Op mijn werk vertelde een collega heel blij dat haar dochter op vakantie was geweest, daar een coronatest had gedaan die positief was. Maar gelukkig was ze gevaccineerd en kon ze gewoon terug naar huis vliegen ipv in zo’n quarantainehotel!!1!!! Een andere collega zei daarop ‘gelukkig!’ Waarop ik zei dat ik het niet zo gelukkig vond dat iemand heel bewust met corona het vliegtuig in stapt en toen kreeg ik nog verbaasde blikken ook. Conclusie: mensen zijn fucking egoïstisch en ik denk dat nu heel veel mensen gewoon schijt hebben met hun vaccinatiebewijs in de hand
Willem en Max lekker mondkapje onder hun neus met de F1 terwijl ze daar met 70.000 man op elkaar staan en ik heb me net voor 1 hoorcollege ingeschreven waar we met 75 mensen naartoe mogen
Soms zou ik het nog niet zo’n gek idee vinden als mensen die zich niet willen laten inenten en dan niet om medische redenen dan maandelijks maar een hoge extra toeslag moeten betalen m.b.t. hun zorgverzekering.
Haha ja en Maxima en Amalia dan ook zo lekker onopvallend hun mondkapje weer over hun neus schuiven als ze in beeld zijn Alexander niet, die boeit het volgens mij allemaal geen hol. Ik heb wel eens gedacht dat het best zou kunnen dat hij niet in Corona gelooft… Later werd hem een vraag gesteld en hij ging nog net niet op de lip van de interviewer staan die daar maar een beetje stond met z’n lange microfoon die hij nu gewoon rechtop kon houden ipv ver voor zich uit haha.
Prind Bernard had hem echt praktisch op zijn kin hangen voor mijn gevoel. Ze nemen het niet zo nauw daar, maar what else is new.
Ja echt achterlijk. Laat ons ook normaal naar school gaan denk ik dan
Rant, zet wel even in een spoiler
Samenvatting
Een vriendin wil niet gevaccineerd worden vanwege haar ziekte. Ik begrijp het enigszins in haar situatie en ga niet uitweiden met details (of in dit topic daarover in discussie). Echter eerst was het ‘ik ga super voorzichtig doen, zie zelf nog steeds niemand’, ze nam het enorm serieus. Deed in feite aan zelf-isolatie, daarmee ook een verantwoordelijkheid nemend richting anderen. Alleen slaat ze nu plotseling de wappie-kant op. ‘Ik ben geen wappie maarrrrr dit en dit is toch heel raar?’ Allerlei bullshit delen op social media. Schat je bent ziek, je gaat waarschijnlijk gewoon dood als je het krijgt maar leve de vrijheid om dood te gaan
Ik was vandaag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer naar voetbal. Echt geweldig natuurlijk want had het echt onwijs gemist. Maar de qr code werd niet in combinatie met id gecontroleerd? Ik dacht dat dat zo moest? Voor de ingang werd de qr code gescand en als die ok was mocht je doorlopen naar een gedeelte waar je toegangskaartkaart(ik heb seizoenskaart) gecontroleerd werd. Maar ik heb nergens een id hoeven laten zien?
Omg dat die Faya nogwat anti vaxxer is verbaast me niet maar van het hoofd dat ze dit hele filmpje trekt wil ik echt gaan slaan
Ik ben ook laatst voor het eerst weer naar het stadion geweest, maar moest bij een soort centrale barrière de qr laten scannen en daarbij identificatiecontrole. En dan verderop bij de reguliere ingang kaart scannen bij het poortje zoals normaal. Ook meerdere mensen gezien die weg werden gestuurd omdat ze het niet in orde hadden.
Wel vervelend dat ze het daar niet deden, ik vond het wel een veilig gevoel dat iedereen goed gecheckt was.
@Wonderland bij ‘mijn’ stadion dus wel gewoon, ik heb daarvoor misschien 1.5 minuut in de rij gestaan, en vervolgens voor het draaipoortje (waar ik normaal dan 3 minuten in de rij sta) niet meer, dus netto was ik sneller binnen.
In het buitenland (Frankrijk althans) gebeurde het scannen ook nooit in combinatie met id kaart. Wist niet eens dat dat moest haha, had nooit m’n paspoort mee als ik boodschappen ging doen .
Klinkt wel logisch van wel eigenlijk, Maar niet over nagedacht
Laten we het dan ook direct invoeren voor mensen die alcohol drinken, fastfood eten, niet sporten, roken, wel eens drugs gebruiken of een een stressvolle baan hebben Zijn ook allemaal gezondheidszorgrisico’s, Wil je in zo’n samenleving leven?
Bij “mijn” club werd dit wel gecontroleerd. De rijen waren super lang maar het ging heel vlot. Je kwam eerst bij de beveiliging en die controleerde je qr code in combi met je identiteitsbewijs en daarna mocht je door naar de draaihekken voor je seizoenkaart check. De jongen voor mij had geen qr code maar alleen zijn briefje met de stempels er op en hij kwam echt niet binnen.
Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. Mensen die overgewicht hebben vormen geen direct gevaar voor mijn gezondheid. Mensen die roken wel, maar daarom is roken ook verboden inmiddels op heel veel openbare plekken.
Als je het zo bekijkt zou het niet zo gek zijn als er echt langdurende restricties komen tegen mensen die zich bewust niet laten vaccineren.
Man man man. Als ik al dat gedoe rondom die domme GP zie wil ik echt een brief sturen naar Rutte en De Jonge over het onderwijs. Kan daar zo kwaad om worden. Doen alsof het van die goedzakken zijn die het onderwijs open hebben gegooid. 75 man per hoorcollege noem ik geen heropening van het onderwijs. Maar wel zoveel man naar de GP. Interesseert me werkelijkwaar geen donder dat dat buiten is. Net alsof coroon dan denkt ‘oeh GP én buiten, ik neem een dagje vrij’
Maar de discussie ging niet over een verbod of risico voor andere mensen, maar extra toeslag op een verzekering.
Maar het is toch een feit dat het buiten veiliger is dan binnen?
Vind 70.000 man bij elkaar nou niet echt veilig ook al is dat buiten. En als de redenering is dat die mensen gevaccineerd zijn, tja dan kan onderwijs normaal open toch? Iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Weet niet hoe het op andere uni’s is, maar wij hebben dan live voor 75 () man, tegelijkertijd livestream voor de mensen thuis én de opnames komen daarna online. De mensen die het niet veilig vinden en niet willen is dus genoeg voor geregeld. Maar hoe moet ooit het onderwijs (en de rest van de samenleving) nog open als zelfs vaccineren niet genoeg is?
Vind het toch vrij bijzonder dat 70.000 man buiten veiliger is dan 500 man binnen
Och, ze doet hier een Isa Kriensje.
Haar ook 1 kant op geswiept, dezelfde fanatieke blik en intonatie in haar spreken.