Wel alleen basisscholen lijkt het. Ben heel benieuwd of ze nog iets over het VO gaan zeggen. Het openhouden van voortgezet onderwijs hangt ook samen met een besluit over de examens dat ook deze maand moet vallen. Hoop dat ze een beetje oog hebben voor deze lichting, die het minstens even zwaar heeft als vorig jaar.
M’n opa en oma hebben beide Corona oma heeft nu een zware longontsteking en is uitgedroogd dus nu opgenomen in ziekenhuis. Opa moet met hoge koorts eigenlijk ook naar het ziekenhuis maar er is geen plek
Ik hoop dat ze goed kunnen uitleggen waarom ze toch de scholen gaan sluiten als dat echt doorgaat. Het is nu juist niet de bedoeling dat kinderen naar ongeboosterde opa’s en oma’s gaan, maar ik vrees dat dat dan toch gaat gebeuren. Hoe moeten werkende ouders dit anders weer fixen op zo’n korte termijn? Of je krijgt weer een bomvolle ‘noodopvang’. En ik geloof er trouwens ook niets van dat de scholen na de vakantie dan weer opengaan, dus gewoon weer extreem stressvolle weken worden dit voor het onderwijs. Wat erg dat dit toch misschien weer nodig gaat zijn
Ja dit is ook niet logisch. De eerste keer moesten veel mensen thuis werken. In december vorig jaar ging alles dicht dus had je alleen echt de noodberoepen en nu moet alles binnen een week geregeld zijn?
Alleen basisscholen is ook niet logisch, middelbare scholieren gaan ook mee naar opa en oma. Plus alleen scholen dicht is voor mijn gevoel ook niet genoeg.
Ik gok dat de Bso’s dan misschien eerder open gaan? Want kdv gaat denk ik wel gewoon door (hoop ik )… en idd veel naar opa’s en oma’s want bijv op mijn werk, kun je geen vrij meer krijgen
Waarschijnlijk zijn de noodopvang-kinderen dan gewoon op school?
Ik vind het in ieder geval een kulmaatregel. Wij hebben er weer veel gedoe mee en zolang het gehele sociale leven niet stilgelegd wordt gaat het ook niets aan de besmettingen doen.
Bedoel hoe leuk is het om in dat extra weekje lekker naar Monkeytown te gaan, een slaapfeestje te houden en lekker te gaan winkelen?
Ja goed maar dan zitten al die kinderen daar nog steeds samen.
Maar goed dit is ook eigenbelang natuurlijk en wat nodig is is nodig maar het is weer zo kut gecommuniceerd
Dat zou idd ook kunnen, niet aan gedacht.
Ik denk dat t ook weinig zoden aan de dijk zeg maar meer zullen ze niet doen.
@June eens! Er moet dan ineens binnen een paar dagen zoveel geregeld worden.
Ja eens. Bij de eerste lockdown was ook bijna iedereen echt thuis. Toen vorig jaar de scholen dicht gingen was het echt al een heel stuk drukker op de noodopvang. Dus het zal mij niet verbazen dat als de scholen nu eerder dichtgaan het deze keer nog drukker wordt op de noodopvang. Wat is dan het nut van scholen dicht?
Verder denk ik dat veel kinderen toch al hun opa en oma zien (die bijvoorbeeld oppassen), dus ik zie niet in wat het rendement zou zijn.
Straks gaan ze tijdens de persconferentie vast heel erg de nadruk leggen op de minimale tijd tussen de laatste schooldag en kerstdagen. Alsof dat een volslagen verrassing is.
Waarschijnlijk toch een week eerder kerstvakantie. Met het oog op besmettingen tijdens de feestdagen verstandig denk ik, maar het is wel kort dag (6 dagen van tevoren aankondigen…) en vraagt veel van ouders. Als opa en oma dan toch de kleinkinderen massaal opvangen, schiet je er weinig mee op.
Noorwegen heeft een skjenkestopp aangekondigd, horeca mag helemaal geen alcohol meer serveren of verkopen
Ben benieuwd hoe en of dat werkt met je skjenkestopp
Hoe spreek je dit uit haha
Als je google translate het intypt kan je het uit laten spreken! Precies zoals ik had verwacht wel haha
De oversterfte bij ons is echt enorm lijkt het, er gaan weer zo veel mensen dood en veel ook aan corona of met corona. Echt opvallend.
Allebei mijn ouders hebben op basis van hun geboortejaar geprobeerd een boosterafspraak te maken en kwamen niet door het formulier heen omdat hun laatste vaccinatie (zo’n AstraZeneca waar een miljoen weken tussenzat) nog geen 6 maanden geleden is
Mijn vader heeft gebeld en kon wel al een afspraak maken voor de dag dat die 6 maanden voorbij zijn! Dus misschien kunnen ze dat ook doen?
Geprobeerd, maar de GGD lijn was zo druk dat ze zelfs niet in de wachtrij kwamen! Maar ik hoop dat morgen met de persconferentie wordt aangekondigd dat die 6 maanden versoepeld worden. Of anders idd blijven bellen…
Yesss wij kunnen deze week via het werk (zorg) al de booster laten zetten! Dit kwam onverwachts maar een aangename verrassing.
Voor mijn moeder gold hetzelfde. Maae ze heeft bij het maken van de afspraak gewoon aangevinkt dat het inmiddels wel zes maanden geleden was. Toen kon ze gewoon plannen