wat ik dus heel apart vind, ik heb namelijk mijn boosterprik al half oktober gekregen maar ze zeiden toen dat de derde niet geregistreerd werd
Helemaal mee eens! Ik heb zelf geen smaak- geen reuk en ik vind het nu al bloed irritant maar dat is niets vergeleken met het gevaar wat mensen ook kunnen lopen. Zeker oudere mensen die niet kunnen ruiken of ze het gas aan hebben laten staan.
Ik vind het een groot onderschat probleem, ik heb zelf een blinde cliënt die ook geen reuk en smaak meer heeft zo zielig.
Pff ik krijg net een melding van die corona melder app dat ik gisteren 15 min of langer in de buurt van een besmet persoon ben geweest. Ben gisteren nergens geweest behalve bij de corona teststraat (als voetganger) waar ik ongeveer een kwartier in de rij heb gestaan. Advies is nu direct zelftesten (ga ik doen uiteraard) en dan as zondag weer een GGD test. Alwaar ik dan waarschijnlijk weer minimaal 15 minuten in de rij sta, en de dag erna weer zo’n melding krijg. Dit schiet toch niet op, zo blijf ik in een soort corona loophole zitten. Iedereen had mondkapjes op en hield (ruim) 1,5 meter in die rij, ik vraag me echt een beetje af of het wel zin heeft om nou as zondag weer naar die teststraat te gaan.
Omg! Mijn man die heel erg pro-vaccinatie was. En meteen toen de brief op de mat lag zn prikken heeft gehaald. Gaf net aan toch wat spijt te hebben! En zeker geen boosters gaat halen “voor de overheid” als er geen hard bewijs is waar het voor doelt. Omg wie is hem aan het ompraten?
Pardon?!???
Ik ben 1 keer getest maar toen hing er ook een poster om te zeggen dat je die app even moest uitschakelen. Ik denk om dit soort gedoe te voorkomen.
Maar ergens denk ik ook: je staat daar tussen heel veel mensen met klachten. Het lijkt me ook weer een plek om juist besmet te raken.
Nou hij is niet de enige, hoorde ook al vrienden van ja en na die booster moeten we zeker om de zoveel tijd gaan.
Want anders kun je nergens meer aan meedoen, nou dan doe ik nu al niet meer mee
Ja ik begrijp wat je zegt, maar ik word hier wel een beetje opstandig van merk ik. Die hele rij was trouwens buiten (en alsnog had iedereen een mondkap op), het testen zelf was in een soort tent zonder ‘muren’ (dus eigenlijk ook buiten). Lekker ook voor de testcapaciteit dit.
Heb je hem gevraagd om een dag met je mee te lopen ?
Ik denk dat coronaprik uiteindelijk net als de griepprik word. Snap echt niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt als t eventueel een jaarlijks iets wordt.
ik denk, maar ik vul maar wat in, omdat er aan de griepprik geen direct merkbare consequenties hangen als je die niet neemt. En die dus wel vrijblijvend is.
En omdat de griepprik alleen voor risico groepen is, en deze ‘verplicht’ is voor iedereen.
Ja maar als we op t punt zijn dat t optioneel is/voor “zwakkeren” zal t ook niet meer zo zijn dat je nergens naar binnen mag zonder.
Oh nee dat denk ik ook! Maar de booster zou natuurlijk ook alleen voor de risico groep zijn, en dat bleek ook niet zo. Dus ik denk dat dat is wat de tegen groep er op tegen heeft ofzo?
Dat je geen booster wil vind ik nog tot daar aan toe (hoewel het hele ‘het is uit principe!!’ idee me echt heel dom lijkt als het om je eigen gezondheid gaat maar oké) maar hoe kun je SPIJT hebben van je eerdere vaccinatie?? Hoe?
Ja, is weer een speciaal portaal voor waarbij je vaccinatie rechtstreeks bij het RIVM geregistreerd wordt. Het heet BRBA. Komt goed, wordt sneller verwerkt dan via de GGD.
(En voor wie nu benieuwd is of het voor net zoiets kneuterigs staat als HKVI: nee, het is saai: Beveiligde Registratie Bijzondere Assets.)
Daarom staat er ook een bord buiten de testlokatie dat je je Bluetooth uit moet zetten, haha, want je staat daar natuurlijk bijna altijd tussen mensen die uiteindelijk positief blijken. Ik zou niet gaan hoor.
Edit: sorry was al gezegd. Maar ik zou niet weer gaan testen zelf, je staat zo ver uit elkaar, met neus naar een rug gericht en mondkapjes op, en meestal open of geventileerde lokaties.
Lekker dagje mee laten draaien op jouw afdeling en kijken hoe hij er dan over denkt
Jezus wat kut voor je. Dan vraag je je inderdaad af waar die invloeden vandaan komen.
Valt mij ook op @Oprah
Ik kwam Geert Vanden Bossche tegen op Twitter, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar deze man is. Wat hij zegt is wel heftig. Iemand die meer over hem weet, is hij een wappie?
Heb je al gegoogled? Wat stond er op Twitter bij?