Het was 17 sept maar las ook ergens dat t mogelijk vervroegd zou worden naar de 14e. Spanneeeeend
Ik had bij Lareb melding gemaakt van mijn gewijzigde menstruatie na de vaccinatie en krijg nu een mail met aanvullende vragen. Zeker na eerdere nieuwsberichten waarin mensen zeggen dat deze bijwerking niks voorstelt, voelt het wel fijn om serieus genomen te worden!
En āwijā maar zeuren over hoe zwaar en lastig we het hier hebben/haddenā¦
Het enige wat ik me afvraag, geeft iedereen altijd een gewijzigde menstruatie door? Ook als je niet was ingeĆ«ntā¦
Ik ben het nooit stipt op die dag en zo laat namelijk, dus na mān vaccinatie ook niet.
Ik wissel ook altijd wel fors. (Maar PCOS).
Maar vriendinnen hoor ik altijd zeggen dat ze het exact weten . Dat ze nooit of zelden een dag later is, maar zeker geen 1 of 2 weken. Dus dan meld je het misschien wel? Als je ineens, out of the blue, een week overtijd bent.
Ja goed punt.
Bij mij is het nu echt voor het eerst in 10 jaar dat mijn menstruatie anders is! Met name doorbraakbloedingen en ook langer/heftiger ongesteld en meer krampen. Verder qua dag dat ik echt ongesteld werd geen verschil. Ik slik overigens wel de pil
Ik ben in Portugal en als je niet gevaccineerd bent moet je in het weekend in de horeca dus een negatieve test laten zien. Snap wel het idee dat het drukker is maar doordeweeks zit ik nu ook steeds in volle restaurants. Porto is sowieso toeristisch dus vrij druk en dan heb ik wel zoiets van: corona bestaat niet alleen in het weekend??
Wat goed! Mijn beste vriendin heeft sinds de tweede vaccinatie ook erg last van cycluswijziging (oa extra random bloeding tussendoor, kortere cyclus) terwijl ze normaal heel regelmatig is. Heb haar ook aangeraden het door te geven en vraag me af of ze haar ook benaderen!
De cijfers van de vaccinatiegraden per gemeente zijn eindelijk bekend. Interessant om te zien.
Oh wauw echt een beetje trots op mijn gemeente. Zelfs de kinderen van 12 tot 17 is 70% nu deels gevaccineerd.
Urk en Staphorst. Was natuurlijk te verwachten. Laten we maar hopen dat er veel in het geheim zijn gevaccineerd.
Ironisch dat bijna alle rode vlekken (op Den Haag en Rotterdam na) christelijke gemeenten zijn. Wat mij betreft mogen ze daar vanuit de overheid echt wel wat strenger op zijn, waarschijnlijk wordt dit door de kerkgemeenschap ook zo uitgedragen (dat vaccinaties niet nodig zijn etc).
Ik had bij mij echt erger verwacht. Best religieus dorp maar toch nog 67% volledig gevaccineerd. Valt me echt mee!
Ik zie het al, ik verkas naar een Waddeneiland en ik kom er nooit meer van af
Mijn gemeente het zelfde percentage jongeren en een enorm hoog percentage van de volwassenen en ik voelde ook trots haha.
Echt blij dat ik hier een woon, voelt toch wel veiliger.
Mijn gemeente is dramatisch, had er ook al over gelezen. De wat āslechtereā buurten blijven heel erg achter maar ook de wat meer āwelgesteldeā wijken ook. Frapant
Ik ben even boos en gefrustreerd en een beetje verdrietig.
In de klas van mijn dochter was vrijdag iemand met corona. Maandagavond kregen we dat via een mail te horen en moest de hele klas in quarantaine en testen op dag 5, dat was gister. Ik heb geen auto dus ben met mān dochter achterop van mijn woonplaats naar Utrecht gefietst. De test was negatief.
Gisteravond kregen we weer een mail dat er maandag ook een kind met corona in de klas was en dat we zaterdag dus wƩƩr moeten testen. Dus weer niet naar school en zaterdag weer heen en weer fietsen met haar achterop.
De buurman bood gister al aan ons te brengen met de auto, ik heb nee gezegd. Net gevraagd voor zaterdag maar dan kan hij helaas niet. De man van mijn moeder kan ook niet want hij en mijn moeder willen zich niet laten vaccineren.
Ik werk dus de hele week thuis wat niet leuk is voor mijn dochter en voor mij. Ik kan haar niet genoeg aandacht geven en mijn werk lijdt eronder. Ik ben een beetje chagrijnig waardoor zij nog aanhankelijker wordt en ik me weer schuldig voel. En nu duurt het nĆ³g langer.
En dat allemaal (even gechargeerd) om de mensen te beschermen die geen vaccinatie willen. In heb echt de neiging zaterdag te annuleren (doe ik niet hoor) iedereen die wil is gevaccineerd zo kan het toch niet elke keer door gaan.
Jeetje wat vervelend! Dacht dat ze de regels wel willen gaan aanpassen en alleen de kinderen die nauw contact hebben gehad in quarantaine willen ipv de hel klas. Schiet toch niet op zo?
Ja klopt dat hoorde ik ook. Voor ons wel te laat dan haha. Maar wel fijn te weten dat dit niet nog een keer op deze manier gaat gebeuren. Dit is inderdaad geen doen.
Gelukkig heb ik een lieve vriendin dit ons zaterdag heen en weer wil rijden, dat scheelt!