Caronatopic #13

Was een retweet van een vriend die diergeneeskunde studeert, hij zegt dat de ‘dierenartswereld’ deze man nogal serieus neemt.

1 like

Ik vind persoonlijk dat je in deze tijd het aan jezelf verplicht bent dan even te googlen en het niet ongefilterd weer verder te verspreiden.

41 likes

Een veearts is echt heel erg ver weg van een viroloog/epidemioloog

Een loodgieter kan de beste loodgieter zijn die er is, maar ik zou hem alsnog niet m’n vliegtuig laten besturen

1 like

Ja heb je gelijk in, ik heb de link verwijderd.

2 likes

Mijn man is negatief getest en is nu dus uit quarantaine :partying_face:. Ik ben zo trots dat ik m niet heb aangestoken en ons social distancen gewerkt heeft.
Nu nog tot dinsdag volhouden en dan ben ik zelf ook uit quarantaine.

20 likes

Goed gedaan inderdaad! Kennissen van mij hebben geen afstand gehouden waardoor de ander ook besmet raakte en er best ziek van is. Vind ik dan ergens best dom, zeker gezien er echt heel makkelijk afstand gehouden kon worden.

3 likes

Oh wat shit idd, ik moet er niet aan denken dat je zo ziek zijn bewust ondergaat (alhoewel ik ook wel snap dat als je afstand hebt gehouden en alsnog ziek wordt van je huisgenoot je denkt van dan had ik het net zo goed niet kunnen doen, het voelt onvermijdelijk).
Maar mijn man heeft komende week nog 7 rijlessen en dinsdag rij examen, dus daar moet die gewoon bij zijn. Zelfs al was die dus positief getest zouden we afstand blijven houden, want dan mocht die klachtenvrij zondag al uit quarantaine en dan was er niet een kans dat ik hem mijn klachten kon geven.

1 like

O mennnnnnnnn ik ben echt helemaal vól van frustratie deze ochtend. Moet het even kwijt!

Een collega van mij (niet gevaccineerd) is gister opgenomen in het ziekenhuis vanwege Corona. Zegt een andere collega (ook niet gevaccineerd) vanmorgen:
Nou, als’ie er straks uitkomt heeft’ie wel natuurlijk immuniteit.

Ik zei dat ik dat een heel ongepaste opmerking vond. Vraagt’ie; waarom?

JA WAAROM HENK.

Natuurlijke immuniteit ten koste van onze over de kop gewerkte zorgmedewerkers.

Natuurlijk immuniteit op (hoge!) kosten van de staat.
Die je niet genoeg vertrouwd om gewoon even een vaccin in je arm te rammen zodat je hoogsteigenlijke persoonlijke immuniteitssysteem zich vast kan voorbereiden, maar wél genoeg vertrouwd om als je misschien wel doodgaat van jouw domme keuze naar het ziekenhuis te willen en daar dagelijks weetikveel hoeveel medicatie in je mik geschoven te krijgen die je echt niet allemaal op ingrediënten of bijwerkingen hebt gecheckt.

Natuurlijke immuniteit ten koste van al die patiënten die dan misschien wel minder acuut doodgaan, maar in the end zeker ook doodgaan door al die uitgestelde zorg.

DAAROM HENK. Fuck off met je natuurlijk immuniteit.

Nou, dit zei ik natuurlijk allemaal niet. Ik zei dat het een beetje te vroeg in de ochtend was om deze discussie te hebben.

Dusja, nu kom ik maar even hier ranten.

Ugh. Bleh. In the end ben ik natuurlijk gewoon hardstikke bang dat die collega straks doodgaat.

27 likes

Mensen geboren in 1948, 1949 en 1950 kunnen boosterprik inplannen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl In dit tempo heb ik misschien nog wel mn booster binnen de 9 maanden :joy:

En anders kunnen we altijd nog naar Frankrijk of Duitsland

Een vriendin van mij is trouwens in januari al gevaccineerd (zorg) en zit dus al ver voorbij de 6 of 9 maanden. Door een samenloop van omstandigheden werkt ze sinds vorige maand tijdelijk niet meer in de zorg en komt ze nu niet in aanmerking voor een booster… ook wel zuur.

