Bedankt! Ook @Enthusiasm. Handige sites. Ik hoef niet in quarantaine, maar moet voor de zekerheid wel een zelftest doen. Dus dat doe ik direct even. Mijn zusje is geïrriteerd en denkt dat ik het nu te luchtig zie door alleen een zelftest te doen en als daar niets uitkomt dat het dan klaar is. Maar dat is letterlijk het advies Wat ingewikkeld zeg, zo’n situatie.
Ja het voelt best gek denk ik, omdat er eerst zo gehamerd werd op testen bij de GGD.
Succes!
Maar wanneer kreeg ze klachten? Als dat dinsdag is heeft ze soort van gelijk want dan zou ze zondag waarschijnlijk al besmettelijk zijn geweest. Maar als die site zegt zelftesten is dat oke toch. Als je geen klachten hebt verder zou ik t ook daarbij laten. Alleen eventuele kwetsbare misschien nog een paar dagen ontwijken voor de zekerheid
@Fishing klopt. Ik zei dat ook. Dat we dat gesprek sowieso moesten voeren vaccinatie of niet. “I’m sorry if these FACTS make you uncomfortable”
De beheerder (die zelf ook het syndroom heeft) zei dat mensen gerust advies mogen vragen en nuttig advies mocht ook maar geen nepnieuws en oordelen gebaseerd op onwaarheden. Dat er tenminste een groepslid was die een naaste had verloren aan covid dus hij vond dat ook pijnlijk voor diegene. Ohja en dat 'ie zelf Astra Zeneca had gekregen.
Toen heeft ze haar bericht verwijderd, iig mij geblokkeerd en de groep verlaten. Joe.
Ze heeft niet echt andere klachten dan normaal en heeft de afgelopen dagen veel zelftests gedaan en die waren allemaal negatief. Een uur voordat ze haar pcr-test had ingepland had ze ook nog een negatieve zelftest, maar vandaag toch ook een positieve zelftest. Dat heeft ze net voor de zekerheid gedaan. Mijn zelftest is negatief, gelukkig. Ik denk dat ik geluk heb gehad.
Ik moest tellen vanaf start vd klachten, bij mij was dat maandag (positieve test was zaterdag). Alle eerdere negatieve zelftesten vervielen daarmee.
Dus als zij dinsdag klachten had dan moet je ggd test doen, maar ze zal ook wel gebeld worden door bron en contactonderzoek en die kunnen voor haar ook deze vraag beantwoorden.
Bij mij hield het in dat m’n zus dus 9 dagen na ons contact nog een ggd test moest doen.
Hmm ja, ze heeft dus nog niet echt klachten zei ze. Dus dat is een beetje lastig. In ieder geval niet anders dan wat ze normaal heeft.
Edit: ik verwacht dat ze dan nog komen. Ze begon al wel wat meer te niezen net aan de telefoon.
Ik kom naar Nederland voor Kerst en moet een test doen voor ik weer vertrek. ‘Vroegah’ kon ik dat makkelijk vinden op een website voor gratis testen, maar dat is er niet meer, dus nu de vraag aan jullie: Weten jullie waar kun je een overzicht vinden van testlocaties? Het liefst zoek ik een testlocatie op Schiphol of op/in de buurt van een station zoals Eindhoven of Utrecht C - zodat ik makkelijk in en uit de trein kan voor een test op weg naar Schiphol.
Ik vond wel een testlocatie op Schiphol maar die is E80 voor een lateral flow en dat vind ik toch wat te gortig
Bij ons werd gezegd na contact met een besmet persoon dat diegene 48 uur voor ontstaan klachten al besmettelijk was. Maar je kan ook asymptomatisch toch besmettelijk zijn. Ik vind zelf het advies om even een zelftest te doen na contact met een besmet persoon en verder geen quarantaine ed heel raar want dan kan je anderen besmetten zonder het zelf te weten, mocht je het toch opgelopen hebben. Wij zijn 5 dagen in quarantaine gegaan en elke dag heeft een van ons een zelftest gedaan. Maar dat was voor ons ook heel haalbaar.
