Bluh stom he! Ik ben bovenal super dankbaar dat het tot dusverre mild is bij mij, maar het onvoorspelbare maakt het wel eng vind ik. Ook op langere termijn. Ik heb al weinig energie en conditie en een (kleine) verslechtering maakt het dan wel echt slecht zeg maar. Laten we hopen dat we er oké doorheen komen
Ik ben negatief! M’n vriend moet de uitslag nog binnenkrijgen. De andere mensen die m’n zusje heeft gezien zijn tot nu toe ook negatief gelukkig.
Wat fijn! Wij zijn nu een week verder na contact met een besmet persoon en van de 5 mensen die diegene heeft gezien, is er maar 1 besmet. Heel gek hoe dat werkt eigenlijk. Was er zelf van overtuigd dat wij nu echt wel eens corona moesten krijgen.
Oh wat fijn zeg! Dat valt mee. Ja, dat had ik bij ons ook verwacht, dat wij nu aan de beurt zouden zijn. Gelukkig is het ons bespaard gebleven.
Ik heb sowieso niks met mensen die anti-coronamaatregelen zijn maar ik word pas helemaal boos als ze het hebben over hun goede immuunsysteem. Ten eerste hoezo zou jij de staat van je immuunsysteem kennen dat is niet eens meetbaar, ten tweede ja lekker egoïstisch dat je dan wel nog anderen wilt aansteken, maar vooral ten derde en dat lijkt niemand goed te beseffen… er zijn zoveel zieken waaronder ik die een ‘goed’ immuunsysteem hebben. Het is net overactief en dat maakt ons ziek. Was gezondheid maar zo simpel als ‘gewoon’ een goed immuunsysteem hebben.
Ja pff. Ik vertrouw op mijn immuunsysteem. Bah. Als we dat met alles hadden gedaan bestonden er bijna geen mensen meer hoor.
Yes mijn moeder mocht vandaag een afspraak maken en kreeg eerst alleen opties in januari maar mag nu aankomende vrijdag en waarschijnlijk mag mijn vader dan direct mee. Misschien kan ik dan ergens in de kerstvakantie weer binnen bij mijn ouders langs gaan
Ik ben ook 2x gebeld dat ik een negatieve uitslag had door de GGD, het kan wel.
Dit werd gevraagd bij het maken van de afspraak.
Ik had het alleen verkeerd verstaan waardoor ik dus toestemming gaf om altijd te bellen ongeacht de uitslag.
Bij de laatste keer testen heb ik de afspraak online gemaakt en kon ik dit niet aanvinken geloof ik.
Klein vraagje: zijn er nog mensen die zich wel aan de maatregelen houden en zelfs iets verder gaan en amper sociale activiteiten hebben? Als ik zo om mij heen kijk heeft niemand een minder druk weekend dan voorheen, en dan hebben we het over de pro-vaccin yuppen
Ik wel! Misschien wel iets minder streng dan een jaar geleden want ga weleens met iemand lunchen oid. Maar merk het inderdaad wel in mijn omgeving ook. Mijn ouders zijn heel streng ivm mijn vader en mijn zus is ook heel streng maar haar vrouw moet helaas wel lesgeven nog dus ontkomt er op werk niet aan.
Deels! Ik zie al weken alleen m’n beste vriendin en familie, waarbij m’n zus, haar kind en m’n ouders zonder afstand. Maargoed zit nu al 10 dagen binnen met corona, gekregen via werk. Ik plan ook geen nieuwe sociale dingen en breid deze kring van mensen die ik zie ook liever niet uit.
Ik heb ook vriendinnen die tot april geen enkel weekend meer vrij hebben omdat hun agenda zo druk is.
Ik zie echt wel minder mensen in de weekenden en als iemand klachten heeft, ga ik niet. Maar ik had al geen bruisend sociaal leven moet ik dan ook eerlijk zeggrn
Ik gaf afgelopen zomer mijn vriendinnen gewoon een knuffel en dat doe ik nu niet meer. En ik beperk het aantal sociale contacten. Voor vanavond zijn we uitgenodigd voor een verjaardag maar dat zijn sowieso meer dan 4 mensen die daar komen, dus die ook afgezegd.
