Caronatopic #12

Je QR code blijft zichtbaar die bevat namelijk de info dat je gevaccineerd bent (groen scherm), maar bij een positieve uitslag bevat die ook die info (rood scherm). Dus ik wens iedereen succes om dan binnen te komen maar als die gescand wordt dan blijkt gewoon dat je niet naar binnen mag.

1 like

Hoe is dit je conclusie? Ik ben al volledig gevaccineerd evenals iedereen in mijn omgeving?

2 likes

Op zoek naar manieren om ‘you fuck-o-rama fuck-stival of ignorance’ in mijn dagelijkse leven te gebruiken.

2 likes

Oeps, ik verwar je met de andere forummer die eerst zei dat ze gevaccineerd was en waarbij later bleek dat dat toch niet zo was. Sorry!

1 like

Ik ga zooo slecht op ‘artiesten’ (of andere mensen) die nu het hardst roepen hoe oneerlijk het is dat festivals niet door gaan, maar F1 wel, terwijl ze zich 1,5 jaar niet aan de maatregelen hebben gehouden, ze ‘niet meer mee deden’ en denken dat het vaccin een chip bevat. Ja, het is ook oneerlijk en ik vind dit ook echt belachelijk beleid. Maar joee als jij en je vriendjes zich gewoon aan de maatregelen hadden gehouden, je liet vaccineren en ‘gewoon mee hadden gedaan’ dan was er wellicht al veel meer mogelijk.

Ik kan er gewoon echt niet bij dat mensen denken dat er echt een chip in het vaccin zit oid of dat dit allemaal is bedacht door Ă©Ă©n hoger persoon. Echt, gooi jezelf weg. (Ik heb deze mensen ook in mijn close omgeving en merk gewoon dat hun gedrag ook echt invloed heeft op de manier waarop ik ze zie als persoon).

7 likes

Tim Douwsma zeker haha?

1 like

Jaa op dit moment onder andere hij! Ik had hem vorig jaar al snel overal op ontvolgt maar hij blijft maar tevoorschijn komen.

1 like

Nope, was dat maar zo

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gevaccineerde-die-positief-test-houdt-zijn-groene-vinkje~bd4e2438/

Ja maar ik mag toch hopen dat gevaccineerden die positief testen dan ook wel zo verstandig zijn om thuis te blijven, vooral met klachten.

Ja tuurlijk dat hoop ik ook, maar het is natuurlijk bizar dat er zo een fout in het systeem zit en dat de overheid dat maar voor lief neemt.

1 like

Nouuuuu daar zou ik niet zomaar van uit gaan helaas :persevere:

2 likes

Ik zag woensdag een chick met al een paar dagen keelpijn en hoesten, nog niet getest, moest per se die dag nog gezien worden, want de volgende ochtend vloog ze naar Kreta ofzo.

Ik zeg ja ehhh jij moet je zsm laten testen, wil je morgen op vakantie gaan. Zegt ze: ja weet ik, maar ik ben gister pas thuis gekomen van een weekend weg (deze beargumentatie snapte ik ook niet) en ik ben 2x gevaccineerd en dan mag je gewoon vliegen.

:cold_face:

Ik zei: lijkt me niet echt een strak plan om met mogelijk covid een hele vliegtuigcabine te besmetten en bij aankomst in je quarantaine-hotel te gaan zitten, of hoe zag je dit voor je?!

Nou ze ging zo wel een thuistest doen. Kwam ook vrolijk zonder mondkapje op naar binnen bij ons, tering wat zijn mensen toch achterlijk he.

4 likes

Maar het klopt wel wat ze zegt. Er is nu 0.0 druk om je nog te laten testen als je ergens last van hebt, behalve je eigen moraal

Ik hoop dat haar moraal en een chagrijnige huisarts haar toch de GGD hebben doen bellen, maar ik ben er bang voor.

7 likes

Nou drie keer raden over welk land dit gaat hoor. Tjonge jonge
(Oh laat maar, een staat wordt genoemd in de titel haha. Maar zo typisch gewoon)

1 like

Israël blijft toch echt de koploper met vaccineren.

Denk je dit echt? Ik betwijfel of dit wel zo is. Als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden hadden we COVID ook niet helemaal kunnen uitroeien. Dan waren we alsnog, net zoals nu, overgelaten aan het vaccinatietempo en had er nu niet meer gekund.

Ik denk dat het wel veel besmettingen had gescheeld, ja. En dat we nu en in de toekomst ook zouden zien dat er minder mensen op de IC zouden belanden, gezien dit voor een groot % ongevaccineerde mensen zijn. Ik geloof niet dat Corona nu al weg zou zijn, daar heb je de hele wereld voor nodig en ik twijfel of dat uberhaupt kan. Maar ik geloof zeker; hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe beter we het onder controle hebben.

Ik vraag me vooral af in hoeverre het echt verschil had gemaakt als het in de rest van de wereld nog wel aanwezig blijft en muteert. Nieuw-Zeeland kan een strenge lockdown afroepen en dat werkt omdat zij vervolgens heel streng kunnen controleren wie het land binnenkomt, maar wij kunnen zoiets al niet?

(Ik ben absoluut pro-maatregelen, don’t get me wrong, vraag het me even af)

Ja tuurlijk had het houden aan de maatregelen gescheeld in besmettingen. Maar je houden aan de maatregelen had dus niet gescheeld in hoe snel we terug naar normaal kunnen. Want dat hangt dus af van de vaccinatiegraad.