Caronatopic #13

Hij is 9 maanden geldig, en mijne is in gegaan in juni 2021, dat staat eronder!

1 like

Oh op die manier! Ik heb trouwens dezelfde situatie als jij (corona gehad, wel 2 prikken gehad). Maar volgensmij telt ie bij mij dus bij m’n Nederlandse QR wel vanaf de 1e en bij de internationale dan weer vanaf de 2e. Gek wel.

1 like

Ja, dit omdat volgens mij in het buitenland die hele situatie van maar 1 prik met corona niet overal zo was?

Begon dus ooit voordelig voor ons, maar inmiddels niet meer :sweat_smile:

Ik heb even op de website van de overheid gekeken en Hugo is erg optimistisch dat iedereen binnen 7 maanden na z’n prik een oproep ontvangt. Dus ik ga in januari mijn postvakje als een havik in de gaten houden.

1 like

Het is toch juist veranderd naar een jaar?
Je kunt het checken door opnieuw je herstel bewijs toe te voegen via je digi d

Nu je het zo zegt heb ik het opgezocht en je hebt gelijk! Hij is inderdaad een jaar geldig. Dan heeft mijn prik dus blijkbaar toch minder haast. Ik was in de war door de discussie over het 2G beleid waarin telkens wordt gezegd ‘recent hersteld zijn van corona’. Met ‘recent’ zou ik geen jaar zeggen. Maar valt dus toch mee.

Ik snap niet waarom iedereen nu zo op hete kolen zit met dat je de boosterprik niet ‘op tijd’ zou krijgen. Heeft iedereen ineens vakantieplannen ofzo? :stuck_out_tongue:

10 likes

Nee, maar ik zou het wel jammer vinden als ik niet meer kan sporten/aan cultuur kan deelnemen omdat mijn vaccinatie niet op tijd is!

Maar dit gaat toch over een reis-pas?

Nee je QR code wordt toch ook gemaakt op basis van je vaccinatie?

‘Vanaf 1 februari is het internationale vaccinatiecertificaat alleen nog geldig als iemand op tijd een boosterprik heeft gehad.’

En persoonlijk denk ik ook niet dat het zo ver komt dat als het merendeel van de Nederlanders nog niet de kans heeft gehad om een boosterprik te halen, dat je dan wordt uitgesloten bij een café of sportschool

Edit @mikselke maar hoe kun je ‘te laat’ zijn als het nog niet wordt aangeboden. Dan is de samenleving vanaf maart dus alleen open voor ouderen. Ik denk dat daar wel een oplossing voor komt en niet dat je dan ineens alles kwijt bent ofzo. Ik maak me er nu iig niet druk om :grimacing:

4 likes

Nou voor mij speelt het mee dat niet duidelijk is wat het alternatief is? Want te laat de booster: reispas weg. Moet je dan opnieuw 2 prikken? Hoe krijg je anders die reispas weer terug?

Ik heb me braaf en vrij vroeg laten vaccineren ivm griepprikgroep en ik zou het wel irritant vinden als ik (en met mij vele anderen) straks te laat zouden zijn omdat de hoge heren hier hun crap weer niet op orde hadden. En ik wil als het even kan in september wel mijn jaarlijkse weekje vakantie houden in een all inclusive resort op een Spaand eiland XD.

2 likes

Ooooooh wauw ik heb dit serieus verkeerd geinterpreteerd.

“Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.” - rijksoverheid

Ik was gewoon dom en las te snel nevermiiiiind. Alsnog jammer want ik zou in april naar londen gaan maar daar kom ik in het ergste geval wel overheen

Nooo mn oma is positief en nog geen booster gehad.

Hoop dat het toch meevalt en die eerste twee vaccinaties nog iets kunnen doen.

8 likes

Dit is een Europees besluit dus ik maak me in elk geval niet de illusie dat Hugo daar straks alleen iets aan kan doen omdat wij traag waren. Ik lig er niet wakker van hoor, maar dit is echt het zoveelste waarbij wij weer zo erg achterliggen op de rest wat gewoon voorkomen had kunnen worden. Ik heb tot 15 maart dus met wat geluk ben ik voor die tijd geprikt đŸ„Č

Er liggen twee baby’s bij ons die positief zijn. In het ene gezin zijn zowel mama en papa ook positief en in het ander gezin enkel de baby, gek toch hoe dat soms gaat?

1 like

Engeland is geen EU meer, dus die regels zijn/zullen anders zijn. Op dit moment is er nog geen geldigheid.

Net zo gek als mensen die een relatie en seks hebben en de een heeft corona en de ander niet.

1 like

Zijn hier mensen die als ZZP-er in de zorg werken? Ik kan een booster krijgen via een plek waar ik wel eens werk maar waar ik verder geen contract mee heb. Volgens mij worden de vaccins daar gewoon door vpk gezet. Kan dit wel juist geregistreerd worden zodat mijn QR ook wordt aangepast?

Heb mijn vorige vaccinatie gehad via de GGD, op uitnodiging van mijn werkplek destijds waar ik toen nog in loondienst was.

1 like

Ik geef vooral les in de bovenbouw en hoor het echt best veel. Kwam toevallig vandaag weer een leerling bij en vorige week noemde ik het hier ook al. Die hebben dan als sinds de zomer ernstige vermoeidheidklachten. Weet niet wanneer het officieel als langdurige covid telt, maar vind het best zorgelijk. Zeker omdat we niet weten wat dit op de lange termijn kan betekenen.

In het zkh worden we ook door willekeurig personeel geprikt. En dat wordt ook gewoon geregistreerd. De booster van 2 wk staat onder m’n digiD en in m’n coronapas.

2 likes