Waarom lees ik dit weer te laat. Kan echt niet wachten tot ik mijn booster heb gehad. Mijn laatste vaccinatie was alweer 6 maanden geleden, hoop wel echt dat de griepprik groep nog voorrang krijgt. Laatst ook al mijn griepprik gehad, prik mij maar lek!
Ik vrees toch steeds meer dat we binnenkort weer in quarantaine moeten. Alleen is het elke keer goed gegaan en zijn we geen nauw contact geweest maar nu is mijn schoonvader niet lekker (keelpijn en hoesten), zijn zelftest was gister wel negatief, maar we zijn daar wel lang geweest met onze kinderen.
Zolang hij geen Corona heeft en jullie bij evt klachten ook negatief testen (zelftest) dan hoeft dat toch niet. Zou niet meteen van het ergste uit gaan.
Nee dat is ook zo. Alleen is hij niet ingeƫnt en ik vind dat zoveel spannender ofzo. Dank voor de relativering, had ik even nodig!
Dit was wel voor 60 plussers volgens mij. De griepprikgroep wordt voorlopig vergeten. Maar de capaciteit om te prikken is er ook gewoon nog niet.
waarom niet?
Wow dat wist ik niet. Wel van je vriend. Gaat je schoonvader nu toch proberen voor een pcr test?
Weet ik niet, zou me niet verbazen van nietā¦ durf t ook niet te vragen
Zelftesten waren afgelopen dagen negatief, maar ga vanmiddag toch ook maar officieel testen (vooral ivm werk). Tot zover de sinterklaasvieringen.
Mijn man en ik deden net een zelftest en mijn dochter zat toe te kijken vanuit de kinderstoel. Dus wij die stokjes in onze neus, kijk ik naar haar, doet ze het stokje van de xylofoon in naar neus Coronababy ten top hoor.
Oh, en testen waren negatief dus heb waarschijnlijk gewoon de 1000e verkoudheid van dit jaar.
Misschien dat deze al gedeeld was, want hij is van een paar maanden geleden, maar ik kreeg ām vanochtend als aanbeveling. Weet niet of ik de stap naar een vaccinatieplicht deel, maar de analyse vond ik wel heel sterk.
Ja die van mij loopt de hele tijd met een kappie op en rond
Wat een mooie tijd om ter wereld te komen.
Ruim 1,5 jaar voorzichtiger dan voorzichtig gedaan, ga ik werken met kinderen en ja hoor, binnen een maand heb ik Corona. Ik voel me nu wel okĆ© (had het dus ook niet echt verwacht ofzo) dus hoop ĆØcht dat het hier bij blijft en dat de vaccins toch een beeetje hun werk doen. Ben wel āblijā dat ik het nu heb en niet voor de vaccins, dan was mijn paniek nog wat groter geweest.
Ah nee, je hebt zo voorzichtig gedaan. Hopelijk blijft het meevallen met je klachten. Beterschap!
Dankje!
@Masterchef Thanks! jaa, echt balen. Voelt een beetje alsof ik dat voor niks heb gedaan ofzo maar dat is natuurlijk niet zo. Nu heb ik de vaccins en de laatste is nog geen halfjaar geleden dus dat is wel fijn. Je hoort het ook zo veel om je heen nu, dat mensen besmet zijn. Kijk er niet eens echt meer van op.
Beterschap!
Waar ik eerder inderdaad dacht āzal ik het krijgenā, vraag ik me nu eerder af wanneer
En weer in quarantaine Ben er zo klaar mee, hebben 3 keer mensen gezien de afgelopen weken en alledrie de keren moesten we daarna in quarantaine omdat diegene positief testte. Ik zeg alles wel af tot 2050.
Hopelijk ontspringen we weer de dans, hebben de hele tijd veel afstand gehouden, goed geventileerd en dag erna (toevallig) gelijk alles schoongemaakt voor we zelf van die ruimte gebruik maakten.
We hebben half december een belangrijke afspraak in het ziekenhuis dus nu aaaaaalles maar afgezegd qua werk etc om te voorkomen dat we dan in quarantaine zitten of corona hebben. Ben zo bang dat die afspraak weer maanden wordt uitgesteld.
Ik snap alleen de regels niet zo goed meer. De eerste keer nadat ik contact had met besmet persoon (eind oktober oid?) was het net veranderd en moest je in quarantaine, ongeacht wel/niet klachten en ongeacht wel/niet gevaccineerd na nauw contact met een besmet persoon. Maar wat ik nu allemaal vind op de sites van de rijksoverheid, hoef ik helemaal niet in quarantaine. Want heb geen klachten, ben tweemaal gevaccineerd en heb meer dan 1.5 meter afstand gehouden (maargoed, was in de woonkamer kamer op ruim 2 meter afstand en neem aan dat het virus niet een meetlint bij zich heeft). Heeft iemand een idee?
En ik heb morgen therapie, daar zou ik dus heen mogen maar lijkt me eigenlijk best onverstandig? Hoef niet in quarantaine kennelijk maar kan mogelijk wel besmet zijn en wil niet mān psycholoog per ongeluk besmetten.
Als je de mogelijkheid hebt en je daar beter bij voelt, kan je ook de oude regels aanhouden. De nieuwe regels zijn volgens mij vooral ingegeven door (gebrek aan) testcapaciteit. En met die nieuwe variant zou dat best nog eens van korte duur kunnen zijn. Zelf nadenken zoals je hierboven doet (en terecht denk ik) is gelukkig niet verboden. Better safe than sorry hou ik zelf in elk geval aan.
Edit: Je kan het misschien ook voorleggen aan je psycholoog. Misschien dat diegene net beter beschermd is of juist een verhoogd risico loopt dan kan je daarmee rekening houden.
Ik denk dat ik benauwd ben want ik heb een uur geleden opgehangen met bron en contact onderzoek en ben daar nog steeds van aan het bijkomen (gesprekje van 20 minuten waarbij zij vooral aan het woord was). Zij benoemde ook nog eens 5 x dat ik echt de huisarts moest bellen als ik benauwd ben omdat als ik benauwd ben de baby in mijn buik ook benauwd is.
Maar mijn huisarts is op zondag niet bereikbaar en ik zie mezelf echt niet weer het huis uit gaan, ben nog kapot van gisteren die tocht naar de teststraat, ik wil niet helemaal naar de huisartsenpost moeten fietsen.
Ik heb nu echt spijt dat ik niet die saturatiemeter heb gekocht iedere x dat ik m zag liggen in de kruidvat (maar steeds dacht ik nee dat ga je toch nooit gebruiken).