Ik ben 3 dagen voor mijn eerste schooldag volledig ingeënt (mijn 2e prik is 12 aug cant waaait!)
Klopt wat je zegt hoor! Ik hoop in ieder geval dat ze voor een middenweg gaan i.p.v. alles in een keer weer open te gooien. Ik was ook al verder aan het nadenken over de periode die misschien gaat komen waarin er geen nieuwe gevaccineerde personen meer bij komen en wat er dan voor maatregelen gaan komen. Alsin gaat alles open of blijft alles dan ook gedeeltelijk dicht.
Ik zou ze adviseren om op de GGD websites in hun regio te kijken. Heel veel vaccinatielocaties hebben vrije inloop voor de 1e prik. Als je al een afspraak hebt staan voor de 2e is er geen vrije inloop.
Ja voor de zomer al, maar hoorde vandeweek op de radio dat hoger onderwijs ervoor pleit weer open te mogen. Klinkt alsof ineens besloten is dat het niet mag. Hoorde dat bij ons het plan was max 80 man in een hoorcollege. Heb je dus ook geen kont aan, dan zit je alsnog de helft van de tijd thuis, maar goed, beter dan niks. Zie ook niet helemaal in waarom max 80 als je tegen die tijd toch volledig gevaccineerd bent
Shoutout naar de man in de tram net die even zijn mondkapje omlaag deed om comfortabel te kunnen niezen.
Ja, ik heb nu ook zoiets van: het moet toch óóit weer naar ‘normaal’, we kunnen niet voor eeuwig alles dichthouden. Corona is er nu eenmaal en zal ook blijven.
Gevoelsmatig zou ik gewoon heel graag kunnen wachten tot de algemene consensus in de wetenschap is: in de hele wereld zijn we nu zo goed gevaccineerd dat Corona krijgen voor iedereen echt niet méér inhoudt dan een verkoudheid en wat hoofdpijn voor een week of 2, geen ziekenhuis- en langetermijnscenario’s.
Maar dat is wel helemaal onrealistisch
De RET mevrouw achterin schreeuwde vanmiddag iedereen zonder mondjekapje keihard toe: FACEMASK!! PUT YOUR FACEMASK ON!! Het handjevol toeristen meteen doodsbang
Veel mensen van onder de 25 hebben pas net de tweede gehad of moeten die zelfs nog krijgen, als ze hem überhaupt al gaan halen. Ben het ermee eens dat ze op een gegeven moment wel zullen moeten maar deze maand lijkt me echt nog te vroeg.
Ik ben officieel pas sinds een week ‘safe’ (week geleden 7 dagen na Pfizer, inmiddels dus 2 weken) en ik ben 33 en heb zo snel als ik kon de prikken gehaald. Lijkt me idd dat er nog heeeeeeel veel 18+ niet beschermd is, ook over een paar weken.
De clubs open? Ik dacht dat ze vrijdag in de persconferentie het bekend maken en dat het dan een dag daarna eventueel in zou gaan. Maar ik weet niet waar ik dat nou vandaan heb want kan het nu niet meer vinden.
Edit: enige wat ik kan vinden is dat de huidige maatregelen tot 14 augustus 06.00 gelden
Wat voor maatregelen hebben we dan eigenlijk nog?
Clubs, onderwijs & 1.5m advies toch?
Ja geloof het wel. En festivals kleinschalig en testen als je uit een geel land komt verder nog.
Kroegen op tijd dicht, zitplaatsen in de kroeg, lage capaciteit bij evenementen en nog een paar dingen waar ik even niet op kom. En mondkapje!
Wel met vaste zitplaatsen dan
Dus je mag straks wel naar een festival met 750 man maar niet naar je hoorcollege met meer dan 80?
Prioriteiten op orde hoor
Ik vraag mij ook af wat de regels voor bruiloften binnen gaan worden. Vrienden van ons gaan in september trouwen en hopen dat ze dan een gewoon en groot feest kunnen geven. Dus zonder afstand of vaste zitplaatsen en volop dansen.
Ben benieuwd of dat haalbaar gaat zijn voor ze!
Jep. Als Rutte serieus de clubs weer opengooit en de festivals toelaat, dan mogen ze die man van mij verplichten om even lekker vanuit zijn torentje 2 jaar te gaan studeren. Piept ie daarna wel anders. Kan toch verdomme niet joh
Ik heb vriendin in kwestie net gevraagd maar een afspraak was nog steeds niet gelukt. Ze had vorige week ook niet gebeld. Gaat om zeeland dus ja, noemen we dat nog Nederland? Duidelijk middle of nowhere.
Maar rest van vrienden zit echt in de randstad en die hebben toch wel erg veel moeite met een afspraak voor de tweede prik, omdat veel bazen daar bij eisen dat er vrije uren opgenomen worden als het onder werktijd is. En dat zijn toch echt 30ers. Het gaat gewoon niet overal even snel. Mijn man heeft zijn tweede prik net twee weken en die hebben we echt DIRECT ingepland.
Edit ik wil nog even kwijt dat ik helemaal voor scholen zo snel mogelijk open gooien ben, want ik denk dat ik het meeste hierover heb gezeurd de afgelopen 12 topics. Maar wel veilig aub. Niet zoals nu dat we begin van de zomervakantie een mail hebben gekregen met dat er geen maatregelen meer zullen zijn op school en de coulance regeling over is voor mensen die zich daar niet oké bij voelen. Met deze variant is het heel duidelijk dat de tweede prik rete belangrijk is en echt niet iedere 18 plusser heeft daar de kans toe gehad.
Hmm volgens mij kunnen in Goes mensen inmiddels zelfs zonder afspraak laten prikken bij de zeelandnhallen als ze nog geen enkele prik gehad hebben las ik laatst op internet… ikzelf (1987) heb meteen gebeld toen het kon en had toen nog allerlei mogelijkheden voor afspraken ook s ochtends om 8 uur of na 17.00 uur 's middags. Heb inmiddels zelf twee weken terug al mijn tweede prik gehad…