Caronatopic #12

14 dacht ik

Ik vind het ook wel grappig dat we het hier gister over hadden en dat hier sommigen zeiden dat dat echt niet ging gebeuren want in het buitenland werkt dit systeem ook. En nu blijkt dat de restaurants achter elkaar precies dat doen wat gisteren niet voor mogelijk werd gehouden

13 en vanaf 14 met id bewijs

1 like

Ben benieuwd hoe die controle van de QR codes gaat lopen. Gemeenten krijgen geld voor handhaving maar bedrijven bepalen zelf hun deurbeleid. Kan interessant wordenā€¦

Niet letterlijk volgens mij, maar buiten ongeplaceerde evenementen mogen wel. Anders, binnen dus, met 75% capaciteit. Zit je wel met dat horeca maar tot 00.00 mag, dus wel wat haken en ogen eraan denk ik zo. En correct me if im wrong, allemaal maar ingewikkeld

Hoop zo hard op ADE dit jaar

Nouja, willen we liever politici die constant vasthouden aan hun ideeƫn, ook wanneer die niet hulpzaam of effectief blijken te zijn, of willen we politici die van mening kunnen veranderen?

Toegeven dat je dingen fout hebt ingeschat of gewoon compleet fout hebt aangepakt is nog wel een aandachtspuntje voor dit demissionaire kabinet.

8 likes

Niet gezien maar we hebben ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht? Veranderende omstandigheden?

11 likes

Ach kom op, hij pakt elke strohalm aan om nog meer aanhangers te krijgen voor zijn anti vaccinatie/overheid campagne. Situaties zijn veranderd en we hadden allemaal gehoopt dat zoā€™n coronabewijs niet nodig was geweest. Ik vind het zoā€™n kinderachtig iets om iedere keer weer te blijven hangen in ā€œmaar Hugo zei dat dit niet ging gebeurenā€. Ik denk dat hij zichzelf ook wel achter zā€™n oren krabt dat hij daar beter geen stellige uitspraken over had kunnen doen, maar here we are, 1.8 miljoen (!!!) mensen die niet gevaccineerd zijn Ć©n geen Corona hebben gehad.

17 likes

Dat is 5 weken nadat deze maatregelen ingaan, valt wel mee toch? We hebben wel langer geen nieuws gehad

Aaaah hoop zo erg dat ik gewoon DGTL kan meepakken op ADE :crossed_fingers:

2 likes

Gelukkig heb ik sowieso een ticket voor een dagfeestje tot 23 :stuck_out_tongue: nee maar ja voor de rest is het niks als de tijd dan niet verandert

Edit @Lemongrab het klinkt zo nog ver weg, en zo einde jaar šŸ„², maar 5 weken valt inderdaad reuze mee!

1 like

Niemand:

Helemaal niemand:

Mark Rutte: Poptempels šŸ„²

24 likes

Ja is nu van 06.00-00.00

1 like

Maar sowieso boodschap aan iedereen die lekker puh nƭet gevaccineerd is maar wƩl wat te zeuren heeft: laat je gewoon vaccineren, dan kunnen we eerder naar normaal en dan hoef je ook niet meer te zeuren!

21 likes

maar dgtl is in de nacht toch?

Oh dat zou mooi zijn.
In Duitsland is dat vanaf 6 jaar. Daar gaan we niet naar toe in de herfstvakantie!!

Edit: oh wacht zie nu ook schoolgaande kinderen zijn uitgezonderd.

Edit 2: oh nee toch niet. Nederlandse kinderen hebben geen Duits schoolbewijs en dus testen vanaf 6 jaar voor een restaurantbezoek

Dat is misschien ook wel zo maar ik wƩƩt dat veel mensen hier wel naar kijken en dit mee laten wegen. En zo meerdere dingen die Hugo gedaan heeft. Maar goed, dat is wat ik hoor van de mensen om me heen.

1.8 miljoen is wel veel maar is dat alles boven de 12? Of alles boven welke leeftijd?

Ik vind het gewoon lastig omdat ik vind dat alles wat nu gebeurd ook niet helemaal okƩ is. Maar hoe t anders moet, weet ik niet. Ik geloof er niet in dat als iedereen ineens ingeƫnt is, we dan helemaal geen maatregelen meer hebben. Maar ik ben pessimistisch (wel ingeƫnt :yum:).

1 like

Dat is niet pessimistisch, dat is paranoĆÆde.

3 likes

Dus ook op het terras toegangsbewijs? Dat had ik niet verwacht.

1 like

Zo, bedankt :+1:t2:.

Dit doen we om de druk op de zorg te verlichten en die is voorlopig nog niet weg. Iedereen die er werkt, loopt op hun tenen.

1 like