Caronatopic #13

Wat maakt dat je het lastig vindt? (Oprechte vraag!)

Ja hoor. Geen idee wanneer ik iemand anders huis van binnen heb gezien dan mn moeder en schoonouders. Maar ben ook hoog zwanger en wil geen extra risico lopen naast mn werk.

Ik heb sowieso geen feestje gehad sinds corona begon! Bij mij blijft het beperkt tot vrienden en familie zien, maar die knuffel ik niet en ik kom ook niet in groepen bijeen. Maar dat is niet meer doen dan de maatregelen volgens mij? De anderhalve meter geldt gewoon. Verschiet er wel van om te zien hoeveel mensen de 4 bezoekers regel thuis aan hun laars lappen of bijv achteloos hun vrienden knuffelen. Snap wel dat je daar behoefte aan hebt (ik ook!!!) maar zeker nu is het zo onverstandig
 Vind het ook heel kwalijk dat mensen blijkbaar vinden dat het ‘overdreven’ is om je aan die regels te houden.

3 likes

Ja, ik weet niet precies

ze zijn allemaal verder wel via RVP gevaccineerd en mijn man en ik ook, dus ik weet ook niet waar mijn ‘weerstand’ vandaan komt

2 likes

Ik begrijp het ergens ook wel hoor. Ik heb nooit eerder meegemaakt dat er zoveel verschillende meningen over vaccineren van kinderen zo openlijk naar buiten kwamen, en dat er zoveel aandacht voor is. Dan is het ook wel logisch dat je het soms niet meer weet?
Ik probeer me maar vast te houden aan de wetenschap en aan die miljoenen kinderen die al wereldwijd gevaccineerd zijn met dit vaccin.
En daarbij, mochten we over drie jaar neervallen van het vaccin, dan zijn we tenminste met z’n allen

2 likes

Nou echt hoor. Maar viel mij dus ook op dat ik mezelf ook aan het verantwoorden ben waarom ik niks doe, voel me zo’n goodie2shoes (echt de eerste keer dat ik dit opschrijf hahaha weet niet of het klopt).

2 likes

Vanavond een positieve zelftest gehad helaas, nadat ik vanmiddag mijn geur en smaak ben verloren. De kans is groot denk ik wel dat mijn PCR test morgen ook positief zal zijn.
Gelukkig verder enkel een droog kuchje en blijft het hier hopelijk bij.

Ik zit nu in een kamer met de PS4, dus ga lekker maar veel Fall Guys spelen de komende tijd.

4 likes

Ik heb de afgelopen twee jaar welgeteld Ă©Ă©n feestje gehad, dat was van de zomer toen iedereen net gevaccineerd was, en buiten. Voor de rest zie ik mensen alleen een op een, als ik ze al zie. De afgelopen twee maanden alleen mijn moeder en broer (wonen in hetzelfde huis) en een vriendin en haar gezin. Dan houden we wel afstand.

Behoorlijk deprimerend eigenlijk nu ik het zo opschrijf.

1 like

Hing op de deur van de buurvrouw van een vriendin waar ik vandaag was :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

4 likes

Wie had gedacht dat het Leenbakker bord nog erger kon

28 likes

Ik kan me het wel voorstellen hoor, bij elk nieuw vaccin (vooral bij kinderen) is in het begin ‘weerstand’, meest recente voorbeeld is HPV vaccinaties.

In Nederland hoor je ook gewoon momenteel veel rare (niet-kloppende) dingen over vaccins en ookal is het niet waar, als je elke dag ergens wel hoort dat het ‘niet in orde is’ dan blijft dat toch onbewust een soort van hangen, ookal weet je (rationeel) dat het niet klopt. En gezien je als ouder voor je kind beslissingen maakt, is er nog een extra lading. Ookal weet je rationeel heus wel dat er niks anders dan andere vaccins aan is.

6 likes

Godverdomme ze zullen maar eens ernstig en/of chronisch ziek worden, denk dat ze dan eindelijk zouden snappen wat vrijheid en vooral het gebrek eraan betekent :angry:

2 likes

Er is blijkbaar een kindje van 9 neergestord op een voetbalveld en heel twitter staat vol met dat het vast door het vaccin komt. Terwijl kinderen van die leeftijd uberhaupt nog niet gevaccineerd zijn. Echt hoe aso ben je als je dat gaat rondroepen. Arme nabestaanden. Vorige week ook al bij een jongen van 14, gingen ze de ouders stalken met de vraag of hij gevaccineerd was. Laat die ouders met rust. Echt uurgh sommige mensen.

3 likes

Heb jij een Nederlandse bron die meer vertelt over dat het vaccin voor een kind veilig is?

Hier zijn de meningen (een klein beetje) verdeeld:

(Ik hoop op een ovenschaal-post die me gerust kan stellen) :nerd_face:

Ik ben gewoon bang dat m’n dochter wat overkomt als ze de prik krijgt. Of nouja bang, meer stel dat.

2 likes

Zoals ik lees is die twijfel niet onderbouwd, maar meer hetzelfde als t gevoel wat veel ouders hebben, wat als. En voor ouders snap ik de twijfel want het is nou eenmaal “nieuw” en je hoort zoveel geluiden. Maar zie niet het verschil tussen een 10 jarige en een 12 jarige. Die laatste krijgt het ook. Volgens mij is het enige echt twijfelwaardige dat sommige iets ontstoken aan t hart krijgen (even geen idee meer hoe t heet) maar in de VS zijn daar geen ernstige gevolgen door gevonden. Was volgens mij bij tieners, de meeste hoefden niet eens naar het ziekenhuis.

Heb zelf geen kinderen dus makkelijk praten maar al is de kans op een ernstige reactie op t vaccin even klein als long covid, dan zou ik t alsnog doen denk ik. Want ook bij kinderen is die kans er, hoe klein ook, en dat zou ik wel willen voorkomen.

En dan ook nog eens zeggen dat men recht heeft om te weten of het door het vaccin komt. Ik zag zelfs een bericht waarin iemand zei, dat het tot op de bodem uitgezocht moest worden en dat alle resultaten openbaar gemaakt moesten worden. Echt belachelijk.

Dit geeft wel prima info: Waarom zou je ze vaccineren? Vijf vragen over de coronaprik voor kinderen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Het vaccin is veilig; geeft geen andere bijwerkingen dan andere vaccins. Kan er niet meer van maken eigenlijk.

Enige is dat je normaal vaccins geeft die een grote gezondheidswinst geven voor die persoon zelf. Dat was lange tijd de vraag (is het alleen voor anderen of ook voor hunzelf) maar volgens mij worden kinderen toch wel zieker van corona dan van vaccin, al scheelt het niet zo veel.

2 likes

Ok dank je wel! Inderdaad een fijn artikel. Die instelling van het hartzakje vind ik wel eng maar ik lees ook dat de kans op een instelling groter is door COVID dan door een vaccinatie.

1 like

Ja, de oudste is zes dus wie weet vragen we aan hem wat hij zou willen.

Wij hebben wel allemaal al Corona gehad, hoewel ik dat bij de kinderen niet helemaal zeker weet, ze hebben wel allemaal koorts gehad toen mijn man en ik ziek waren.

Hoezo ga je aan een kind van zes vragen wat hij zou willen? Alsof hij hier een weloverwogen reactie op kan geven :laughing:

31 likes