Er mochten dus minder mensen heen, en nu zagen we dat ze dus minder tribunes hebben opgebouwd waardoor iedereen op elkaar zat echt benieuwd waarom die keuze gemaakt is.
Dit wordt bij voetbal dus ook gedaan geloof ik. Althans mān vriend was laatst naar een wedstrijd en toen was een deel van de vakken dicht en zaten de vakken waar wel mensen zaten echt propvol. Terwijl je juist zou verwachten dat ze het hele stadion gebruiken om zo veel mogelijk te verspreiden toch?
T is natuurlijk al duizend keer gezegd dat het beleid kant noch wal slaat, maar hier nog een voorbeeld (en een beetje frustratie van mijn kant XD). Komend weekend doe ik mee aan aan grote sportwedstrijd, over een lange afstand en alle mensen die meedoen zijn goed getraind en ook gezond (want; anders is het fysiek gezien niet mogelijk om zoiets te doen). Er mag geen publiek aanwezig zijn, geen horeca (het is buiten), en alle atleten, juryleden en vrijwilligers moeten TWEE keer getest worden deze week (1x een PCR test paar dagen van tevoren en 1x de ochtend van tevoren een sneltest, ongeacht vaccinatiestatus (ik ben volledig gevaccineerd maar maakt dus niks uit)). Ik en de andere atleten zijn daar natuurlijk helemaal okĆ© mee, blij dat het uberhaupt magā¦ Zonder ruim 8000 euro (ken de organisatie) aan extra maatregelen (extra verkeersregelaars, extra hekken, testen, mondkapjes noem het maar op) (en dus verlies voor de organisatie) mag het niet doorgaan. Zoān kleinere organisatie voelt dat echt wel, zoān bedragā¦ Ben benieuwd hoeveel winst er is gemaakt op zoiets als afgelopen weekend. Dat 1 lijn trekken in dingen hier in Nederland kunnen ze geloof ik niet zo goed. Of nouja; helemaal niet.
Maar moesten ze bij E F1 nou wel de QR CODE laten scannen? Dus geprikt of getest? Of helemaal niks?
āzodat de beleving beter isā https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/verbazing-over-feestende-voetbalfans-dit-is-waarom-de-supporters-niet-verspreid-worden-over-het-stadion~ad60f898/
Vind dit echt storend haha, heb je zoān groot stadion en dan prop je alsnog iedereen op elkaarā¦
Ja coronacheck app is gebruikt en heel goed gecontroleerd op ID bij mij.
Ughhhh ik word hier ook agressief van ja. Met haar prc-test. En straks willen ze ons 9 vaccins door de strot duwen!!! Sowieso echt haat aan mensen met zoān neppe vreedzame glimlach maar zij spant wel de kroon
Mijn nichtje wil ook geen vaccin (type 20 jaar en onbeweeglijke dikke opgespoten lippen, baby botox, borstvergroting) en plaatste toen ze de uitnodiging kreeg een filmpje op insta dat ze de uitnodiging verscheurde. Mijn moeder heeft haar daarop geappt en gezegd dat ze het zoān jammere keuze vond en dat ze graag in gesprek wilde gaan over haar keuze, omdat mijn moeder als zorgmedewerker heeft gezien hoe heftig het was en is en kan zijn. Nu komen we er net achter dat ze ons alledrie (moeder, zusje en ik) heeft geblockt op insta en whatsapp. Wat een treurnis. Dat wordt kerst zonder andere kant van de familie vieren š„²
Oke ik moet toegeven, deze maatregelen hebben toch een voordeel m.b.t. onderwijs. Ik werk 24 uur en had in principe maar 2 vakken en sta voltijds ingeschreven, omdat dat prima gaat met 2 vakken en 2 a 3 colleges in de week. Er is een vak wat ik heel graag extra wil volgen, maar wat ik niet per se hoef te halen omdat het extra is en waar ik dus ook geen werkuren voor op wil gaan geven. Door die maatregelen hebben we nergens aanwezigheidsplicht Ć©n overal weblectures van (wat je normaal niet krijgt als voltijdstudent). Dus nu kan ik in mijn eigen tijd gewoon kijken hoe ver ik kom met dat vak en kan ik het gewoon bovenop mijn andere vakken volgen. Dat is dan wel weer een voordeel
Ik vind het ook wel echt een goede ontwikkeling dat alles opgenomen wordt/of online te volgen is. Toen ik studeerde kon dat bij mijn opleiding niet. Toen we onze minoren moesten gaan kiezen konden we alleen de minor van onze eigen opleiding kiezen omdat die als enige binnen het rooster paste. Er was voor alles aanwezigheidsplicht, dus je kon letterlijk niks anders kiezen omdat je dan niet aan de aanwezigheidsplicht voldeed. Door alles op te nemen kun je het tenminste later terugkijken en heb je veel meer mogelijkheden.