Gewoon via de GGD website en dan postcode intypen van Utrecht centraal of Schiphol?
GGD doet geen reistesten meer. Gaat alleen via commerciële aanbieders.
Ik vrees dat je niet snel goedkoper uit gaat zijn dan die €80. Heb laatst zelf ook moeten zoeken…
Ik heb de brief nogmaals gelezen en ik zie dat ik wat gemist heb.
Zelftest negatief
Is de zelftest negatief laat u dan 5 dagen nadat u contact had met de persoon die corona heeft bij de GGD testen.
Vandaag is dag 5 dus ik ga toch maar even eentje inplannen. M’n moeder komt alleen zo en die is nogal wappie, dus dit wordt nog wat. Godver. Echt geen zin in die confrontatie.
Edit: ik heb m’n moeder net via de intercom uitgelegd wat er aan de hand was en ze reageerde normaal. Pfiew. Ik heb ook meteen een test ingepland en kan vanmiddag al terecht. Ik heb m’n vriend z’n werk gebeld, want hij nam zelf niet op, en die komt nu ook naar huis om te testen. Wat veel stress zeg, in zo’n korte tijd. Zometeen m’n werk op de hoogte stellen.
Sowieso dat veel mensen dit argument met de feestdagen gaan gebruiken. Merk ik wel iig. Een kant vd familie van mn man wil weer volgens traditie 1e kerstdag samenvieren. “Ja we hebben het toch allemaal al gehad”. Ja zijn ooms, tantes en neven/nichten van die kant + zijn zus en vriend idd wel. Wij en mijn schoonouders + opa niet en dat willen we ook (zo lang mogelijk) zo houden.
Ben wel benieuwd of ze daar nog wat over gaan zeggen in de adviezen mbt feestdagen. Want kan me ergens voorstellen datje denkt als iedereen binnen de groep die we zien het heeft gehad, hoe groot is dan de kans (ja nog steeds aanwezig…)
Goed nieuws voor de griepprikgroep/mensen die eerder een prik hebben gehad; de Jonge overweegt om jaartal te verwisselen voor laatste prik datum. Dus als je eerder je laatste prik hebt gehad, je ook eerder je booster kan krijgen. Hij gaat er tijdens de volgende persconferentie op terug komen. Ben benieuwd!
Mn oma van 84 is nu ook besmet met corona, maar gelukkig niet echt ziek. Ze heeft 2 vaccinaties én de booster gehad, dus dat lijkt wel echt effect te hebben! Vind dat wel een geruststellend idee, er is verder ook geen uitbraak op de afdeling van het verzorgingstehuis.
Uiteraard betekent dit niet dat je met vaccinaties en booster onsterfelijk bent, maar het lijkt wel echt iets goeds te doen
Uitnodiging voor m’n booster is binnen
Ben in juni gevaccineerd met Jansen, booster wordt Moderna.
Ik heb deze nog eens bekeken, maar in vind info best sumier en anders dan de website die @Velvetbetty noemde.
Dit is de uitslag van die website:
.
En bij die van Velvetbetty komt er dit uit:
Bij de bovenste lijkt het alsof je ‘veilig’ bent en bij de onderste hoef je niet in quarantaine maar moet je toch testen op de 5e dag. Het lijkt me juist verstandig om wél thuis te blijven zodra je hoort dat je in contact ben geweest met een besmet persoon. Wat verwarrend zeg.
De test ging trouwens super snel. Binnen 2 minuten stond ik weer buiten. Nu hopen dat de uitslag er ook snel is.
Hoop t! T is voor mij precies 6 maanden geleden nu.
De onderwijsbond oid wil ook dat de scholen een week eerder sluiten. Wie de fuck is t kabinet dan om daar tegenin te gaan. Ik ben eigenlijk wel voor een complete lockdown tijdens de kerstvakantie. Dan kan t hopelijk wat sneller dalen.
Mijn omaatje van dezelfde leeftijd is er helemaal goed uitgekomen, hoop voor jullie hetzelfde