Ah balen, m’n vader ging vandaag met oma mee voor de booster en hij ging kijken of hij misschien ook al z’n booster kon krijgen want iedereen van 60 mag al en hij wordt over 3 weken 60, maar helaas mocht/kon het niet dus nu moet hij toch nog langer wachten.
Dat had ik ook! Alsof er watten in m’n oren zaten, maar het voelde anders dan bij een gewone verkoudheid. Duurde gelukkig maar 1 dag. Dag daarna was geur en smaak weg dus toen was het wel duidelijk dat het corona was (dat duurde overigens maar 3 dagen, maar voelde als maanden )
Het voelde bij mij niet aan als watten in mijn oren. Eerder dat gevoel wanneer je met het vliegtuig opstijgt en dat je oren plop dicht zitten. Dat duurde een weekje
Verder kon ik nauwelijks wat ruiken, maar mijn smaakvermogen was niet weg. Het was gewoon vaag bij mij
Pff weer een uitbraak op m’n werk. 1 patiënt en 4 collega’s positief getest en de rest moet nog gaan testen. Gaan we weer… helaas ook een aantal besmet die wel vorige week de booster hebben gehad. Hopelijk ontspring ik de dans weer na 13x testen
Volgens mij (dacht dit op NOS te hebben gelezen) was er gisteren een storing bij het maken van afspraken, dus zou wel kunnen denk ik dat het echte aantal hoger is…
echt mensen, hoe moeilijk is het
Volgens mij was er wel een storing. En na het weekend zijn de cijfers dacht ik altijd lager omdat minder mensen zich laten testen dan.
Denk toch even na man
Edit: ‘Dat blijkt uit WhatsAppgesprekken tussen de fractieleden van Denk en een medewerker, die Nieuwsuur in bezit heeft.’ Vraag me altijd af wie dit soort dingen lekt, zo apart altijd
Nohhh Farid fakking Azarkan Wat een droplul
Ja zaterdagmiddag konden er heel lang geen afspraken gemaakt worden dus denk dat er gister veel minder mensen getest zijn.
Ah dat is balen! Jammer ook dat dat per locatie wisselt. Mijn vader had afgelopen weekend precies hetzelfde (ging zaterdag met oma mee voor de booster, wordt over 2,5 week 60) en hij mocht hem al wel.
Ik liep net snel de action binnen en ik knal zowat tegen een vrouw op zonder mondkapje, die zichzelf aan het filmen was, want ze was als dappere strijder in de action zonder mondkapje. Nou poehoe wat stoer mevrouw Ze was ook eind 40/begin 50 ergens. Lijkt alsof sommige mensen steeds gekker worden.
Ik lees dat je mijn mans tante hebt ontmoet.
Wow eerste daling, tijd om te versoepelen!!!
Ik wacht nog even de komende dagen af als je t niet erg vind. Deze daling is totaal niet logisch. Zelfs met de complete lockdown daalde het namelijk niet zo snel. Maar wie weet gaat het de goede kant op. Niet persoonlijk naar jou toe is dit uiteraard.
Het aantal testen is sterk gedaald en het % positief juist gestegen dus volgens mij zegt deze daling van aantal positieve testen niet zo veel.
Weet iemand hoe het zit met de boosterprik na een besmetting? Ik hoorde dat daar 6 maanden tussen moet zitten, klopt dat?
Edit; nu ook zelf gelezen op site van RIVM. Zou het wel kut vinden met betrekking tot eventueel reizen. Wilde kijken of we volgend jaar wel een keer op vakantie kunnen, maar als je vaccinatie maar 9 maanden geldig is en je moèt gevaccineerd zijn, maar geen boosterprik nog mag, is ook stom.
In Denemarken zijn ook alle remmen los trouwens, meer dan 7000 besmettingen (hoogste ooit, zou in NL 23.000 besmettingen zijn).
Echt wat dachten ze dan, kerst/december is hier altijd de enige maand in het jaar waarin Denen enigszins sociaal gedrag vertonen, kerstlunches en feesten beginnen eind november altijd al, echttt wat dachten ze dan dat er zou gebeuren met alles open.
Nouja. Slechte nieuws is trouwens dat omicron variant ook gewoon gevaccineerden besmet (niet veel minder eigenlijk relatief gezien), maar goede nieuws is dat de ziekenhuisopnames niet meestijgen! Als dat zo blijft en het is allemaal omikron bij gevaccineerden en dus mild ziek, is het zo erg nog niet. Oh en het lijkt dat minder dan de helft die 3e vaccin heeft gehad, toch besmet wordt met omicron dus dat is ook goed.
Wat ook goed nieuws is, is dat er relatief nog geen kwart van het aantal doden is per dag in vergelijking met die piek vorige kerst, zelfs met een stuk meer besmettingen, vaccineren werkt écht goed.
En nog in ander nieuws: er is hier een onderzoek geweest naar langdurige klachten bij kinderen (studie is nog onder embargo). Maar 0.8% van de besmette kinderen heeft klachten langer dan 4 weken en bij de meeste daarvan zijn de klachten na 5 maanden weg. Dat is goed nieuws! Zwakte van studie is wel dat het met vragen/zelf rapporteren heeft gewerkt maar ze hebben wél een controle groep (kinderen zonder corona) dus dat is dan weer sterk.
Het aantal positieve testen is heel toevallig gaan dalen in de dagen nadat het advies werd om bij milde klachten een zelftest te doen. Ik denk dat er gewoon heel veel besmettingen nu niet meer geregistreerd worden omdat mensen minder bereid zijn om naar een testlocatie te gaan.
Scholen gaan misschien toch een week eerder dicht. Zou fijn zijn. Als ze dan ook alles dichtgooien vanaf de 25e tot 10 januari dan maak je misschien stappen. In die tijd lekker veel mensen prikken en hopelijk komen we dan niet op 30.000 door de kerst/omikrom.