Ja bij ons is het nu dan live voor 75 man, livestream en weblectures. Weblectures waren voorheen alleen voor deeltijd of als je hele bijzondere omstandigheden had (bijv. Ziekte, beperking). Ik weet niet of die weblectures voor altijd ook voor voltijd beschikbaar zijn, maar zou dat wel een goede ontwikkeling vinden. Alleen live is wel een goede stok achter de deur om te gaan en denk dat sommige mensen dat nodig hebben, maar het is wel fijn om iets terug te kunnen kijken als dat nodig is of als je een keer niet kan. Binnenkort heb ik bijvoorbeeld een bruiloft. Voorheen zou ik pech hebben en maar aantekeningen van iemand moeten regelen, nu kan ik terugkijken. Ik wil wel zoveel mogelijk live gaan en het ziet er naar uit dat dat alsnog mogelijk is omdat geen hond zich ervoor inschrijft zie ik net (dus heb wat te vroeg lopen gillen over Rutte haha), dus dat scheelt weer voor mij aangezien ik wel gewoon echt weer behoefte heb aan fysieke lessen
Ik begrijp het advies van het OMT niet helemaal. Als je kinderen in een klas laat waar een besmetting is geweest, dan zadel je de ouders toch bewust op met Corona? Waarschijnlijk zijn die wel ingeƫnt maar dan nog kunnen ze er wel ziek van worden. Ik snap dat het kiezen uit 2 kwaden is, want anders zitten kinderen weer thuis en kunnen ouders ook niet werken, maar toch
Was echt leuk eerste dag terug op een volle campus in een slecht geventileerde ruimte met 30+ andere studenten voor 3 uur lang
En dat dan twee keer per week met verplichte aanwezigheid. Van mij mogen ze wel een online optie bieden. Ligt natuurlijk bij mijn universiteit/faculteit, maar prettig vond ik anders.
Volgens mij is het voorstel om de regels gelijk te trekken met volwassenen. Dus dat alleen de nauwe contacten van het kind (>15min, <1.5m) eventueel in quarantaine hoeven als de contacten niet immuun zijn. Op een werkplek hoeven ook niet alle collegaās op de werkvloer in quarantaine, maar alleen de nauwe contacten (indien zij niet immuun zijn).
Ik hoop ook echt dat studenten de mogelijkheid krijgen om online les te blijven volgen. Zelf ben ik net afgestudeerd, maar had het als chronisch zieke zo fijn gevonden om de mogelijkheid te hebben om lessen thuis te volgen. Ik wilde niks missen dus ging zo veel mogelijk, terwijl dat ten koste ging van mijn lichaam. Hoop echt dat als er toch iets goeds moet komen uit deze klote pandemie, dat dat is dat er meer flexibel om wordt gegaan met onderwijs op afstand voor degene die dat nodig hebben!
Ik begrijp dit niet zo goed.
Een negatieve test is dan niet voldoende maar een vaccinatie wel. Hoe kan een test niet voldoende zijn maar vaccinbewijs wel? Iemand die net negatief getest is is toch āveiligerā of net zo veilig als iemand die gevaccineerd is maar niet test? Had me logischer geleken als er hoe dan ook een negatieve test moet worden laten zien.
Ja klopt! Mijn opmerking sloot daar inderdaad niet helemaal goed op aan zie ik achteraf
Ik zou dat ook een vooruitgang vinden! Ik ben tijdens mijn studie (zoān 5 jaar geleden) een aantal keer geopereerd en toen mocht ik die blokken dat ik afwezig was thuis doen, maar dat hield eigenlijk alleen leren uit boeken en verslagen maken in. Er was toen nog helemaal geen optie om online lessen te volgen. Heel gek eigenljk.
Mijn oude werkgever is de afgelopen maanden echt helemaal wappie gegaan. Nu roept hij op FB iedereen op om sticker verwijderaar te kopen en alles in winkels/horeca/toiletten wat met corona maatregelen te maken heeft weg te halen. Dan spoor je toch niet? Waarom zou je spullen van andere ondernemers gaan lopen beschadigen en zo achterlijk mensen gaan opruien?
Ik ben zo blij dat ik gestopt ben met werken voor hem.
Wanneer komen Huug en Markie weer met een persco eigenlijk?
Ik was vandaag naar de bieb en ik vond het zĆ³ raar dat je gewoon overal mocht zitten (dus geen plek ertussen uit en aan beide kanten van de tafel). Vooral als ik dan een kuchje hoor. Blijkbaar kon ik het nog niet helemaal aan en ben ik dus eerder weggegaan.