Zou de HAP gewoon bellen hoor!
Better safe….
Gewoon de HAP bellen als je je zorgen maakt! Daar zijn ze voor
Ik zou de HAP gewoon bellen voor overleg. Misschien kunnen ze je geruststellen en anders misschien helpen
Gewoon bellen! Het kan altijd zijn dat ze iemand richting jou sturen.
Beterschap! Dat gevoel heb ik ook een beetje. Anderhalf jaar heel voorzichtig geweest, ons (meer dan) aan de regels gehouden, de afgelopen tijd bijna niemand gezien en anders sowieso op afstand. En nu hebben we het allemaal door de bso waar mn dochtertje op zit. Voelt zo flauw ofzo?
Ik zou ook de HAP bellen! Heb toen ik benauwd was tijdens de zwangerschap en corona ook gebeld (maar dan met de huisarts) en dat stelde me echt gerust. Misschien hebben ze tips o.i.d. Rustig aan!
Echt bellen, daar zijn ze voor. Wat naar dit zeg.
Hoogste percentage positieve testen ooit: 23,6 % en totaal meer dan 23.000. Ben bang dat we met deze aantallen alsnog een Sinterklaaseffect gaan krijgen.
Maar dit lijkt me een vrij logisch gevolg als een zelftest ook volstaat en je alleen met een positieve zelftest nog naar de GGD hoeft… weet niet of dat nu al terug te zien is in de cijfers maar dan krijg je wel een ander beeld natuurlijk
Is waar hoor. Maar als je dan de relatieve betrouwbaarheid van zo’n zelftest meeneemt en bedenkt dat veel mensen misschien juist door de mogelijkheid van zelftesten bij elkaar zullen komen (dus meer contacten in plaats van minder), dan heb ik er niet echt vertrouwen in dat de daling van eerder gaat doorzetten. Niet dat ik geen vertrouwen heb in het testen zelf overigens, maar het blijft een momentopname. Maar goed ik was al niet heel optimistisch.
Geen enkele huisarts is in het weekend bereikbaar. Daar heb je de HAP voor. Die kun je gewoon bellen. Het is sowieso ook verstandig om een saturatiemeter aan te schaffen. Meeste ernstig zieke Corona patiënten merken meestal niet hoe laag hun saturatie is.
Edit: hap kan ook naar je komen. Of ze sturen ambulance. Vul het niet voor de hulpverlener in wat die gaat doen en waar is je partner ? Bovendien denk je bij zwangere ook bv aan een longembolie … allemaal signalen om je klachten niet te bagataliseren maar gewoon te bellen om hulp.
Mijn man heeft uiteindelijk m’n ouders opgebeld en die zijn een saturatiemeter voor me gaan kopen :). Die is 98 dus dat is keurig, dat stelt wel gerust. Ik ga wel zo alsnog even bellen, want wat jij zegt @Ohappyday het kan ook gerust stellen.
Qua vervoer zitten we gewoon vast, m’n man heeft geen rijbewijs en we hebben geen auto. De enige mensen met auto die we kennen zijn nauwe contacten die tot nu toe negatief zijn getest, en van wie ik ook echt niet wil dat ze ziek worden.
Je kunt een taxi bellen met van te voren uitleg. Soms gaan ze ermee akkoord. En mocht de HAP het nodig vinden kan de HA naar je toe komen of ze sturen een ambulance. Dat kan ook.
Ik heb gister een positieve zelf test gehad, daarna een test bij de GGD laten doen en daar kwam vanmorgen uit dat het negatief was…
Vervolgens vanmorgen weer een zelf test die weer meteen positief was.
Zo raar, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel klachten dus net weer een nieuwe test bij GGD laten afnemen, ben benieuwd…
Vriend en ik gaan op bezoek bij schoonvader. Is z’n vriendin met klein zoontje er blijkbaar ook. Wisten wij niks van, maar oké. Zit dat zoontje de hele kamer vol te blaffen, zonder hand of elleboog voor de mond natuurlijk. Ja hij had vanochtend nog ge(zelf)test. Maar hij bleef maar snotteren en ze gingen nu een paracetamol geven tegen z’n hoofdpijn. Ga. Weg. Pandemie of niet, ik zit ook niet te wachten op een flinke verkoudheid. Blijf lekker thuis aub en al helemaal met een klein kind terwijl Corona nu door alle scholen gaat.
Ik had vorige week een positieve zelftest, maandag 3 negatieve en de GGD test was op dinsdag ook negatief. Vrijdag kreeg ik klachten, zaterdag een positieve zelftest en een paar uur later ook een positieve GGD test. Heel vreemd! Ik zou het even in de gaten houden en over 3 a 4 dagen opnieuw even testen.
Interessant artikel imo over FFP2 maskers en hoe goed deze beschermen. Deze zouden toch eigenlijk verplicht moeten worden zou je denken?
Ik heb wel vaker hier het verhaal van mijn vader gedeeld, voor z’n orgaan transplantatie had hij al 2 vaccinaties gehad en erna de booster. We waren benieuwd of hij ondanks z’n bijna platgelegde immuunsysteem, toch antistoffen heeft opgebouwd. Hij heeft deze week een antistoffen test gedaan en daar is een getal uitgekomen aan antistoffen. Alleen weten we niet zo goed hoe we het moeten interpreteren Dus even afwachten wat zijn arts ervan zegt, aangezien hij z’n arts toch elke week ziet. Ik kan dus ook geen artikel vinden wat “minimaal” is om beschermd te zijn. Iemand die hier toevallig wel iets vanaf weet?
Oooh lastig dan he, dan weet je nog niet echt veel. Hopelijk kan de arts jullie verder helpen en heeft hij voldoende antistoffen
Nee precies, mijn vader zei dat boven de 39 “positief” was, maar hij heeft er blijkbaar 179. Maar wat zegt dat? Is dat heel veel of minder dan normaal na vaccinaties? Geen flauw idee dus Overigens klinkt het wel veelbelovend