Caronatopic #12

Je immuunsysteem denkt heus niet ‘oh dit is Pfizer’ of ‘oh dit is de griep’ en past daar dan z’n snelheid op aan. Het duurt gewoon eventjes totdat er genoeg geheugencellen zijn ontwikkeld. I’m not buying it, dat na 1 week al. Er zullen heus wel wat antilichamen enzo te meten zijn na 1 week wat idd goed is maar ‘immuniteit’ geheugen heb je nog niet opgebouwd dan.

1 like

Dat gaat om coronavaccins die speciaal voor dieren zijn ontwikkeld. Ze krijgen dus geen Pfizer ofzo.

1 like

Bovendien heeft Amerika al miljoenen vaccins naar Afrika gestuurd

2 weken later en ik heb nog steeds buikgriepachtige bijwerkingen :nauseated_face: Echt om gestoord van te worden. Maar vanaf vandaag ben ik volledig gevaccineerd woeeeei

NOS.

@Toroto dat maakt het wel anders ja, dat had ik even niet door

1 like

Mag hij niet op vakantie?

35 likes

Heee dit heb ik ook, kon niet helemaal plaatsen of t een bijwerking was, maar nu bijijjjjna over (dont jinx it)

Hoor er wel meer mensen over dus denk dat het wel een bijwerking is, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Fijn dat het bijna over is! Ik ben ook eindelijk wat aan de beterende hand (klopt af)

Tweede prik zit erin :partying_face:

12 likes

Dan ga ik er vanuit dat dat t is, past wel in de tijdlijn in elk geval. Vond dat trouwens geen leuke bijwerking, was helemaal niet griepig ofzo maar zo vaak diarree of misselijk. Wel fijn dat jij je ook weer wat beter voelt op dat vlak, denk dat we een beetje dezelfde tijdlijn volgen als ik t zo lees

Vond het ook een vervelende bijwerking, dan dacht ik dat ik er vanaf was en werd ik na een dag weer super misselijk. Was dat bij jou ook zo? Nou ja hopelijk is het nu voorbij!

Ja dan weer een dag normaal en weer wat vertrouwen, volgende dag sta je ergens in de stad… surprise motherfocker. Daarom ben ik er nog niet helemaal gerust op dat het de goede kant op gaat. Maar goed ipv 6/8x per dag is het nu af en toe nog even

1 like

Bah ik vind het zo naar om zo’n item op Nieuwsuur te zien waarin mensen in zorginstellingen zeggen ‘ja we werken hier met kwetsbare bewoners/patiënten maar we mogen niet aan ons personeel vragen of ze gevaccineerd zijn’. Wat is er nou met je als je met kwetsbare mensen werkt en dan dus a) je niet geroepen voelt je te laten vaccineren en dan b) toch met die mensen blijft werken?? Ik heb drie familieleden die afhankelijk zijn van zorg (wonen in instellingen) en hoewel ze gevaccineerd zijn is het natuurlijk altijd mogelijk dat ze nog geïnfecteerd raken. Ze zijn naast geestelijk ook fysiek kwetsbaar. Ik begrijp gewoon niet dat het nog een medisch-ethische discussie is of hun verzorgers ongevaccineerd mogen werken.

19 likes

Vriendin van me had vandaag haar 2e prik, en een medewerker vroeg haar of het de eerste of tweede was, reageerde op haar antwoord met een ‘tsja je moet het zelf weten’ en mompelde later nog ‘het maakt toch allemaal niks meer uit’. Wtf joh.

Wtf en dat werkt bij een vaccinatielocatie? Vind dat echt schadelijk. Sommige mensen zijn al zo bang en aan het twijfelen…

12 likes

Nou inderdaad. Ik zou echt een klacht tegen zo iemand indienen. Hoezo is zo iemand prikker?

3 likes

We zijn nu in Frankrijk en netjes bij de camping gecontroleerd op de QR code’s :raised_hands:t3:! Echt klasse.

Wel gek dat ze hier allemaal nog mondkapjes dragen - zo snel wen je er dus weer aan om het niet te doen. Er hangen dus idd bij restaurants/stops langs de weg bordjes dat zo’n “passé sanitaire” (de QR code) Verplicht is en dat je anders alleen take away mag doen. Maar je mag wel gebruik maken van het toilet. Maar bij afrekenen moet je het wel laten zien en dan mag je in de ene of andere rij (take away of “mag blijven zitten”).

5 likes

Ik heb begin sept een bruiloft, maar die zal dus maar tot middernacht mogen duren als ik het zo lees :sob:

Ja, ik zou dan ook bijna geneigd zijn om te vragen of ik bij iemand anders geprikt kon worden. Zeker met dat nieuws van die prikker uit Duitsland die allemaal mensen met zout water heeft geprikt.

1 like

Waar lees je dit? Heeft dit te maken met wat er vanavond gezegd gaat worden?