Caronatopic #13

Neem jij de booster?

• Ja
  • Nee
  • Al gehad
  • Twijfel nog

0 stemmers

1 like

Zijn jullie ā€˜bangā€™ voor de omicron variant? Ik lees echt overal dat die als een razende tekeer gaat :frowning:. En is die ā€˜onrustā€™ die ik voel terecht? @Ovenschaal weet jij er iets van?

1 like

@Ovenschaal heeft een aantal posts naar boven hier al e.e.a. over gezegd, misschien heb je daar al wat aan

1 like

Oh, dat ga ik straks opzoeken! Dacht dat ik dat gedroomd had :sweat_smile:

Edit; gevonden! Ah ja, ik ben weer wat meer gerust haha. Thanks

2 likes

Voor wie nee heeft geantwoord op de booster of twijfelt en dat wil toelichten. Waarom niet, waarom twijfel je als je de 1e 2 immers al het gehad?

1 like

Je weet niet zeker of degene die nee stemt de eerste prikken gehad heeft toch?

1 like

Maar een boosterprik kan alleen een boosterprik zijn als je de 1e prikken al gehad hebt toch?

2 likes

Goed punt

1 like

Ik hoop echt dat vandaag besloten wordt de scholen open te houdenā€¦ Veel kinderen uit mijn klas (groep 8) zullen anders een eenzame week tegemoet gaan, met werkende ouders die buitenom werk druk met de voorbereiding van de kerstdagen zijn. Kinderen uit eenoudergezinnen hebben het vaak nog moeilijker. Ze werken op school al volop aan het kerstfeest en hebben al recepten gezocht voor de kerstbrunch in de klas. Zelfgemaakte kerstballen langsbrengen voor de kerstboom in het verpleeghuis, vervolgens daar dan ā€˜s avonds kerstliedjes zingen op het binnenplein voor de oudjes. Kaartjes maken met een kerstwens voor elkaar, en van mij krijgen ze altijd een zelfgemaakte gouden ster met een kadootje erin. Deze week die in de media wordt afgedaan als ā€˜de minst productieveā€™ is voor veel kinderen wel de meest waardevolle. En een deel zal ook opgevangen worden door de opaā€™s en omaā€™s, lijkt me juist niet handig.

22 likes

Omdat ik de vorige twee keer paniekaanvallen kreeg tijdens het prikken en ik zo blij was dat ik er vanaf was. In de tussentijd is mijn angststoornis erger geworden, en raak ik bijna bij de gedachte dat ik weer ā€œmoetā€ al in paniek. Ik hoop vooral dat mijn traject al is begonnen eer ik de uitnodiging krijg en er wat rustiger aan kan denken. Maar voor nu weet ik niet of ik het in mijn huidige situatie ga doen.

7 likes

Haha hebben we hier ook deels gehad, geen alcohol in horeca tussen 8 uur 's avonds en voor 11 uur 's ochtends. Vooral over dat ochtendverbod heb ik me verbaasd

Wat naar voor je, ja dan snap ik dat je voor nu twijfelt.

Ons kinderdagverblijf is deze week dicht ivm een paar besmettingen bij de leidsters. Wij moeten gewoon werken dus 't kind is gister bij opa en oma (van 70 jaar) gaan logeren.
Krijg ik gisteravond een bericht dat er nog meer besmettingen zijn en dat de kinderen van de groep per direct in quarantaine moeten en niemand mogen zien en moeten testen.
Ik snap dat ze dat niet eerder konden weten natuurlijk, maar ik denk dat er veel opaā€™s en omaā€™s aan het oppassen waren gister.
Zo gaat het wel hard natuurlijk. Ze is uiteindelijk ook gewoon blijven slapen daar, mā€™n schoonmoeder vond dat ze na de hele dag oppassen toch al besmet zouden zijn als ons kind het door zou geven.

Maar als ze dichtmoeten ivm besmettingen is het toch al niet echt veilig?

1 like

Hooo ik voel me zo verrot, mā€™n zus heeft zondag een positieve uitslag gehad en ik zat vrijdag 2 uur naast dā€™r op de bank, sinds gisteravond voel ik me niet zo lekker. Toen gelijk een zelftest gedaan, die was gelukkig negatief maar ben vanochtend wakker geworden met hoest en hoofdpijn dus heb nu voor vanmiddag een testafspraak staan. Kan dit er echt niet bij hebben, heb volgende week gewoon tentamen en moet echt nog megaveel leren :sweat:

Nou er stond in de 1e brief dat er bij geen klachten niks aan de hand was, en het klinkt nu een heel stuk spannender dan eerst.
Maar nu je het zo zegt, de situatie is idd niet heel anders

Weet niet of je al medicijnen hebt, maar ik heb ook enorme prikangst. Vanaf het moment dat ik wist dat de booster prik zou komen dacht ik er zo vaak aan en dacht ik steeds: nee ik ga het niet nemen. Heb toen de huisarts gebeld en het uitgelegd en toen heb ik een kalmeringspilletje gekregen voor de dag van de prik!

1 like

Ja, ik heb de vorige keer een oxazepam gehad, maar dat hielp maar matig. En ik kan niets sterkers nemen, want moet toch ook wel enigszins helder zijn natuurlijk :sweat_smile: Het is voor mij trouwens wel echt de angst voor de angst, want tot een jaar geleden had ik 0 problemen met een prik.

2 likes

Ahhh wat balen :(. Dan is de stap heel groot ja!

1 like

Weet iemand of er binnenkort nog een persconferentie in BelgiĆ« komtā€¦? Kan geen data vinden, 17 nov was de laatste geloof ik?