Caronatopic #13

Ik zat gisteren ook in een medisch wachtkamer en toen deed iemand steeds zijn mondkapje af om zonder hand te hoesten :exploding_head:

Ik zou letterlijk zeggen wat je hier omschrijft waar je mee zit. Dus iets als ‘We twijfelen om as zaterdag met jullie af te spreken, omdat we niet weten of je vriendin getest en gevaccineerd is, laat even iets weten, dan kunnen we een beslissing nemen.’ Hij kan ook gewoon zeggen dat hij daar liever geen antwoord op wil geven ipv om de hete brei heen te draaien toch, dan kun je ook je beslissing maken denk ik.

3 likes

Wanneer hebben we weer een persco? Aankomende week? De cijfers dalen niet echt, dus je zou denken strengere maatregelen maar mn gevoel zegt dat er geen moer gaat gebeuren.

Het was vandaag echt oude mensen zonder mondkapjes dag. Die denken allemaal yolo nog even besmet raken voordat we de booster krijgen. Tegelijkertijd zie je ook meer mensen met zo’n goede masker.

2 likes

Aankomende dinsdag dacht ik!

Een rondje Google helpt mij niet - maar misschien kan iemand hier me antwoord geven. Hoe lang duurt het voordat de boosterprik effectief is en je dus weer goed beschermd bent?

Ik heb zojuist 10€ betaald aan boardgamearena zodat ik samen met m’n man carcassonne en Patchwork kon spelen terwijl hij beneden zat en ik boven! En het was het helemaal waard, zo’n leuke avond gehad. En gezien ik denk nog wel even in quarantaine te zitten kunnen we dit nog weleens doen komend weekend.

55 likes

Zelfde als bij alle andere vaccins, week of 2

1 like

Dankjewel! Goed om te weten

1 like

What the hell, ik krijg dit in m’n brievenbus.

Wat een leuk idee! Sterkte samen!

2 likes

Dinsdag is nieuw weegmomemt, dan OMT-advies en dan op vrijdag de persco geloof ik.

1 like

Het zal aan mij liggen he, maar dan is het dus weer super kortdag? Waarom niet gewoon wat eerder in de week? Als je bedrijven hebt die vrijdag om 17u dicht gaan en maandag om 8u open (bij wijzen van), is dat toch onlogisch en onhandig

1 like

Echt haat voor dat artsen covid collectief.

10 likes

Dat snap ik dus ook niet. Ben wel benieuwd. Denk dat ze de maatregelen over O&N heentrekken. Bezoek beperking ( waar niemand zich aan lijkt te houden in mijn omgeving).

Je ziet nu ook dat de mensen die een booster hebben gehad alweer denken dat ze immortal zijn. Morgen is er een online pubquiz vanuit mijn werk, waarbij een deel van mijn team bij 1 persoon thuis gaan zitten rond 1 laptop ipv dus allemaal
apart in je eigen huis (zoals de bedoeling zou zijn). Want ze hebben allemaal net hun booster gehad.
Echt.

:upside_down_face:

1 like

Wanneer in de week de persconferentie is zegt verder toch niks over wanneer er eventuele maatregelen ingaan? Er zijn ook op dinsdag persconferenties geweest waarbij op woensdag maatregelen ingingen. Of zelfs een uur later.

1 like

Ah mijn moeder (1958) wordt net gebeld door een collega die aan het prikken is in het ziekenhuis en omdat ze over hebben mag ze nu komen! Ze is met Astra geprikt dus zo mega fijn dat ze nu haar booster krijgt! Laatste prik ook precies 6 maanden en een week geleden nu. Hopelijk heeft mn vader mazzel en krijgt hij er ook meteen een :grin:

29 likes

Maar het huidige pakket loopt tot die zondag. Dus een verlenging of wijziging is dan per maandag lijkt me?
Of ze moeten dan zeggen; we verlengen tot dinsdag maar vanaf woensdag… maar dat lijkt me niet zo logisch ofzo

Oh zo, snapte de tijdlijn even niet zo goed. Dat dan pas op vrijdagavond bekend wordt gemaakt welke maatregelen vanaf zondag weer gelden terwijl bedrijven vaak dicht zijn in die tijd. Ja is wel beetje onhandig idd. Ik dacht eigenlijk dat we dinsdag al een nieuwe persco hadden

Jaa dat was ook altijd zo dacht ik? En nu ineens is het op vrijdag

Het is me toch een toko die groep.
Ben benieuwd hoe lang het duurt tot deze poster bij mij op kantoor hangt.