Ja, ik kan me alleen niet voorstellen dat een ggd medewerker dan gaat zeggen dat 'ie niet snapt dat je een test doet.
Over dat eigen immuunsysteen heb ik soms het idee dat ze niet echt weten wat ze zeggen. Wakkeren praten sowieso elkaar na. Want je hoort elke keer hetzelfde riedeltje. Eigen immuunsysteem, je gaat niet dood aan covid maar met, elk ongeluk of hartaanval of kanker komt door het vaccin, als iemand dood gaat na een prik door iets wat feitelijk ongerelateerd is, is dat triest, als je doodgaat door covid is dat grappig.
Ik doe alles alleen en heb geen bezoek thuis. Maar ik ga wel naar het museum, drink ergens een koffie’tje of ga naar de kringloop bijvoorbeeld. Maar ik knuffel niemand, heb mijn mondkapje overal waar het moet op en houd waar kan 1,5 meter afstand. Dus strenger zou bij mij betekenen dat ik er niet meer op uit ga, minder bekenden live zien is bijna niet mogelijk. Oja, ik pas weleens op, maar houd wel afstand tot de ouders. Niet tot het kindje. Eenzame Harry hier.
Behh ik heb gister vioolles gegeven aan een meisje wat positief is getest vandaag, nog geen uitslag van de ggd. Ik heb grotendeels 3 m afstand gehouden in een groot lokaal, maar ben wel enkele momenten binnen een meter geweest gedurende een paar seconden. Dus ik hoef waarschijnlijk niet in quarantaine. Maar morgen komt mijn vader eten en dat voelt echt niet goed nu. Wat een gezeik ook.
Dank @MevrWillem @Foefjeisthuis @Ohappyday @Kusjessoldaat @ferris voor jullie reacties!
Vind het fijn om te horen dat er nog ‘oplettenden’ zijn. Ik probeer ook zo min mogelijk sociaals te doen en merk dat ik daar in mijn omgeving echt de enige ik ben, met feestjes en allerlei andere activiteiten, werd daar vandaag een beetje moedeloos van. Terwijl alles om 17 dichtgaat dus mensen doen dus ook extra moeite om elkaar op te zoeken lijkt me.
Ik doe ook bijna niets in m’n weekenden. Spreek heel af en toe met vrienden of familie af maar dan een klein groepje. Moet wel zeggen dat zonder corona m’n weekenden niet heel anders zouden zijn maar dan zou ik wel eens uit eten gaan bijvoorbeeld.
Heb wel een paar dagen weg gepland net voor kerst (citytrip in het buitenland) en dat voelt wel heel gek moet ik zeggen. Maar als we niet gaan zijn we ons geld kwijt. Dus ehhh komt erop neer dat ik zoveel mogelijk thuis blijf tot het me teveel geld gaat kosten.
Ik zag toen t beter ging nog wel vriendinnen, nu vind ik dat te risicovol want kinderen en een juf. Een andere vriendin zie ik nog wel eens en zit ik ook gerust wel bij in de auto oid. Die heeft vandaag ook dr booster gehad en dat voelt dan toch extra zeker. Maar denk dat zij de enige is die ik zie tot april ofzo
Verder zit ik op mn werk hele dag tussen honderden mensen. Wel met scherm ertussen en mondkapjes dus hoop dat dat risico laag is. In de kantine met collegas heb je ongeveer een meter afstand als je pech hebt. Als je geluk hebt wel voldoende. Maar geen ventilatie (magazijn is fuckin koud dus kan haast niet) dus als daar iemand t heeft heb je t ook wel. Al hadden we laatst dus iemand die t had en zij heeft t aan niemand doorgegeven.
Mn leven pre corona was niet heel anders moet ik wel eerlijk zeggen.
Ik zie eigenlijk alleen mijn ouders en schoonouders en hebben hun hebben van te voren aangegeven geen afstand te willen houden (wij hebben ook drie kleine kinderen)
Verder zoom ik veel maar hou me aan alle maatregelen en probeer echt die 1,5 m vast te houden bij vrienden/vreemden en overige familie.
Had ook op een poll gereageerd over het vaccineren van kinderen (mijn oudste is 6)
En ik weet het echt niet!! Ik ben zeker geen moederhart type maar poeh wat vind ik het lastig