De buren van m’n ouders (buren zijn 90+) werden door hun dochter gebracht, omdat zij begeleider was mocht zij ook meteen. Vriend van m’n ouders mocht bellen voor een afspraak en zijn vrouw die nog niet aan de beurt was mocht dan ook direct meekomen. Dus stiekem heb ik de hoop dat er echt wel een vaart in zit. Hoop het ook want mijn laatste is inmiddels 6 maanden geleden.
Ik heb een vraagje. Ik stel m hier omdat ik de ggd niet kan bereiken, ik heb een half uur in de wacht gehangen zonder resultaat.
Ik ben positief getest op zondag 28 november. Mijn vriend op 4 december. We hebben nogal tegenstrijdig advies gekregen toen de ggd ons een dag na de positieve test belde.
Tegen mij zeiden ze: je mag na 24u klachtenvrij weer naar buiten. Tegen mijn vriend: jullie mogen na donderdag 9-12 weer naar buiten. Dus dat zou morgen zijn. Maar mijn vriend is nog niet klachtenvrij. Hij hoest nog. Ik ben al ruim een week klachtenvrij.
Hertesten heeft volgens de ggd ook geen zin, omdat je dan vals positief test.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad? En wat deed je toen?
Bij ons kreeg iedereen een andere datum dat we uit huis mochten want het is afhankelijk van wanneer je klachten beginnen.
Minimaal 7 dagen in quarantaine en daarna 24 uur klachten vrij zijn.
Na 14 dagen mochten we er sowieso uit.
Mijn vriend was een week eerder dan mij klachtenvrij dus hij mocht eerder weer naar buiten.
Ik weet niet hoe de regels nu zijn, maar ik was ook een week later positief getest dan de rest van het huis en ik heb echt vanaf het moment dat ik klachten kreeg 7 dagen + 24 uur klachtenvrij in quarantaine moeten zitten terwijl de rest al weer naar buiten mocht. Waardoor ik uiteindelijk 14 dagen binnen heb moeten zitten.
Op 4 december positief testen en op 9 december uit quarantaine lijkt me wel heel snel. Is dat niet als hij helemaal geen klachten had gehad? Dan is (of was) het iig 5 dagen quarantaine.
Ja hij had op het moment van testen geen klachten. Maar nu dus wel. Dus dan zou je idd zeggen die 7 dagen plus 24u klachtenvrij.
Toen de ggd mij belde hebben ze me ook gemaild, in de afsluiting zat een telefoonnummer vd plaatselijke ggd. Is dat bij jou misschien ook zo? Dat je hen kan bellen met je vraag.
Ja zou dat gewoon doen inderdaad! Volgensmij had m’n neefje ook zo’n situatie. Die was positief getest, maar zonder klachten en toen hadden ze ook gezegd dat 5 dagen goed was en verder heel weinig uitgelegd over wat hij moest doen als hij toch nog klachten kreeg. Toen had ie blijkbaar toch een licht hoestje gekregen, na 5 dagen naar buiten gegaan en op dag 6 z’n vriendin nog besmet.
Als je vriend toch klachten heeft gekregen moet hij 7 dagen na begin klachten + 24 uur klachten vrij aanhouden. Voor koorts geldt 48 uur klachtenvrij. Dat heeft de GGD gisteren tegen mij gezegd
Ja klopt. Daar heb ik dus een half uur in de wacht gehangen. Ik probeer het morgenochtend wel weer, en dan om 8.00 als ze net open zijn
Ohja shit dat had ik gelezen idd maar was ik weer vergeten.
Ik sluit me trouwens aan bij @lisaanna, volgens mij mag jij al lang en breed naar buiten en je vriend bij 24 uur klachtenvrij of 14 dagen na de positieve test.
Ja he dat denk ik dus ook. Ik ga morgen echt los als een koe die voor het eerst in de wei mag.
Pics or it didn’t happen
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
2 weken geleden is een vriend, zonder klachten, positief getest. Moest van zijn baas laten testen ivm positieve collega, vond dit zelf een beetje onzinnig maar bleek positief.
Wij hebben onze afspraak toen afgezegd.
Voor as zaterdag staat er weer een afspraak en ik twijfel of we moeten gaan. Het is niet duidelijk of zijn vriendin zich ook heeft laten testen. Die vraag ontwijkt hij. Hij geeft wel aan dat ze geen van allen (ook kindjes van 2 en die van 3 maanden) geen klachten hebben (gehad).
Wij zijn beide gevaccineerd. Die vriend is ook gevaccineerd maar van zijn vriendin weten we het niet. Op moment dat zij zwanger was, was t advies eerst ng niet doen. Hij is wel gevaccineerd omdat zn werk dat min of meer vereiste.
Wel of niet gaan?
Hoeveel maanden moet er nu tussen zitten, anders ga ik zaterdag als ik toch naar Aachen ga ff langs hahahaha
Ben scheel, 9 maanden dus… dan heb ik nog ff
Ik zit in de wachtkamer van een gezondheidscentrum. Een persoon met mondkapje onder de kin. Andere heeft hem ij zijn hand.
Morgen krijg ik mijn boosterprik. Ben benieuwd of ik bijwerkingen krijg
Na 6 maanden mag je je booster halen. Maar voor die coronareispas is nu het voorstel max 9 maanden anders vervalt je reispas. Alleen dat is volgens mij nog niet helemaal uitgewerkt. Maar als je er toch bent…
Edit: oh my ik bedenk me nu… na 6 maanden je booster en dus binnen max 9 maanden wil je je coronareispas behouden. Goede kans dat dat nog wel ff zo blijft zolang het nog een pandemie is… maar Hugo en Markie gaan straks gewoon weer afschalen en weer een campagne te laat opzetten hoor…
Ik was ook in maart volledig gevaccineerd en werk nu niet meer in de zorg (en ben sowieso dus al de 9 maanden voorbij).
Ik maak me nog niet druk, maar ik vind het wel een beetje rare situatie dat er nu opeens bepaalde gevolgen aan gaan zitten. Wees blij dat ik me toen direct wilde laten vaccineren. Ben benieuwd of ze nog over zulke gevallen na denken of dat je gewoon pech hebt.
Niet - maar primair omdat hij shady doet over informatie die je nodig hebt om een goede afweging te kunnen maken. Vind dat niet echt pandemic proof van hem, die houding.
Ja zij in februari al volledig gevaccineerd, is meteen gegaan toen het kon. Ze maakt zich vooral druk dat ze straks niet meer naar het buitenland zou kunnen (terwijl ze dat al jaren niet is geweest, het is meer het idee denk ik gecombineerd met dat ze nu sowieso prive in een hele stressvolle situatie zit).
Maar precies wat jij zegt, jullie zijn toen (logischerwijs) allemaal als eerste aan de beurt geweest en hebben dat gelukkig gedaan, zou echt megazuur en raar zijn als er straks gevolgen aan zitten omdat er tussen je 2e vaccin en booster meer dan een jaar zit.