Universiteiten hebben wel aangekondigd weer live les te geven toch?
Ik vind dat het hoger onderwijs echt sowieso open moet inderdaad! Maar waar ik dus een beetje bang voor ben, is dat het openen van bijvoorbeeld de clubs dat in gevaar gaat brengen. Aangezien de clubs dan 2 weken voor het nieuwe schooljaar open zouden gaan en de besmettingen dan misschien weer gaan stijgen en ze dan toch het hoger onderwijs niet helemaal willen/kunnen openen.
Nee, volgens mij is dat weer gedoe omdat dat niet op 1,5 meter kan, dus willen ze dat de overheid zegt dat ze die anderhalvemeter mogen los laten. Maar daar zijn ze nog niet helemaal over uit.
@lisaanna Ja, dat zou toch echt de omgekeerde wereld zijn he?
Ik zou het als docent belachelijk vinden als het onderwijs nog niet volledig open wordt gesteld, vooral omdat iedereen de kans heeft gehad zich in te laten inenten. En je mag wel een terrasje pikken. Anders maar Nederlands geven op het terras. Ik wil echt niet terug naar volledig online onderwijs, of nog erger duaal onderwijs: deels in het klaslokaal en deels online.
Oh echt? Ik weet dat UU heeft aangekondigd dat ze weer open gaan. Zonder 1.5m. Zou wel gek zijn idd als de club weer open kan en hoger onderwijs niet.
Aan de andere kant: hebben alle 17-18 jarigen 1 september de kans gehad op 2weken na 2e vaccinatie te zijn?
van de UU site
Het onderwijs in blok 1 van het nieuwe academisch jaar wordt op locatie geroosterd zonder 1,5 meter-maatregel en met een voorlopige maximale groepsgrootte van 100 personen. UU
Ik denk dat bij minder maatregelen de besmettingen weer stijgen en dat ze dan alles weer dichtgooien en dat nog 3x.
Nu de clubs weer opengooien is toch echt vragen om nog een keer dezelfde problemen. Kan het me bijna niet voorstellen.
Ik denk dat het met het openen van de clubs niet direct meer dezelfde problemen zijn als de eerste keer. Er zijn nu veel meer jongeren/jeugd gevaccineerd.
Neemt niet weg dat ik vind dat het volledig openen van scholen hoogste prioriteit heeft ten opzichte van openen van het nachtleven.
In september heeft iedereen (die dat wil) 2 prikken gehad, dus ik voorzie dan eigenlijk geen grote problemen meer. Ze kunnen Nederland niet blijven dichtgooien
Ja ik ben er ook bang voor. Maar je zou toch denken dat je op een punt komt (waar de Engelsen nu volgens mij zijn) dat je moet zeggen: okƩ, het is niet meer zo erg als er veel mensen besmet zijn, want we zijn allemaal gevaccineerd.
Tot de Echo-variant komt waarschijnlijk.
Bij ons is de eerste periode nog steeds hybride (max aantal mensen op locatie, de rest online). Eerste tentamens ook nog allemaal online š„²
Volgens mij roepen de uniās dit als een soort pressiemiddel om de politiek te beĆÆnvloeden. De vereniging van universiteiten wil dat alles opengaat zonder die afstand, maar dat is nog helemaal niet zeker. Uiteindelijk hangt alles van die persconferentie afā¦ (Ik werk zelf in het hoger onderwijs)
Wat suf. Want ze mailen het echt rond ook naar studenten (ik studeer zelf aan de UvA).
Had dan neer gezet: we wachten de persconferentie af oid. Nu staat het er echt als een feit.
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat de universiteiten het op deze manier spelen m.b.t. het coronagebeuren. Ze hebben nog enigszins wat macht. Het is met name de overheid die het knullig aanpakt.
Ah super fijn, goed om te horen! En dan nu lekker van je vakantie genieten
Ja maar als de overheid dus niet de 1.5m los laat dan gaat het feest dus niet door? En dan balen alle studenten weer of hebben sommige misschien voor niks al een kamer etc (mijn broertje heeft nu bijv een kamer geregeld vanaf september omdat er weer live onderwijs volgens zijn uni en de reistijd niet behapbaar is voor hem, als het thuis kan zou hij nog een periode thuis blijven en geld besparen
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik het slim vind om alles weer open te doen in september omdat dan iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. Van mijn vriendinnengroep van 6 zijn er maar 2 (waaronder ik) die zich volledig heeft laten vaccineren en ik denk dat er zo vrij veel mensen zijn die zich nog niet hebben laten vaccineren. Maar dan is de vraag dus, ga je op die mensen wachten of gooi je dan alles weer open met de kans dat de besmettingen weer boven de 10.000 komen waardoor alles weer dicht moet.
Of ga je voor een middenweg, zo zwart-wit is het toch niet?
Alsof die mensen zich Ć¼berhaupt nog laten vaccineren?
Ik heb vrienden die er helemaal nog niet tussen zijn gekomen door drukte bij hun in de omgeving. Andere moeten echt nog weken wachten op prik nummer 2.