Caronatopic #13

En lorazepam? Ik heb vliegangst, oxasepam deed bij mij helemaal niks maar lorazepam vind ik geweldig, heb dan nauwelijks last van mijn vliegangst. Wellicht is dat nog iets voor je om te overwegen. Ik werd daar niet minder helder van, naar mijn idee. Maar je huisarts kan je daar het beste over informeren.

In het voorjaar/begin zomer gevaccineerd, corona gehad en moet dus sowieso 6 maanden wachten tot de booster. Ik denk dat we dan inmiddels wel bij de extra booster zijn.

1 like

Ben benieuwd waarom mensen twijfelen? En of er in die groep ook mensen zitten bij wie het misschien niet kan door reactie op een eerder vaccin?

1 like

Wat een mooi bericht, van deze kant had ik het nog helemaal niet bekeken.

2 likes

Hoe snel was bij jullie de uitslag er de laatste tijd? Ik heb morgen afgesproken met een vriendin die net haar vader heeft verloren en ben sinds gisteravond heel licht verkouden. Mijn zelftest was negatief gelukkig. Ik heb me vanochtend voor de zekerheid toch laten testen, maar hoop heel erg dat de uitslag er voor morgenochtend is.

Mijn zus had zich zondagochtend laten testen en zondagavond rond 10 was de uitslag er al.

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens.
Opvang regelen is, zo kort dag, heel lastig voor veel ouders. Dan krijg je weer van die zielige situaties dat kinderen zich maar een paar uur alleen thuis moeten redden.
Naast de leerachterstand die toch weer ontstaat wordt voor het gemak ook maar even vergeten dat school een grote invloed op het sociale leven van kinderen heeft. Daarnaast vinden de meeste kinderen school stiekem ook gewoon heel leuk.

Het is al een jaar duidelijk dat het begin van de vakantie en Kerstmis dit jaar heel dichtbij elkaar zitten. Ik weet ook niet wat het beste is, maar ik snap deze keuze, (als het doorgaat) vooral op dit moment nog, gewoon echt niet.

Eerlijk, zelf zou ik het wel heel gezellig vinden hoor, mijn kindjes een week langer thuis. Maar ik heb dan ook het “geluk” (ik ben chronisch ziek) dat ik altijd thuis ben en mezelf niet in allerlei bochten hoef te wringen om opvang te regelen.

Tijdens de eerste schoolsluiting heb ik 2 klasgenootjes van mijn kinderen thuis opgevangen waarvan de ouders niet in aanmerking kwamen voor noodopvang. Ik vond dat heel heftig en het was een zware lichamelijke belasting voor mij, maar ik zou het nu ook weer doen als het nodig is.

3 likes

3 december was het laatste overlegcomité met daarna persconferentie. Het volgende overlegcomité is op 22 december, ik vermoed dat daar ook een persconferentie op zal volgen.

1 like

Ik heb afgelopen zomer een maand of drie veel last gehad van urticaria. Dat begon na mijn tweede vaccinatie rond de vaccinatieplek, zat uiteindelijk op m’n hele lichaam en ben daar aardig ziek van geweest en heb ook vrij lang prednison moeten slikken om het onder controle te krijgen. Is natuurlijk niet te bewijzen of dat wel of niet door m’n vaccinatie kwam, maar het kan wel dat dat het getriggerd heeft en dan zou dat opnieuw kunnen gebeuren. Er is verder geen grote medische noodzakelijkheid bij mij ook (ben geen risicogroep of iemand met verlaagde immuunrespons) dus vandaar de twijfel. Ik wil dit in elk geval eerst met mijn behandelend arts bespreken voor ik de keuze maak.

1 like

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-beslist-alsnog-basisscholen-krijgen-eerder-kerstvakantie~a64bbf0b/

Ze gaan het dus toch doen

1 like

Is toch onwaarschijnlijk dat het door het vaccin komt, maar waarschijnlijker doordat je immuunsysteem aan het werk gaat. Je wat koorts krijgt etc. Ik heb ook chronische urticaria en bij elke vaccinatie of verkoudheid vlamt het weer op.

3 likes

Ja is zo natuurlijk! Maar dan nog weet ik eerlijk gezegd niet of ik dat risico nu wel wil nemen daarop, als ik die extra bescherming ook niet per se nodig heb.

1 like

Dusss maandag kunnen ze nog gezellig corona oppikken om t op zaterdag door te geven aan opa en oma :+1:

Ik ben pro maatregelen, maar dit slaat nergens op.

4 likes

Is toch een leuk kerstcadeau

2 likes

Dit slaat echt he-le-maal negens op idd. Die week helpt niks meer tov Kerst en bovendien zullen ze nog massaal bij opa en oma gedropt worden volgende week.

2 likes

Dankje. Gelukkig hebben de meeste kinderen het erg goed thuis, maar sommigen ervaren de gezelligheid van kerst enkel op school helaas.

Gelukkig hebben de kamerleden wel heel lang vrij want kerstreces :confounded:

Ik heb er geen last van omdat de kinderdagverblijven open blijven maar dit slaat echt kant nog wal. Op mijn werk (zorg) hoef je geen vrij meer te vragen want er is al geen personeelslid meer te krijgen. Dus gaan kinderen alsnog naar opa en oma. Al zijn er heus wel meer oplossingen maar niet wat t kabinet voor ogen heeft.

Ik ga wel vast mn sportlessen verzetten haha

1 like

Mijn moeder werkt in een winkel waar ze een mega speelding hebben voor kinderen en afgelopen weken zijn er steeds superveel mensen geweest die dan komen winkelen onder het mom van ‘ja hihaho klas in quarantaine, dus mama shoppen en kids lekker spelen’. Dat krijg je nu dus ook. Plus alleen basisscholen en de rest open heeft ook precies geen zin, want met tentamens (of lessen op de middelbare) loopt alsnog iedereen elkaar te besmetten

Kuttttt dit wordt chaos op werk :sob:

1 like

Maar
 ik de artikelen die ik tot nu toe heb gelezen wordt niks gezegd over noodopvang? Als zelfs de BSO dicht gaat, waar moeten kinderen dan heen :’)