Waarom raakt ze haar baan kwijt ?
Belgiƫ, zorgpersoneel die zich niet wil laten vaccineren wordt ontslagen.
Tja, lijkt me persoonlijk niet meer dan logisch.
Ahhh ok ja ik had niet door dat de Gelderlander de grens over was gegaan voor dit verhaal.
Het is gebeurd, een vriendin van mij is recent coach geworden en liket nu steeds radicalere berichten mbt vaccinaties en QR-code-maatschappij op LinkedIn we hadden een afspraak staan binnenkort maar weet niet of ik die door wil laten gaan eigenlijk. Misschien als we van tevoren bespreken om niet over Corona te praten maar ben echt wel teleurgesteld in haar eigenlijk. En los daarvan wil ik het vanwege risicopatiƫnten in mijn nabije omgeving ook echt niet oplopen en dan doorgeven.
Net gekeken, vond het wel heel duidelijk een Powned docu. Met eerlijk gezegd ook wel vrij stereotiepe vaccin weigeraars, met stereotiepe argumenten. Ik heb niks nieuws gehoord en ook niet meer begrip gekregen voor de keuze om niet te vaccineren. Eerder minder begrip, mijn vooroordelen werden bevestigd.
En alles was uiteraard uit liefde, behalve dan die mevrouw van het sjoelen āik heb een goed immuunsysteem, waarom zou ik daarmee rommelen voor een ander?ā
Weinig liefdevol naar de medemens.
Enige met wie ik echt verschrikkelijk medelijden had was dat arme 15-jarige meisje. De pubertijd kan al zo moeilijk zijn, vond het echt sneu.
Dit heb ik echt met elk item over dit onderwerp, zowel vanuit de āMSMā als vanuit zelfgeregisseerde wappiehoek
Mijn collega met kinderwens dacht ook zo. Nu is ze hoogzwanger en zit thuis met corona. Ze riep altijd dat ze jong is en dus toch alleen milde klachten zou krijgen. Dat blijkt * surprise * ook niet het geval. Vind het heel erg voor haar maar diep vanbinnen denk ik ook āik zei het toch!ā
Iemand die ik heb Facebook heb heeft corona en die heeft al langer dan een week koorts en moet bloed laten prikken. Nu is die persoon dus bang dat hij stiekem gevaccineerd wordt tijdens het bloedprikken. Dat is niet hoe het werkt
Wel leuk origineel onderwerp, nog bijna niks over gehoord het afgelopen jaar
Lijkt me echt leuk als we mensen stiekem mogen gaan vaccineren:
Je komt voor de prikpil? Hij zit erin hoor!
Voor een versleten knie helpt een cortisonen-injectie vaak heel goed, gaat u maar liggen!
Ik ga zo die wrat bevriezen met stikstof, u voelt zo eerst een klein prikjeā¦
Laat dit maar aan mij over.
Ik vind dit echt van die nietszeggende maatregelen. Alsof iedereen massaal in de Ikea en de gamma besmet wordt. De focus ligt toch echt totaal verkeerd.
Ik zie hier totaal de drama niet van inā¦ het is zo gebeurd.
In Athene was het ook overal scannen en mondkapje op.
Geen ellenlange rijen, liep gewoon lekker door.
Dus voer maar in.
Maar goed wij zijn ook echt een volk apart, hebben we weer iets nieuws om over te rellen en zeiken.
Ik denk dat de overheid dit vooral doet om te zorgen dat meer mensen zich laten vaccineren
Ik zeg ook niet dat het een drama is. Ik zeg alleen dat de focus wat mij betreft niet hier op zou moeten liggen. Er zijn denk ik genoeg andere zaken die meer prioriteit hebben.
Ja dat denk ik ook. De vraag is alleen of dat genoeg is.
Rutte zij eergisteren in het debat dat we er niet gaan komen met alleen een hoge vaccinatiegraad en hij verwees daarbij naar andere landen (Portugal als ik me niet vergis, maar daar kan ik geen (slecht) nieuws over vinden, dus weet het niet meer helemaal zeker).
Maar waarom zou je dan niet ook/ veel meer focussen op andere maatregelen: bv. Strenger optreden tegen werkgevers die werknemers toch op het werk laten komen terwijl dat niet nodig is. Om maar wat te noemen. Maar daar hoor je dan zo weinig over.
ik heb me gedurende hele de docu geƫrgerd haha. Dat meisje vond ik sneu, daar speelt volgens mij echt veel meer dan twijfels over wel/niet vaccineren.
Omdat dit geen plicht is maar een ādringende aanbevelingā, je mag volgens mij op die manier niet ingrijpen in private bedrijven.
Het lijkt of ze zich er bij hebben neer gelegd dat je het individuele gedrag rondom je aan regels houden bij klachten, testen bij klachten en netjes in quarantaine gaan als je positief bent niet gaat veranderen.
Als je daar wel op insteekt zou je nog wat kunnen doen aan al die besmettingen binnen gezinnen, families en andere gezelschappen.
Volgens mij is de lijn nu: mensen doen toch wat ze willen in hun eigen kringen, we proberen door veel te vaccineren te zorgen dat veel besmettingen niet tot veel zorgconsumptie leiden en als het echt heel erg is beperken we wel weer wat mensen kunnen doen.
Ik vind dat enerzijds wel begrijpelijk, menselijk gedrag verandert over het algemeen pas zodra zij daar zelf voor gemotiveerd zijn; anderzijds lopen bijvoorbeeld wij in de zorg hierdoor onnodig veel risico.
Ik vind het persoonlijk alleen lastig uit te voeren in de praktijk, ik werk bijv 4 dagen alleen dus dan zou ik iemand moeten aannemen om dit voor mij te kunnen doen. Alleen is het al zo lastig om personeel te vinden als het nodig is prima dan doen we dat gewoon maar het lijkt me ook wel noodzaak om bestaande regels beter te handhaven voordat we straks met 20 verschillende maatregelen zitten waar niemand zich aan houdt en het alsnog geen verschil maakt.
Klopt maar daar kunnen ze toch wetgeving voor maken, net als dat ze nu wetgeving aan het voorbereiden zijn voor andere zaken. En ja ik weet dat dat tijd kost maar het blijkt nu toch al weken dat we weer de verkeerde kant op gaan.