Caronatopic #13

Ik moet ook elke dag eten en poepen om niet dood te gaan, is de harde waarheid en op een heel mensenleven heel veel moeite en gedoe maar tis niet anders

27 likes

Ja ik zie op social media ook mensen posten met #prikspijt en ik snap het gewoon echt niet. Hoe de fuck kan je spijt hebben van die prik, hoeveel moeite was dat nou werkelijk? En hoeveel moeite is het om eens in de zoveel tijd zoā€™n boosterprik te halen, als er daarmee zoveel leed bespaard blijft. Mensen zijn zo lui en egoĆÆstisch.

34 likes

Ik ben inderdaad geweigerd. Nu hopelijk over een paar weken!

Hahahahhahahaha nobody asked you to do anything meid

1 like

Nogal ja, vooral egoĆÆstisch. Is hier al vaker over gegaan maar zag net op FB weer een pareltje van een jong en waarschijnlijk gezond persoon. Ging over de vaccinatie en was iets in de trant van; ja hoezo zou je vaccineren voor zoā€™n griepje, kans dat er iets met je gebeurt is 0,02% (ofzoiets, iig ok?) en de mensen die overleden zijn waren toch al oud of hadden onderliggend lijden.

Okeeeee meid, dus dan maakt het niet uit dat je dood gaat? Echt fuck you!

Ahhh wat jammer! Wel goed dat je het hebt geprobeerd. Hopelijk kun je over een paar weken snel terecht :slight_smile:

4 likes

Ongeveer 1.5-2% wordt ernstig ziek en heeft zkh opname. Maar ja men vergeet al dat long-covid.

3 likes

Ja precies. En dan nog, elk persoon, elk percentage is er eigenlijk al een te veel hĆØ. Maar nee, zo lang je het zelf maar niet bent is het allemaal wel prima. Man man man

2 likes

Ik ben heel cynisch, maar ik denk dat die drempel deels als sneeuw voor de zon zal verdwijnen als blijkt dat andere landen een coronapaspoort eisen voor kinderen vanaf 5 jaar. Dat was voor de volwassenen ook zo afgelopen zomer en met de invoering van 3G.

2 likes

Maar long covid lijkt tot nu toe toch ook voornamelijk gewoon jonge, ā€œgezondeā€ mensen te treffen? Dus snap niet waarom ze dat wel een goed idee lijkt. Of gewoon een jaar lang je smaak en reuk kwijt zijn, goed voor de lijn maar lijkt me niet zo leuk.

2 likes

Omdat mensen denken dat het hen toch niet overkomt. Ze denken verkeerdelijk dat ze zelf heel sterk in de hand hebben wat hun lichaam doet. Of ze denken dat het gewoon een beetje moeheid is, is niet erg kennen ze toch. Maar long covid is niet gewoon een beetje moeheid en de moeheid die het wel geeft is totaal niet vergelijkbaar met moe na een drukke tijd en veel intenser en een keer goed uitrusten helpt niks.

5 likes

Er wordt ook zo weinig over gecommuniceerd door beleidsmakers. Het gaat altijd maar over de IC. Ook als er nieuwe varianten komen. Allemaal logisch want super belangrijk. Maar dit gevolg van covid is er ook, neem dat dan ook mee in beleid en communicatie.

4 likes

Hoorde vanuit het zkh dat je bij kinderen met Covid ook alert moet zijn op ziekteverschijnselen van een ernstige onstekingsreactie enkele weken na een (milde) besmetting. MIS-C heet het. Hoor je ook zeer weinig over in de media, vind ik. Denk als mensen dat horen ze wellicht ook wel denken van ā€˜oeiā€™. Nouja echt niet iedereen, maar wel meer dan nu denk ik?

1 like

Ja dat denk ik ook. Het wordt nu erg makkelijk gedaan over dat kinderen toch maar weinig last hebben

2 likes

Mijn vaccinatie verloopt al in maart zag ik net in mijn app, omdat ik er maar 1 hoefde vanwege mijn corona besmetting. Ik zie het eerlijk gezegd wel somber in dat ik voor eind maart die prik er al in heb zittenā€¦

Bij herstelbewijs staat nog steeds de datum van een jaar na mijn besmetting maar dat is al niet meer zo, toch? In mijn hoofd was het veel korter inmiddels.

Je kan toch sowieso een tweede prik krijgen ook al heb je Corona gehad?

3 likes

ā€˜Prikspijtā€™ is ook een van de kanshebbers voor Woord van het Jaar en wappies roepen mensen nu op om daarop te stemmen, denk dat het daarom ook trending is.

Ik heb een tweede gehad ook! Maar ze tellen dus vanaf de eerste, omdat ik toen al ā€˜klaarā€™ was, denk ik?

Mā€™n eerste heb ik gehad in juni, mā€™n tweede in augustus. Op mā€™n bewijs staat dat hij geldig is tot maart.

Ohhhh! Dan weet ik het niet, dat is wel heel vervelend jaā€¦ ggd bellen?

Waar kun je zien tot wanneer hij geldig is? Dat staat er bij volgensmij nietā€¦