Caronatopic #13

Gisteren sprak Gommers zich uit tegen de 2G-regel. Wappies op Twitter riepen gelijk “functie elders!” en ja hoor, vandaag bekend dat hij stopt.
Handig weer.

Edit: en tegen verplicht vaccineren van zorgpersoneel, en voor 1G.

1 like

Collega die besmet is na vieren van carnaval (verrassing…) ‘ja, mijn hele vriendengroep ligt plat maar we zijn gevaccineerd dus het zal wel mee vallen’. Welke idioot vond het laten doorgaan van carnaval ook al weer een goed idee? Ik snap dat het mocht en dat je het gemist hebt maar we wisten al dat al die besmettingen aan het oplopen waren. Waarom kan niemand dan (politiek als mensen zelf) bedenken dat dit misschien niet zo verstandig is.

3 likes

Wat bedoel je? Dat hij zal stoppen stond al vast, lees ik op NOS, omdat zijn voorzitterschap van de Vereniging voor Intensive Care afloopt. Heeft niets te maken met wat hij vindt van 2G.

22 likes

Iemand deelde hier laatst een artikel van CDC over de afnemende werking van de vaccins, onder meer Janssen dat na 6 maand nog maar 13% effect heeft. Tunahan Kuzu noemde deze week in het coronadebat deze cijfers ook en die werden weggezet als “onjuist” en hem werd verweten dat hij “de mensen onnodig bezorgd maakt”.

Maar goed, het CDC (Amerikaanse RIVM) zal wel enigszins weten hoe ze zo’n onderzoek moeten uitvoeren, toch? Ik vind het een beetje makkelijk omdat als VVD politicus dan maar als onjuist te bestempelen, lijkt me niet helemaal een eerlijke reactie.

Als ik er helemaal naast zit dan hoor ik dat graag😬

4 likes

Daarom dus. Dat ze dat dan een dag later naar buiten brengen.
Wappies: ik zei het toch. We hebben weer gelijk. Mona Keizer 2.0.

Kan het niet precies meer vinden, maar iemand hier had ook een draadje gepost over dat onderzoek, en dat het inderdaad niet helemaal klopte. Weet alleen niet precies meer hoe dat zat

2 likes

Dit is echt sick toch.

En wat een twijfelachtige eer om hierbij te horen.

5 likes

Betrof een Twitter draadje van Maarten Keulemans:

Mensen denken vaak ‘Cijfers liegen niet’, maar cijfers zijn wel heel vaak voor meerdere uitleg vatbaar.

4 likes

Ah zo. Tja het zegt vooral iets over hun begrijpend lezen-skills toch, of eigenlijk de onwil van mensen om te begrijpen hoe lidmaatschap van het OMT/IC-vereniging in zn werk gaat.

Volgens mij las ik Gommers’ mening over 2G overigens afgelopen weekend al ergens dacht ik.

Ik las vanochtend deze tweet, die sluit daar wel op aan:

Verder bracht ik vanochtend m’n dochter weg en fietste ik langs ons dorpsplein waar een mobiele unit van de GGD staat waar je zonder afspraak kunt testen. De rij om 9.00 uur was echt heel erg lang.
Heb wel het idee door alle drukte dat de bereidheid om te testen omhoog is gegaan.

16 likes

Hebben jullie dan zoveel campagnes over afstand houden gehad? Wij totaal niet.

Eigenlijk was dit alles van aan het begin gedoemd om te mislukken he. Onze hele maatschappij is heel erg individualistisch en ook met carona wordt dat niet ineens anders. De hele focus sinds het begin van de pandemie is altijd geweest ‘ja maar wat mag ik nog’ en ‘wat heb ik hieraan’ en nooit ‘wat kunnen we doen om hieruit te geraken’. Of het nu over maatregelen, vaccins of niet corona gerelateerde zaken gaat, onze maatschappij focust op het individu en wat die allemaal mag.

13 likes

Lekker bezig zijn we! :+1:t3:
Ik klop ‘m wel even af trouwens.

1 like

Vind dit zo eng. Zit ik met mn goede gedrag al anderhalf jaar grotendeels binnen op werk en af en toe een winkel na(werk ook in een winkel dus t risico loop ik al), en dan is t dadelijk ja sorry je bent te dik ga maar dood.

3 likes

Lijkt me niet dat het zo werkt natuurlijk. Maar goed alsnog een schrikbeeld natuurlijk dus snap best dat het angstaanjagend is

3 likes

Ze klonken eerlijk gezegd net als de anti-corona-prikkers in mijn eigen omgeving ‘doet zelf onderzoek/MSM liegen’. Ze willen zogenaamd graag een dialoog en verbinding, maar naar andere geluiden luisteren ho maar. Ik vond die ene buurman die in gesprek wilde gaan best dapper.

En de situatie van dat meisje was inderdaad heel sneu. Hopelijk zien haar ouders in dat ze een hele kwetsbare tiener is die hulp nodig heeft.

2 likes

Ik word ook zo zo zo zat van de media. Persvrijheid en alles is een heel groot goed, maar ik vind dat we een hoop van de ellende aan de media kunnen wijten. Al die talkshows die iedere avond maar weer aandacht geven aan volslagen onzin theorieën en verhalen, berichten zoals die van de Gelderlander, het eeuwige ruimte geven aan wetenschap die gewoon niet klopt, de social media waarop wereldvreemde ‘moederharten’ duizenden mensen beinvloeden met onzin.

De toegang tot nieuws en media die we in deze tijd hebben is vaak echt fantastisch, maar ze hebben zó ongelooflijk veel invloed. Bij vroegere pandemieën waren er natuurlijk ook veel bange mensen die zich niet wilden vaccineren/angsten hadden, ook toen er nog geen (social) media was, maar ik vraag me af hoe zich dat tegenover nu verhoudt.

Als ik bij Jinek weer zo’n minkukel zie die denkt dat je autisme krijgt van een vaccin en daar een uur over mag praten krijg ik soms echt de neiging om naar Hilversum te rijden en te vragen wat ze in godsnaam denken aan het doen te zijn.

21 likes

Inderdaad. En los daarvan, besef even dat al vanaf begin corona, dus nu richting de 2 jaar al, het elke fucking avond hierover gaat in meerdere talkshows. HOE DAN 😵‍💫 Stop!!!

1 like

Ik ben ook dik heb corona gehad en leef nog. Komt goed lieverd!!!

4 likes

Wat de fuck mensen :pleading_face::weary:🥲

5 likes

Ik ben ook onderdeel van “de media” en ik word hier ook GRUWELIJK boos van, als ik zie hoe collega’s op andere plekken alleen maar zo onwijs hijgerig doen en dit soort figuren een platform geven. Echt wat gebeurt er op die redactievergaderingen? Waar is hun journalistieke kompas gebleven? Ik wil niet zeggen dat “wij” de wijsheid in pacht hebben en dat het bij ons nooit twijfelachtig is, maar het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid is wel gelukkig groot genoeg om de onderbuik geen ruimte te geven.

5 likes