2 likes

Oh ze gaan wel hard. Voor mij nog 40 jaar te gaan, dat is dan half januari ofzo*. Ik heb m’n prikken vroeg gehad, dus dat zou mooi zijn.

Edit: *Er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze uitspraak.

3 likes

Ja ik ook 1990 dus dat zou mooi zijn, ik heb mijn 2e prik in juni gehad, dus valt mooi binnen de 9 maanden voor mij. Alhoewel ik hem het allerliefste gewoon meteen haal zodra de 6 maanden voorbij zijn (wat bijna is voor mij). Maarja geloof niet dat ze het anders gaan doen dan op geboortejaar.

Stom eigenlijk, ggd heeft je gegevens waarom krijg je niet gewoon als je bijna op die 6 maanden zit een uitnodiging / sms met u komt over 3 weken in aanmerking voor, plan je afspraak vanaf datum X. Maarja dat zal wel te ingewikkeld zijn ofzo.

2 likes

:partying_face: voor mij nog ongeveer 45 jaar te gaan. Hopelijk hebben m’n partner en ik de booster dan nog voor de bevalling. Vind het ergens nog steeds bijzonder dat mensen die de vorige keer voorrang kregen dat nu niet krijgen. Blijkbaar val je in een risicogroep en is toch des te belangrijker dat je goed beschermd bent? Die groep is nu dus misschien minder goed beschermd omdat het vaccin al aan het uitwerken is.

1 like

In België doen ze het wel zo begreep ik, maar goed, in Nederland vinden we het al snel ingewikkeld.

Nou dat dus. Terwijl er echt wel mensen zijn die weten hoe dit te realiseren (ook technisch). Maar die zitten niet op de juiste plekken helaas.

Ook zoiets je qrcode die geldig blijft na besmetting. En dan wordt er gezegd ja ivm privacywaarborging kunnen we die qrcodes niet meer aanpassen na verstrekking. Maar blijkbaar kannie straks wel verlopen… dus dan moet dat toch ook mogelijk zijn. Maar goed, iets met het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Zal echt wel wat ingewikkelder zijn dan ik nu schets natuurlijk.

1 like

Het uitwerken van het vaccin is vooral een probleem bij ouderen. Omdat zij een minder goed immuunsysteem hebben, maken zij een minder sterke immuunrespons en werkt het dus ook sneller uit. Je ziet ook dat zij ondanks volledige vaccinatie nu alsnog in het ziekenhuis belanden .

Van de risicogroep (griepprik groep) is als mensen niet oud zijn nog een normale bescherming tegen ernstige ziekte te verwachten. Dus is er ook geen reden om ze nu eerder te vaccineren. Want de eerdere vaccinaties zullen nog voldoende bescherming bieden.

4 likes

Positieve noot. Ik was vandaag bij mijn opa en oma om te helpen met inplannen boosterprik en ze konden echt vet snel terecht. Over 6 dagen al!

19 likes

Dit ging online neem ik aan? Kon je ze dan tegelijk (of net na elkaar dan. Maar ongeveer zelfde tijd en locatie) inplannen? Ik moet mijn opa en oma ook helpen met een afspraak maken maar ik dacht dat ze beter de brief konden afwachten zodat we konden bellen en ze dan dezelfde locatie+tijd konden.

Aah dankjewel voor deze uitleg! Wist ik niet, stelt me wel wat gerust :blush:

1 like

Ik heb één van de twee eerst online ingepland en de ander via de telefoon. Aan de meneer aan de telefoon heb ik gevraagd voor dezelfde dag en locatie als de eerste. Nu zitten ze op dezelfde dag, slechts een half uur na elkaar.

Als dit niet kon, waren ze beide op een andere dag gegaan hoor. Ze wilden namelijk zelf gewoon zo snel mogelijk. Maar bij ons in de stad zit een hele grote priklocatie, dus veel ruimte op één dag. Durfde de vraag voor zelfde dag en locatie dus wel te stellen. Medewerker vond het allemaal prima.

3 likes

Oke top! Dankjewel :blush: