Caronatopic #13

Voor dat wetenschappelijke interpretatie is het OMT. Die heeft eerder besloten om de basisscholen open te houden (derde week van november). Ik snap nooit zo goed waarom men stellig beweert het zelf gelijk te hebben. 98% van het forum hier is niet opgeleid om de voorspellingen te doen. Daar is het OMT voor met deskundigen. Absoluut mag je het gevoel hebben dat je er niet mee eens bent, maar als je het wetenschap erbij haalt moet je, vind ik, wel de expertise hebben om dat juist te kunnen interpreteren.

En welke basisregels? Ventilatie? Ja daar hadden na 1,5 jaar best wat aan kunnen doen. Kind moet ongeveer 2 truien aan naar school.

2 likes

Maar ik zeg ook nergens dat kleine kinderen afstand moeten houden. Wel in de rest van de maatschappij dat er standaard inhouden dan worden kinderen minder besmet en zullen ze ook niet anderen besmetten. Er moet gewoon gedaan worden wat kan. Ventilatie in scholen zou dan wel weer kunnen.

1 like

Binnen nu en een maand iedereen een booster? Moet het nog zien

3 likes

Wow halverwege januari boostercampagne afgerond voor alle 18+. En mag dus 3 maanden tussen zitten (ipv 6?)

3 likes

Ja sinds vandaag uit quarantaine en op wat hoesten na ook besmettelijke klachtenvrij :partying_face: (gister was dag 14 dus mocht vandaag uit quarantaine).
Ben nog wel heel erg moe, dus sta ook nog ziek gemeld op werk deze week. En ik krijg het echt opeens Spaans benauwd van het dragen van een mondkapje, maar denk dat dat komt door de vermoeidheid want doe dat ding natuurlijk op nadat ik naar de winkel ben gelopen dus inspanning.
Stond in mā€™n zwangerschapsapp ook dat ik me moeier kon voelen door hoe lang ik nu zwanger ben, dus mss zit daar ook wat gestapel in.
Lief dat je het vraagt!

4 likes

Ja maar de griepprikgroep 45 min wel pas vanaf de 24eā€¦ top gast. Jantje van 20 die in september is geprikt krijgt m bijna tegelijkertijd met dikkie uit de griepprikgroep die m in juni heeft gehad.

Dus donderdag wordt iedereen uit de griepprik groep uitgenodigd via sms? Hoop maar dat dat goed gaat.

2 likes

Wat fijn om te horen!

1 like

Corona gaat nooit meer weg

3 likes

Dacht volgende week. Hoe hebben ze mn nummer?

Maar Hugo dus wel

8 likes

Sorry bedoelde volgende week donderdag. Ben ook benieuwd of ze mijn nummer hebben.

Als ik het goed heb gehoord zei hij dat iedereen van 18+ uiterlijk half januari de kans heeft gehad om te boosteren, dus dat betekent dat je ook echt die booster hebt gemaakt en niet alleen een afspraak gemaakt? Geloof er niks van dat nu opeens de hele bevolking in 1,5 maand geprikt kan worden.

3 likes

Nou dan mogen ze toch wel priklocaties gaan opschalen? Hier zijn er zoveel locaties weg vergeleken met de zomer

2 likes

Anders bedenken ze nu alvast even het beleid voor volgende winter, dan zitten we weer met dit gezeik

6 likes

Wat een gemiste kans dat ze een boosterprik niet een topping noemen. Daar gaat de gemiddelde Nederlander marketingtechnisch misschien beter op.

21 likes

Als het goed is, is dat gecheckt bij de admin op de vaccinatielocatie!

1 like

Maar OMT adviseerde eerder toch al tot sluiting? Voor de vorige persco ging het er ook al over toch? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Mbt die ventilatiesystemen, stom he dat ze dat niet goed hebben aangepakt. Is iets wat relatief ā€œsimpelā€ is zou je denken (lijkt me makkelijker dan een blik met nieuw IC-personeel iig).

3 likes

Beter iets dan niets toch? Voor mij leeftijd tussen 25-30 gaat het denk ik wel verschil maken.

Dikkie vind ik trouwens niet zo lief. Zijn echt niet alleen ā€œdikkeā€ mensen in de griepprik groep!

Los daarvan: word je voor de griepprik opgeroepen? Ik heb namelijk nog nooit een griepprik gehad maar mocht wel eerder vaccinatie vanwege astma :face_with_monocle:

5 likes

Ik vraag me ook echt af hoe ze mā€™n nummer hebben, haha. Zelfs bij mā€™n eigen huisarts ging zoā€™n uitnodiging niet goed. Maargoed ik moet toch nog 3 maanden wachten. Hoop dat ik dan ook gewoon geprikt kan worden en ze niet gaan zeggen; huh nee, dat kan niet meer :joy:

Als ik het terug lees ik derde week van november niet toch ? Misschien haal ik het door elkaar haha.