Caronatopic #13

Ook nog even een polletje:
Welk vaccin heb jij gehad?

• Janssen
  • Pfizer
  • Moderna
  • Astra
  • Andereā€¦
  • Geen

0 stemmers

Bij ons waren er GGD medewerkers die de administratie verwerkte.

3 likes

Niet per se vakantieplannen maar ik ga nog weleens een dagje naar Duitsland en heb familie in Belgie die ik toch ook nog weleens wil bezoeken volgend jaar. Geen drama als ik dan van te voren een test moet doen maar ik heb toch liever dat ik gewoon gevaccineerd ben. Niet mijn schuld dat ik als ā€˜griepprik-groepā€™ snel(ler) aan de beurt was met de eerste 2. Maar wie weet, is het optimisme van Hugo dit keer helemaal gerechtvaardigd.

1 like

Voor mijn gevoel zijn er zo weinig mensen die Moderna hebben gehad in vergelijking met Pfizer. Sorry als ik het mis heb maar heb jij nou ook diabetes @Suikerklontje ? (Misschien verwar ik je met een andere forummer)

Van mensen die in de ouderenzorg werken hoor ik dat de mensen die uberhaupt gevaccineerd zijn, er makkelijker doorheen komen dan toen er nog niet gevaccineerd was. Geen garantie natuurlijk, maar geeft misschien wat hoop. Ik duim voor jullie :four_leaf_clover:

1 like

Ik heb anders gestemt want heb astra en Pfizer gehad.

Mā€™n nichtje van net 12 is na 5 maanden nog steeds super vermoeid

Toen ik deze zomer op de kinderafdeling werkte 2 patientjes gehad met Mis-c waren behoorlijk ziek!
En nu weer aant werk op de kraamafdeling en we krijgen steeds meer zwangere vrouwen met covid. Meer dan de andere 2 golven. Heel naar :(.

1 like

Ja klopt idd. Staat overigens los vd dat ik moderna heb gehad, werd op priklocatie ad random bepaald (ze prikten daar zowel met pfizer als moderna). Mijn man heeft pfifzer en mijn schoonouders ook Moderna.

Ik heb Moderna gehad, puur omdat de locatie daarmee prikte, was ook de enige locatie binnen het gebied hier dat daarmee prikte.

1 like

Okay! Ik ken namelijk alleen mensen uit een risicogroep (waaronder ikzelf, ook diabetes) met Moderna maar dan zal het stom toeval zijn!

Wellicht dat ze later (mijn man is later vanwege leeftijd) nog minder met Moderna prikte? Schoonouders zijn ook eerder geweest vanwege leeftijd natuurlijk

1 like

Thanks! Hoop dat het idd zo blijft zoals nu, ze is al een aantal dagen zwaar verkouden (wss toen dus al Corona) en geen reuk maar eet nog als een bootwerker en verder prima.

Ze is 96 dus het is geen enorm drama als het verkeerd gaat, maar het voelt toch wel lullig zo net voor ze de booster zou krijgen en net voor kerst waar ze al maanden naar uitkijkt. Hoopt dat ze die nog mee mag maken :pray:t3:

4 likes

Tijdens de eerste golf werden artsen opgeroepen om te helpen en toen hebben ik en een aantal collegaā€™s ons aangemeld bij meerdere ziekenhuizen. Uiteindelijk is niemand van ons opgeroepen. Zelf heb ik weinig ervaring in de acute zorg of op de afdeling (derma) dus ik kan begrijpen dat ze niet veel aan mij hebben, maar mā€™n collegaā€™s hebben een aantal jaar recente ervaring als SEH-arts en arts-assistent geriatrie.

Weet jij of er momenteel in jouw ziekenhuis wel artsen van buitenaf worden ingezet?

Echt verschrikkelijk om je verhalen hier te lezen. Ik hoop dat de situatie snel verbetert, heel veel sterkte.

5 likes

Janssen en als booster gisteren Pfizer

Ik ben op TikTok in een ā€œhoekā€ beland van duizenden mensen die na hun covid besmetting nu maandenlang daarna nog steeds niks proeven en ruiken, of dat alles naar verrot eten of riool smaakt en hoe depressief en ziek mensen er van zijn (geworden). Echt machteloosheid, geen levenszin. HĆ©Ć©l heftig. (Hannahbaked bijv.) Klinkt misschien overdreven als ik het zo typ maar dat is echt een onderschat probleem denk ik? Ook een arts die probeerde uit te leggen hoe erg dit is, wij hebben zintuigen waarvan reuk en smaak er 2 zijn die ineens wegvallen.

8 likes

Ik vind het echt zo goed dat mensen hier videoā€™s over maken op TikTok! Zie ook steeds meer mensen videoā€™s maken over haaruitval na corona. Dit zijn echt van die dingen waarvan mensen onderschatten hoe heftig het kan zijn en hoeveel invloed het heeft.

Ik word wel echt heel nijdig van veel reacties eronder. Continu het vaccin de schuld geven terwijl het echt bijwerkingen zijn van Corona en zeker niet van het vaccin.

4 likes

Collega van mij ook. Heeft een jaar geleden corona gehad en veel dingen smaken nog steeds verbrand zegt ze

1 like

Ik vind dat ook zooooo heftig. Ik had het ongeveer een maand en vond het toen al zo heftig hoe deprimerend het was en hoeveel plezier het weg nam in het dagelijks leven. Echt zo naar voor iedereen die daar langere tijd mee kampt :pensive:

1 like

Ik heb (nog?) geen Corona gehad maar ik zou nooit onderschatten wat verlies aan smaak en geur aan je levensgeluk afdoet! En niet op een ā€˜snacks zijn me leven <3 hihiā€™ manier maar echt: je moet elke dag eten, dat is fucking vervelend als dat niks of vies smaakt, ik wil de buitenlucht ruiken, ik wil ruiken of ik naar zweet stink, ik wil het hoofd van mijn baby ruiken, ik zou echt janken als dat allemaal wegviel. En dan hebben we het nog niet over het gevaar van geen aangebrande dingen of gas ruiken.

12 likes