Maar jij was via de huisarts gevaccineerd toch, of niet? Er waren heel lang koppelingsproblemen tussen huisartsendossiers en het RIVM, dat is pas in juli opgelost ofzo.
Goede start van de week.
We hadden afgelopen donderdag bedrijfsbbq en nu blijkt dat een collega corona heeft.
Moeten de hele week thuis werken en diegene die niet gevaccineerd zijn moeten in quarantaine lees ik in de richtlijnen.
Leuk johhhh
Als ik de nieuwe regels lees dan mag je nu nog snel ongevaccineerd overal naar binnen, maar straks als de 1,5m er van af is, moet je een negatieve test laten zien?
Maar de horeca controleert nu al nauwelijks of je je gegevens wel achter laat. Waarom zouden ze die negatieve test wel checken? Dan loopt je klandizie toch sowieso terug?
Ik vraag me af of klandizie echt terugloopt. Uit andere landen waar een coronapas ook de norm is komen er ook niet perse verhalen dat de hele horeca is leeggelopen.
Maar in Duitsland/Oostenrijk hebben ze ook zo’n pas toch? Daar hoor je het weer niet over. Lopen die cijfers in Frankrijk echt zo ver terug? Van collega’s die op vakantie zijn geweest hoor ik juist weer verhalen dat het overal super druk was (is weliswaar anekdotisch bewijs).
Ik heb geen idee, ik las dit artikel
In Frankrijk betekende dat écht geen chaos hoor… Gewoon bij het gaan zitten aan je tafel vragen ze eerst om je app, en dan wat je wilt drinken.
Dit was in Oostenrijk ook zo, het ging heel erg makkelijk en iedereen deed het ook braaf, geen enkel probleem mee gehad. Het was ook echt druk in de horeca, maar ik was in Wenen en daar is het altijd wel druk.
Denk je dat als je dan zit, en zegt: “o shit! Helemaal vergeten, maar ik heb verder geen klachten ofzo hoor”, dat ze je dan weg zullen sturen?
Ik vraag het me af
Maar hij staat bijna altijd op je telefoon, je kan het niet echt vergeten? Ik denk eigenlijk wel dat ze mensen gaan wegsturen. Horecabedrijven zullen ongetwijfeld een boete krijgen als ze toch iemand toelaten en dat risico wil je ook niet perse lopen.
Dat mag ik toch hopen van niet wel.
Het is heel simpel alleen met een groen vinkje ben je welkom.
En gezien de hoge vaccinatiegraad in Nederland zal het met teruglopen klandizie ook wel meevallen
In Duitsland zeker! Maar daar wordt het bij binnenkomst (bij de deur dus) meteen gecontroleerd.
Vorige week ontstond er daardoor nog ruzie bij een groep, want moesten ze dus buiten eten. En het was die avond koud en regenachtig.
Sterker nog, de mensen die in mijn omgeving niet gevaccineerd zijn en nu hard roepen dat ze nooit meer naar restaurants/etc. gaan gingen daarvoor ook al bijna nooit. Denk dat het allemaal wel gaat meevallen ja.
Festivals wel maar horeca niet dacht ik? Maar ja in Nederland was er bijna niks te doen voor festivalgangers dus ik snap dat ze uitwijken naar het buitenland.
In Oostenrijk absoluut, maar daar hadden mensen naar mijn idee sowieso minder moeite met zich aan de regels houden.
Weetje wat me pas kut lijkt, als je wederhelft wel is gevaccineerd en jij niet.
Kun je nooit spontaan ergens gaan uiteten / bios doen of wat dan ook.
Nee maar dat zou dan een smoes zijn, niet dat je het echt bent vergeten. Maar gewoon geen zin om te testen omdat je onverwacht naar een restaurant gaat. En dan dus maar zegt; o shit, helemaal vergeten
Ja en familie dingen, na een familiedag afsluiten met een kopje koffie ergens. O jaa shit, kan niet iedereen
Ja en dan sturen ze je naar huis om je vaccinatiebewijs te halen, toch niet heel raar?