Caronatopic #12

Ja ik heb haar dankzij de tip van hier ook gewezen op vrije inloop en ze gaat dat uitzoeken gelukkig! Ik geloof dat Goes niet zo dichtbij was, maar goed, ik hoop in ieder geval dat het voor haar wat makkelijker zal zijn binnekort.

En tsja, hoe graag wil je het dan werd hier eerder gevraagd. Dit is een meisje dat heel lang getwijfeld heeft maar toch overgehaald is en eenmaal die stap gezet weken lang gebeld zonder resultaat. Voor die doelgroep is juist toegankelijkheid zo belangrijk, dus ik hoop inderdaad echt dat ze gewoon op een inloopmoment kan.

Wat een luxe om volledig gevaccineerd te zijn zeg.
Doe nu eindelijk de dingen die ik eerder toch vermeed zoals eindelijk weer groepslessen in de fitness. Kan echt van die vrijheid weer genieten.

Ik weet dat het alsnog niet 100 procent veilig is, maar het risico plus wat het mij oplevert is het voor mij nu wel waard. Dankbaar voor de vaccins hahaā¤ļø

17 likes

Worden veel educatieve festivals dan denk ik de komende tijd :+1:

1 like

Ik sluit me bij deze ervaring aan. Mijn vriend is 30 en over een week safe. Daarbij heeft hij zā€™n tweede afspraak nog met een week mogen vervroegen.
Mā€™n broertje is 25 en over een week 2e prik, over 3 weken dus pas ā€œsafeā€. Allebei direct gebeld nadat het kon.

Het lijkt me dus sterk dat bij de introductieweken er veel 18 jarigen al helemaal klaar zijn met prikken.

1 like

Maar daarna is het nog meer in sneltreinvaart gegaan, zeker toen het besluit kwam dat kinderen onder de 18 ook gevaccineerd gingen worden en de periode tussen de vaccins korter is geworden. Mijn zusje van 17 krijgt zaterdag haar 2e prik en is dus over 2 weken ook al volledig beschermd!

1 like

Persoonlijk vind ik 690 mensen in het ziekenhuis nog best fors, dus liever nog niet alles opengooien. Ben er wel heel erg voor dat scholen weer opengaan, maar om nu het nachtleven open te gooien is vragen om problemen.

4 dagen les zie ik in mijn nieuwe rooster en elke dag 2 of maar 1 les. Dit kon net zo goed online denk ik.

Edufest 2021

Met de line-up

Hoogleraar 1 - Inleiding algemene ____
Hoogleraar 2 - _____ Studies
Promovendus - Werkcollege _____
Universitair hoofddocent - Scriptiebegeleiding

Pauze-act moet nog bekend gemaakt worden, maar ik denk dat het ā€˜Meegenomen Bammetjes & Slechte Koffie Uit de Automaatā€™ wordt

13 likes

Gelukkig staat het universitaire jaarlijkse piano en met pannendeksels slaan terwijl we zingen op sinterklaasmuziek festijn op youtube, hoeven de eerstejaars dat ook niet te missen

1 like

Fijn dat special guest ook al bekend is en op dag twee doen ze maar gewoon de biercantus. als afsluiter van het onderwijsfestijn.

1 like

Drink nooit bier, maar heb door corona echt zin in een biercantus. Ooit 1x gedaan en oprecht leuk

2 likes

Ik denk dat je ook niet moet onderschatten dat best veel mensen op vakantie zijn geweest/gingen en daardoor hun prik iets later krijgen. Ik (30-er) heb ook meteen gebeld toen het mocht maar moest vanwege vakantieplannen en gewenst interval (destijds) mijn eerste prik opschuiven en ben pas over 2 weken volledig gevaccineerd. Zal voor meer mensen gelden. Omdat jongeren wel sneller kunnen gok ik dat we begin september redelijk safe zitten.

2 likes

Ben helemaal blij want na mijn eerste vaccin helemaal geen bijwerkingen gehad, niet eens spierpijn ofzoā€¦(ben 30 wkn zwanger dus wat lagere weerstand )maar echt niks, hopelijk bij de 2e ook niet.

2 likes

Als dit spuitelf is dan verwijder ik het zo.
Als je kijkt naar de max 100 personen. Dan denk ik dat dat voor redelijk wat opleidingen al niet gaat lukken. In mijn eerste jaar zaten in de extra collegezaal waar je op een scherm kon kijken denk ik al 100 man en denk dat er echt weinig vakken gedurende de hele bachelor zijn geweest waarbij bij (volledige) aanwezigheid de max 100 wel gehandhaafd zou kunnen worden. Dus voor de bacheloropleiding zal het waarschijnlijk alleen neer komen op werkgroepen fysiek en colleges nog online. Gaat over de UU trouwens.

1 like

Denk dat dat het verschil ook is tussen uni en hbo. Op de hogeschool waar ik werk willen ze grote hoorcolleges sowieso online houden maar die worden zo min mogelijk gegeven al voor corona. Vaak lectures met 40 studenten, dat is nog te overzien zonder 1,5m.

1 like

Hm, ik weet niet, in mijn studentenomgeving hebben veel (en ikzelf) ook de 2e prik al gehad, of Janssen gehad. Maar denk dat dat gewoon heel erg persoonlijke ervaringen zijn en er vanuit daar niet echt een peil op te trekken valt. Ik geloof wel dat het grootste gedeelte voor de start van het collegejaar 2x geprikt zou kunnen zijn toch? Voor half augustus 2e prik betekent dat, lijkt me dat er nog heel veel mensen in de komende week geprikt gaan worden

Vraag weggehaald, ging over of ik 2e prik even on hold moest zetten. Dank voor berichtjes!

@YoMrWhite, dit lijkt mij echt een kwestie voor je huisarts!

6 likes

Ohja goed punt :sweat_smile: daar had ik oprecht nog niet over nagedacht. Mā€™n huisarts is alleen beetje out of the picture (want ontzettend nare man en slechte ervaringen), maar misschien kan ik vragen of er een andere huisarts is bij de praktijk waar ik zit.

Kan zelf soms niet meer logisch nadenken haha, dus thanks! Ga gelijk even bellen zo, vaccinatie wel afgezegd want heb gruwelijke hoofdpijn.

1 like

Hey er mag ook meer dan 6 weken tussen zitten zelfs tot 99 dagen! Wellicht voel je je bijv goed genoeg over een maand of zelfs 2, die mogen namelijk ook gewoon ingepland worden

2 likes