Caronatopic #13

Ow echt joh? Als ik van onderaf mn vinger richting de bovenkant duwde, kwam er echt een behoorlijke hoeveelheid bloed uit. Kreeg met geen enkele moeite twintig druppels in dat buisje. Maf hoe dat zou verschilt (vast een logische verklaring voor, niet mijn specialiteit)

1 like

Is dit de laatste persco met Hugo?

Om te beginnen goeie ventilatiesystemen zodat je alleen de kindjes besmet waar je op spuugt en niet de hele klas :sweat_smile: Of ja over de nood aan ventilatie in scholen heeft onze viroloog het toch altijd, weet ik veel. Denk dat wij de maatregelen hier ook niet moeten gaan verzinnen maar ook de mensen die er wel verantwoordelijk voor waren hebben ze niet verzonnen en dat is echt kwalijk. En niet alleen in onderwijs hé maar overal. Ventileren, vaccineren wie kan, mondmaskers, afstand en testen en thuisblijven bij klachten of besmette huisgenoot. Das toch wel weinig ingrijpend als basis. Als daarmee alles kan openblijven waarom dat er niet inhouden dan ipv bij de eerste daling van de cijfers te doen alsof corona weg is.

3 likes

Hopelijk wel!

Ik zou m ook thuis houden. Bij ons testte het hele team met een zelftest op 2 dagen na contact negatief (op 1 iemand na waardoor dus iedereen testte) en toen op dag 5 toch 4 van de 6 positief (ook met zelftest en ook ggd gedaan) .

1 like

Zul je zien dat ie wordt ingewisseld door Stef blok.

1 like

Nou, benieuwd of mijn schoonouders nu eens kappen met erop staan dat we met 12 mensen kerst vieren nu het nog benadrukt wordt.

(No worries, ik had al vriendelijk bedankt)

1 like

Edit: even de post weggehaald! Maar het verschilt denk ik van mens tot mens

1 like

Saai verhaal dit, die persco

Hoezo heb je een slechte doorbloeding heb je op deze leeftijd al vaten die vol zitten met atherosclerose?

Wat een onzin.

1 like

Ughhh waarom weer alleen de basisscholen. Alle jongere broertjes en zusjes gaan nog even lekker iedereen bij het kdv besmetten :sob: Het hele kdv word weer niet genoemd, terwijl daar ook het personeel met bosjes neervalt en groepen haast niet open kunnen blijven

Hmm niet heel overtuigende uitleg

En niets over waarom kdv en vo wel open blijven helaas

Hij zij wel iets met een term, maar misschien heeft hij overdreven. Heb wel altijd koude handen en voeten, maar dat is wat onhandig, maar niet onoverkomelijk gelukkig

Edit: heb het even weggehaald uit de post wil geen verwarring zaaien

1 like

Ik denk dat vooral afstand moeilijk te houden is met kleine kinderen. Thuis houden bij klachten vind ik een logisch beleid maar daar zijn ze best streng nu over op scholen naar mijn idee. Wanneer je kind verkouden is mag het niet naar school

Ik liep zojuist langs de demonstratie heen om naar huis te gaan, maar het is zo heftig! Overal ME en politie te paard. Het is gewoon echt onveilig. Zelfs mijn werk sluit ter veiligheid het hek omdat de wappies anders bij ons voor de deur komen staan. :face_vomiting:

Hoe is jouw herstel eigenlijk gegaan? Heb je je vorige week nog ziek kunnen melden?

2 likes

En jouw herstel? Ben je uit quarantaine?

1 like

Ja dat is ook zeker zo. Zeker nu het kouder wordt, de ventilatiesystemen in veel scholen nog niet goed zijn en ouders eisen dat de ramen dicht gaan want boehoe koud (bron verschillende vriendinnen die in het onderwijs werken). Lekkere virusreservoirtjes zijn het wel die klassen. En zie die kids maar eens uit te leggen dat ze in de klas naast elkaar mogen zitten, maar met spelen of afspreken afstand moeten houden…

Is er eigenlijk bekend of het bij kinderen bij de grote groep nog steeds mild verloopt? Ik zag jou van de week volgens mij iets delen hierover waarbij er ook een controlegroep was maar krijg het even niet meer gevonden.

@Stjerne dit is natuurlijk heel erg n=1, maar op ons kdv zijn al die tijd nog 0 besmettingen geweest. Geen kindjes en geen leidsters. Maar hoor het in mijn omgeving wel steeds meer. Kindje van vriendin had besmette leidster (die ook voor hem had gezorgd dag voor ze ziek werd), mocht na zelftest weer komen maar dag erna werden ze gebeld dat hij 40gr koorts had. Gelukkig geen corona, maar die zaten wel ff in spanning.

Ligt denk ik echt heel erg aan welke kdv want bij ons in al die tijd maar 2 besmettingen die op de groep gewerkt hebben en geen een groep dicht… en groepen met leeftijd onder 4 worden bijna overal buiten gelaten