming tegen infectie door de omikronvariant, het Pfizer-vaccin nog een beetje. Dat heeft Jaap van Dissel, hoofd infectieziektebestrijding van het RIVM, gezegd in de Tweede Kamer. Een boosterprik kan de bescherming weer opwaarderen naar 75 procent.
Bron: RIVM: weinig bescherming vaccins tegen infectie door omikron, booster noodzakelijk | NOS
Ik zou vlg week mijn booster krijgenā¦ dat feest gaat dan ook niet door
Denk dat ze nu idd dan even een pauze inlassen, want gister was 1961 al aan de beurt en dat zijn de 60āers.
Ik vraag me steeds af wanneer ze nou beginnen met het vaccineren van kinderen. Iemand die dat weet?
Voor zover ik weet heeft de gezondheidsraad geadviseerd kinderen te vaccineren als hun ouders instemmen. En is het aantal besmettingen onder kinderen nu heeel hoog
Ik was vandaag bij mijn ouders en ze hadden nog geen afspraak gemaakt voor de booster. Ze zijn in april geprikt met AstraZeneca, dus wel toe aan de OpPePpRiK. De reden was dat ze aan het wachten waren op de (papieren) uitnodiging. Ik heb ze verteld dat ze meteen online een afspraak konden makenā¦ Vrienden van hun waren ook nog aan het wachten; zo worden die 60+ers niet geprikt
Precies mijn vader. Die vindt dat hij geen uitnodiging heeft gehad. Terwijl ik hem had gemeld dat het al kon.
Eigenwijze boomer.
Heel veel mensen weten dit blijkbaar niet. Ik appte maandag ofzo een collega wiens man 60+ is dus zei dat hij een afspraak kon maken. Appt ze me vandaag of ze niet op de uitnodiging moest wachten. Vind t best gek dan mensen het totaal niet in de gaten houden. Maar misschien ben ik wel gek.
Hahha ja mijn vader vond het valsspelen om te zeggen dat die de prik meer dan 6 maanden geleden had gehad, ookal was er al bekend dat dat vervroegd was naar 3 maanden.
Maar gelukkig hebben we vandaag genoeg op m i gepraat en krijgt die 29-12 met 5 maanden en 29 dagen zān 3e prik!
Mn vriend en ik hadden een positieve zelftest (op de dag dat ons kind een positieve pcr had) en voelden niet zoveel. Die nacht kreeg mn vriend eerst dik 39 graden koorts, ik de dag erna. We hebben ons 2 dagen echt ellendig gevoeld, daarna ging het beter. Het is nu 2 weken geleden en ik heb vooral nog last van mn neus omdat ik een bijholteontsteking heb gekregen. Vriend en kind zijn helemaal klachtenvrij.
Edit: vriend en ik zijn allebei ons reukvermogen kwijt en gedeeltelijk ook smaak.
Word hier echt bang van. Alsof ik elke keer dat ik naar mn werk of de winkel ga mn doodvonnis teken. Gewoon alsof we weer in maart/december 2020 zijn alleen met veel meer besmettingen
En weer over strengere maatregelen, zouden ze dan toch alles dichtgooien weer?
Ik voelde me vanaf de dag dat ik positief was (1,5 week terug op zaterdag) net zo beroerd als bij een griepje. Op dinsdag ging het beter en woensdag werkte ik thuis. Tot afgelopen maandag heel veel taai snot gehad en merk ik dat ik hoofdpijn krijg als ik te veel doe. Ik heb overigens nog geen reuk en smaak en heb ook regelmatig het gevoel alsof er een hand op mijn rug en borst drukt.
Beterschap!
Als mensen zeggen dat corona maar voelt zoals een griepje bedoelen ze dat waarschijnlijk geruststellend maar het effect op mij is omgekeerd. 1x griep gehad in mijn leven en dat was vreselijk
Een doodvonnis?
Ja als je risicogroep bent is dat best een optie op zich als t vaccin je nul beschermt.
Ah ja kan me voorstellen dat dat super naar is. Sterkte!
Toch meer bijwerkingen van de booster dan gehoopt, vandaag ook ziek naar huis gegaan van werk. Ik heb nu ook ontzettende maagpijn, dat heb ik bij de vorige twee niet gehad.