Caronatopic #12

Ik weet nog dat er in februari 2020 een nieuwsbericht verscheen waarin stond dat we ons geen zorgen hoefden te maken :’) Kan hem helaas niet terugvinden.

1 like

Ik heb inmiddels al weggezapt naar typisch ecowijk lol, want ik ben talkshowmoe, maar dit klinkt ergerlijk.

1 like

Ja voelt echt als een vorig leven. “Niet meer handen schudden!” “Oeps nou deed ik het zelf hahahahaha”

6 likes

Wat gebeurt er? Bij jullie ook zwart beeld?

Dat zeg ik toch ik ervaar dat zelf in mijn werk omgeving, ik heb geen feiten geen cijfers en geen onderzoek gedaan
Ik kom momenteel met veel mensen in contact en als het over dat punt gaat zijn er ongeveer 4 van de 10 mensen niet gevaccineerd. Oh en ook vaak hele jonge mensen die er zelf niet zo de noodzaak van inzien

3 likes

Ja ugh irritant was benieuwd naar de vraag + antwoord van Hugo

1 like

Bij mijn werk, zorg, hetzelfde. Denk zo’n 40% niet ingeënt is inderdaad.

3 likes

In ‘mijn’ ziekenhuis is 94% volledig gevaccineerd.

Bron: zegt het ziekenhuis, zoveel prikken hebben ze uitgedeeld aan ons.

18 likes

Ik snap oprecht niet waarom horeca maar tot 0:00 open mag? Eerder begreep ik het wel want meer alcohol=soepeler= geen afstand meer houden. Maar nu die afstand niet meer hoeft snap ik het nut eigenlijk niet zo. Heb ook geen antwoord meegekregen. Edit; al ben ik al jaaaren voor vroeger stappen. Vond het zo irritant dat het pas na middernacht leuk werd. Vooral omdat OV dan op een gegeven moment niet meer reed. Zal top zijn als het uitgaansleven vroeger op de avond gewoon al leuk is en dan lekker optijd naar bed en volgende dag weer fit haha (oke chronisch ziek dus sws niet fit maargoed voor het idee)

Ik ga volgende week uiteten en ben nu wel bang dat al die wappies en anderen ongevaccineerden nu ook gaan, nu ze nog mogen. Misschien toch maar een weekje later gaan haha. Ik ga denk ik wel kritisch zijn op restaurants etc die schijt hebben aan de maatregelen rondom QR code. Daar ga ik (voorlopig) niet meer naartoe dan. Ben benieuwd.

Ik vind stiekem wel chill tot 00:00 uur stappen. Ik moet er waarschijnlijk weer helemaal in komen :joy: Dus even weer langzaam opbouwen.

11 likes

Niet meer naar kantoor mogen zonder toegangsbewijs?

• Voor
  • Tegen

0 stemmers

Niet meer naar middelbare school/hoger onderwijs mogen zonder toegangsbewijs?

• Voor
  • Tegen
  • Wel naar middelbare school mogen, niet naar hoger onderwijs

0 stemmers

Maar als je nou in de horeca/cultuur/bios werkt, dan is het geen kantoor maar wel je werk. En dan moet je nu (als je niet wilt/kan inenten) on de dag testen toch :sweat_smile:? Ja of ergens anders gaan werken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee volgens mij dus niet! Als ik het goed begrepen heb, hoeven werknemers in die sectoren dat dus nog niet.

De regel was alleen naar kantoor als het moet en nu is het alleen naar kantoor als het nodig is

?? schiet mij maar lek

2 likes

Huh, oké. Maar dat is dan toch ook weer gek als je het in het licht zet van: dan kan iedereen met een gerust hard uit eten, ook als vaccinatie bij jou niet werkt. Ik volg er geen snars meer van volgens mij haha

1 like

Ik snap deze ook niet. Moeten we nou nog zoveel mogelijk thuiswerken, of?

Beeld op zwart als een journalist kritische vragen stelt, nieuwe vorm van zwartlakken!

2 likes

Volgens mij officieel niet maar hoopt Rutte van wel zodat het niet te druk wordt ofzoiets? Maar mega vaag inderdaad

Ja denk dat rutte snel op het uit-knopje heeft gedrukt nadat die vraag kwam.

1 like

:crazy_face::crazy_face::crazy_face:

3 likes