Vorige was ook op vrijdag toch? Maar dat was voor het eerst inderdaad (en heel onhandig voor bijv hoger onderwijs geloof ik want die moesten toen inderdaad in het weekend vanalles omgooien)
Ja toen vond ik het ook al onhandig , maar toen dacht ik nog: tja nood en kon niet anders met die spoed overleggen van OMT enzo.
Maar nu denk ik: joh had dit anders gepland
Misschien vanwege de formatie? Dat ze coronapersconferentie en presentatie nieuwe kabinet moeilijk direct achter elkaar kunnen doen.
Dit heb ik dus ook… Hoop dat ze een oplossing hebben
Ik zat echt net het spel Patchwork in de zoekfunctie te zoeken, omdat ik spelletjes noob ben, maar iemand een spel cadeau wil doen. Dus ik zat echt van waarom verwijst dit mij naar een post van een paar uur geleden in het carona topic
Sterkte in quarantaine, maar volgens mij komt dat wel goed!
Huilen, wat een slechte folder weer.
Overigens wordt in Zweden het vaccin (nadat het voor 12+ is goedgekeurd) sinds kort ook gratis aangeboden aan iedereen boven de twaalf (daarvoor kwamen alleen kinderen met medisch risico in aanmerking, en iedereen boven de 15) en inmiddels heeft 57% vd 12-15 jarigen de eerste prik al gekregen/genomen! Er gaan ook de hele tijd reclamespotjes voor op de radio en YouTube.
Dus voor de informatie van nummer 10 zullen ze ongetwijfeld weer een uitspraak van vorig jaar hebben gebruikt, toen de algehele wetenschappelijke consensus nog was dat kinderen niet ingeënt hoefden omdat ze de besmettingen niet dreven en ook niet ernstig ziek werden.
Iets met voortschrijdend inzicht en misleidende flyers
Ik zie ook supervaak dat argument voorbij komen over zwangeren vaccineren. “Vorig jaar zeiden ze dat het niet mocht en nu wel, dat klopt niet!” Voortschrijdend inzicht Gerda.
En dan die hardnekkige fabel over onvruchtbaarheid. Gisteren vroeg een moeder in een oudergroep voor kinderen met hetzelfde syndroom als mijn jongste of er iemand ervaring had met het vaccineren van hun jonge zoons tegen covid. Ging er eentje full Karen. Dat we dan later een conversatie met onze kinderen moesten hebben over waarom we ze onvruchtbaar hadden gemaakt.
Ja, de angst zit diep dan hè, maar ik vind het vertrouwen op een eerder wetenschappelijk advies maar niet op het huidige zo wonderlijk. Ik heb ook een vriendin die borstvoeding geeft en het nog niet aandurft om zich te vaccineren omdat bij sommige vrouwen de productie terugloopt na vaccinatie. Ze heeft er heel hard voor moeten werken dat het nu zo goed gaat, maar Lareb meldt bijvoorbeeld dat sommige vrouwen een toe/afname van de melkproductie melden, maar dat dit zich in bijna alle gevallen na een dag of wat weer herstelt.
Wat vreselijk die reacties van die moeder in de groep, zo onnodig en niet eens waar? Ik hoop dat de moderators van de groep hebben ingegegrepen, naar op een plek wat een safe space hoort te zijn. (En als ik het me goed herinner kan onvruchtbaarheid juist een bijkomstigheid van het syndroom zijn, toch? Gevaccineerd of niet)
Maar… wacht… ik dacht te weten wat jouw zoontje heeft. Dan eh, moet je dat gesprek toch sowieso voeren?
Mijn neefjes en nichtje (tussen de 6 en 11 jaar oud) in Australië worden binnenkort gevaccineerd. Mijn neefje van 6 deed een vreugdedansje door het huis toen mijn zus het vertelde
Kom ik weer met een gekke vraag maar van Google word ik niet wijzer. Ik heb m’n vriend toch aangestoken blijkt nu. Wij hebben elkaar sinds ik wist positief te zijn ook geen kus etc meer gegeven natuurlijk (maarja daarvoor wel want geen klachten dus dacht negatief maargoed). Nu heeft hij dus ook Covid (ook wel gevaccineerd) en denken we ja dan hoeven we nu geen afstand etc meer te houden. Maar nu vroegen we ons af; kunnen we elkaar ‘zieker’ maken door een kus oid of kan dat niet?
Volgensmij kan dat niet. Ik zou als je allebei positief bent getest het jezelf vooral niet te moeilijk meer maken en gewoon stoppen met afstand houden.
Ik weet sinds vandaag dat ik positief ben helaas. Gelukkig weinig klachten. Mijn vader gaat onze boodschappen doen, hij heeft vorige maand corona gehad. Kan hij dan even binnenkomen of is het toch beter van niet? Hij zegt zelf ‘oh ik heb het net gehad dus kan het toch niet meer krijgen’
Goeie vraag vind ik het! mijn vriend heeft voorlopig een negatieve sneltest maar ja ik had ook eerst 3 negatieve vooraleer ik een positieve had dus zegt misschien niet alles. Maar ik vind het zo lastig, we slapen en eten apart nu maar denk dat hij het al lang gekregen heeft van mij
Ik zou het er niet op wagen, je weet maar nooit dat jullie toevallig een andere variant hadden.
Mijn man heeft het niet gekregen ondanks 4 dagen samen zijn zonder afstand inclusief slapen, waarbij ik 2 avonden echt zware klachten had.
De avond voor m’n positieve zelftest sliep hij uiteindelijk op de bank, maar dat was alleen omdat ik zo hard hoestte.
Hij is net als ik volledig gevaccineerd.
@Penny_Lane Goed argument! Ga het zo tegen mijn vader zeggen.
@Kusjessoldaat Oh ja kijk, dan kan het toch… we zullen wel zien, hij hoopt gewoon dat hij dan negatief blijft en het niet tijdens de feestdagen heeft.
M’n zusje is gisteren getest en kreeg vandaag een positieve uitslag (kut). Ik heb haar afgelopen zondag nog gezien. Ik probeer nu uit te zoeken wat ik moet doen, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een duidelijk overzicht? Ik voel me echt een sukkel dat ik het niet kan vinden
Check de site: informatiehulp.rivm.nl
Daar kun je de info brief voor jouw situatie vinden.
Hier kun je je situatie invoeren