Caronatopic #12

Jaaa sow idd dat ook, hebben we bij ons in de fam gelukkig niet.
Iedereen is gevaccineerd.

1 like

Nou ja wel als het je klanten kost

72% van Nederland is gevaccineerd, ze verliezen dus hooguit een kwart

1 like

Ja klopt, dat wist ik ook maar dat maakt het niet minder erg :frowning: ik was maanden bang dat ik nog een keer moest :joy:

1 like

In Italië ben je dan niet welkom in een restaurant, ik had mijn telefoon in het hotel laten liggen dus ik mocht niet naar binnen omdat ik geen bewijs kon tonen.

Was gelukkig om de hoek dus ik ben teruggelopen en snapte wel dat ze geen risico willen lopen.

In Frankrijk heb ik in het hotel meegemaakt dat Nederlanders zijn geweigerd want ze hadden de corona app niet en die is verplicht in Frankrijk dus ze mochten niet inchecken.

3 likes

Is dat van de volwassenen?

Een kwart van je klanten verliezen ga je natuurlijk wel merken, zeker na deze tijden als je het nog altijd moeilijk hebt. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit de vaccinatiegraad verder omhoog duwt, ken echt veel mensen die zoiets hebben van “liever niet maar als je straks niks meer kan zonder prik moet je wel”.

2 likes

Kan me ook voorstellen dat mensen die nu liever niet in een restaurant wilden zitten met ongevaccineerden juist weer wel durven te gaan. Dan verliezen ze netto misschien amper klanten omdat er ook weer mensen bijkomen die eerst niet gingen.

8 likes

Ik ben ook bang dat het niet overal streng gecontroleerd gaat worden. Was toen je met X personen aan een tafel mocht ook vaak niet. Sommige medewerkers hadden volkomen schijt, anderen probeerden er wel wat van te zeggen maar werden (als 16 jarig meisje) compleet overrompelt door een grote mond van de gasten of de gasten negeerden zo’n meisje gewoon. Echt aso maargoed zag het regelmatig.

Ik ben gevaccineerd en vind dit helemaal prima. Ik vind het echt kut dat die 1,5 meter er al af gaat en zo heb je toch wat meer bescherming ofzo? Al is het schijnveiligheid allen voor mn eigen hoofd :’)

2 likes

Mee eens, ik vind het ook spannend

Nee dat was ook vervelend, maar meer ter geruststelling voor de rest hier: GGD registreert rechtstreeks in de RIVM-database, dus dat duurt nooit maanden. Bij huisartsen moest er een digitale koppeling gemaakt worden, die niet werkte (maar het stond beter om te zeggen dat huisartsen gewoon niet registreerden - fuckers).

1 like

Hier kun je ook zien wat de vaccinatiegraad per leeftijdsgroep is. Hoe jonger, hoe lager de vaccinatiegraad. Toch geen goed nieuws voor de horeca lijkt me. Ik vraag me ook af hoe deze kaart eruit gaat zien na een derde en eventueel meerdere vervolgprikken.

1 like

Ik zie alweer dat er horeca zaken zijn die doelbewust niet willen controleren op die codes echt…

1 like

Hm ja ik kan het ze niet kwalijk nemen. Zou dit weer zo’n trucje zijn van M Rutte zoals toen met dansen met Jansen?

4 likes

Naar aanleiding hiervan ging ik even in m’n eigen gemeente kijken. 90% gevaccineerd (waarvan 88% volledig). Geeft wel een goed gevoel. Van 65+ is zelfs 95% gevaccineerd. Ben ook wel blij dat hier de horeca iets later open mag blijven, ben benieuwd of het openen van het nachtleven 1 nov in Vlaanderen nog effect gaat hebben.

Ben zelf vorige week voor het eerst naar een festival geweest, eindelijk die app kunnen gebruiken haha. Iedereen werd gecontroleerd maar dat is echt maar 5 seconden werk. Daarna was het echt gewoon als vanouds, zo chill!

2 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat dit overal met de Franse slag gaat gebeuren. Niet omdat horecamedewerkers allemaal Corona niet serieus nemen maar omdat zij nu wéér door nieuwe maatregelen die door heel veel mensen niet gesteund worden in de rol van politieagentje gestopt worden. Sta je gewoon in een koffiezaak of buurtcafé te werken en moet je nu iedereens Coronabewijs en ID gaan checken, én 100 keer per dag in discussie met alle mensen die dat niet bij zich hebben/willen/het niet begrepen hebben etc. Het beleid wordt door politici bedacht maar gedwongen uitgevoerd door mensen die nooit hebben gevraagd om een taak als beveiliger ofzo. Het boeit mij persoonlijk niet waar ik mijn vaccinatiebewijs moet laten zien maar ik kan me slecht voorstellen hoe dit in de praktijk moet gaan werken en welk probleem het precies oplost (gezien de slechte uitvoerbaarheid, het aantal neppe QR code’s en het feit dat mensen die zich nú nog niet hebben laten vaccineren hierdoor wss alleen maar recalcitranter worden).

24 likes

De vaccinatiegraad in Rotterdam is echt best wel laag

2 likes

Snap ook niet waarom mensen net doen alsof een QR code scannen veel werk is. Vooral bij festivals waar je toch al je tickets moet laten scannen is dit niet echt veel extra werk

5 likes

Nee idd, je moest toch al je ticket laten zien, tas doorzoeken etc. Ik vind het echt no big deal, maar wel een extra fijn gevoel om te weten dat iedereen om je heen dus gevaccineerd is.

2 likes

Ze mogen wel meer bezoekers. Dus 75% vol. In plaats van alles op 1.5m afstand. Dus wellicht dat het voor sommige horecagelegenheden wel meer lucht biedt.

1 like