Caronatopic #13

Dankjewel!

2 likes

Ik snap ook niet zo goed waarom dit ineens zo’n conflicterend onderwerp zou zijn. Er zijn toch zoveel dingen die je als ouder je kind gewoon verplicht omdat jij de volwassene bent en beter weet wat goed is voor je kind dan een 6-jarige. Zoals idd tandenpoetsen, een jas aan naar buiten als het vriest, naar school omdat je nu eenmaal leerplichtig bent, en ja, vaccinaties. Zelfbeschikkingsrecht is een groot goed inderdaad, maar we hoeven ook niet te doen alsof kleuters zelf in wat voor situatie dan ook in staat zijn om rationele eigen keuzes te maken. Kinderen moet je laten kiezen op het niveau dat goed voor ze is, en dat groeit mee met hun leeftijd en ontwikkeling.

31 likes

Daarbij heb ik op mijn achttiende het hpv-vaccin geweigerd omdat ik prikken niet leuk vond. Kids are dumb!

Ben wel benieuwd met wat voor argumenten ouders komen die sterker zijn dan hoe zesjarigen tegen het ondergaan van prikken aankijken.

7 likes

Maar dat zeg ik toch helemaal niet, het lijkt me evident dat je als 18-jarige op een ander niveau over wel of geen hpv-prik kan praten dan als 6-jarige.

En ik vind kinderen heus niet dom, en kan me echt wel vinden in dat het goed is om (kleine) kinderen dingen uit te leggen en te betrekken bij keuzes en dat ze het fijn vinden als ze (denken dat ze) zelfstandig tot een keuze komen, maar het lijkt me gewoon niet verkeerd dat ouders nu eenmaal vaak dingen beter weten.

1 like

Wat leuk! Ik vertrouwde ook op mijn immuunsysteem :heart:

Mijn moeder heeft me wel gedwongen tot het hpv-vaccin, achteraf blij mee, maar op mijn 15e oid had ik me nooit verdiept in vaccinaties of er verstand van. En er gingen echt rare verhalen rond. Ik was echt bang voor prikken en zat op mijn 21e nog zwetend in het ziekenhuis voor bloedafname. Inmiddels is mijn prikangst zo goed als weg :sweat_smile:

5 likes

Mijn hoofdklacht was de ernstigste loopneus ooit, alsof er een kraantje in mijn neus open stond, voor mijn gevoel kon ik er een afwasteil mee vullen op een dag.

1 like

Ik kreeg 3 weken nadat ik uit isolatie mocht opeens kleine rode vlekken over mijn hele romp. Ze jeukten niet. Het bleef een paar weken en daarna werd het minder erg en ging het weg.

Ik had helemaal niet door dat ik Corona had. Ik gebruikte mn crosstrainer als uitlaat voor de kut diensten op IC. Op gegeven moment merkte ik dat ik na 5 mij helemaal kapot was. Spierpijn overal. Toen pas dacht ik uh?!?! En ging ik temp meten had ik koorts. Daarna algehele malaise en hoofdpijn. Absoluut geen verkoudheid of benauwdheid. Alleen koorts spierpijn en hoofdpijn voor een paar dagen en dan was het weer weg. Nadien een weekje wat moe gebleven. Al met al viel het mee. Had het erger verwacht met mijn njet goed werkend immuunsysteem.

4 likes

Mijn ouders konden ineens vandaag voor hun booster!!! Waarschijnlijk wat plekjes vrij door de formule 1. Mijn moeder belde gewoon om te vragen of mijn vader mee mocht met haar voor de afspraak die al stond en toen was er ineens plek.

Echt een opluchting zeg! Mijn vader had zijn prikken ook al heel vroeg (denk maart laatste) dus extra fijn.

27 likes

Ik heb ook puur getest ivm contact met positief persoon. Dag na testen begonnen mijn klachten. Voornamelijk hoofdpijn, spierpijn, vermoeidheid, druk op de borst en algehele malaise. Af en toe even een flinke hoest maar minder dan dat ik had verwacht. Snotneus echt nauwelijks. Vandaag een klein beetje maar ik heb normaal elke dag wel dat ik een keer m’n neus moet snuiten dus absoluut niet opvallend. Heb tot nu toe eigenlijk helemaal niet de typische klachten waar ik me andere keren voor liet testen. Wel dubbel gevaccineerd ofcourse dus misschien ligt het ook daar aan.

Ik ben vorige week begonnen met de hormoonpleister en omdat ik dacht dat mn boosterprik afspraak nog niet voor snel was heb ik die pleister op de bovenarm (van mn linkerarm) geplakt.
Ik mocht vandaag al voor mn booster gaan dus die zit nu in mn rechterarm (waarmee ik schrijf), hoop dat dat wat gaat meevallen haha, niet dat ik veel moet schrijven of doen komende dagen maar toch :sweat_smile:

2 likes

Ik heb m juist 2x in mijn schrijfarm laten zetten want die gebruik je veel meer en heb uiteindelijk toen geen een keer stijve arm of spierpijn gehad

1 like

14 likes

Kom net terug van m’n zus die full-on wappie is en ben zó geirriteerd. Onze band is sinds corona sowieso verslechterd en net hadden we dus alweer een flinke discussie. En pffff, 't ergste is nog dat m’n vriend er als een fucking aardappel bij zat. Kwam geen woord uit, schoot me niet te hulp
 :expressionless: Heb je toch ook geen reet aan :angry: Ben zo pissed :angry: Sorry voor de rant, moest er ff uit.

2 likes

Ik had verstopte oren. Was wel erg vreemd

Ik ben echt heel blij dat ik weinig klachten heb maar dat aangetast reuk- en smaakvermogen
 Gek word ik ervan. Ik hou zo van eten :sweat_smile: ik merk nu pas hoe mijn dag rond eten draait eigenlijk. Ik kook graag, bak graag en nu heb ik echt het idee dat ik ook op karton zou kunnen knabbelen. Een collega van mij heeft 6 maanden later nog steeds geen geur en smaak, mag er niet aan denken.
Ik zit nog in isolatie dus wie weet hou ik er wel iets ergers aan over, vermoeidheid, ademhalingsproblemen,
 Ik weet echt dat dat veel erger is maar nu ik heel de dag thuis moet zitten en niet echt ziek ben zou ik anders heel de dag aan het koken en bakken zijn, echt jammer dat dat niet kan nu.

3 likes

Oh ja dat heb ik ook! En als ik nies ‘springen’ ze soms open. Mijn vriend zei ook al ‘bij jou zijn al je zintuigen aangetast, hoe hard ben je nu aan het praten?!’ :sweat_smile:

Dit had ik ook 2weken terug met een flinke verkoudheid. SĂșper naar! Je gaat dan ook hard praten en soms ploppen ze ineens open en merk je hoe hard de radio staat? :sweat_smile:

3 likes

Middels PCR ook positief :cry:
Fuck.

1 like