En @spaarlamp idd. Ik heb het zo begrepen (correct me if I’m wrong) : in Nederland mag in verband met de privacywetgeving niet af te lezen zijn uit een QR code waarom jij die code hebt gekregen. Je krijgt dus alleen een QR code bij ‘volledige bescherming/veiligheid’ (ff tussen “ want 100% bescherming bestaat niet). Dus in NL krijg je pas een QR als je een negatief testbewijs/herstelbewijs hebt, of volledig gevaccineerd bent + 14 dagen. Er is niet uit af te lezen welke prik volgens mij en ook niet of je een samenstelling hebt van prik+Coronabesmetting of hoe lang dit geleden is. Daarom wordt die code pas zo laat actief. QR code NL = toegang.
In het buitenland mag er meer gelezen worden uit zo’n code, dus daarom krijg je direct een code na je eerste prik. De scanner kan daar dan volgens mij info zien zoals welke prik je hoe lang geleden gehad hebt en of je 1 of 2 prikken gehad hebt. Aan de hand van wat zij aflezen bepalen ze volgens mij of je naar binnen mag bv. Het is gewoon een code met daarin de status van je bescherming / testresultaat. QR code internationaal = dus niet automatisch toegang.