Caronatopic #12

Wat is de reden dat je je niet laat vaccineren als ik vragen mag?

1 like

Ik kan handmatig een QR-code maken voor mensen die om medische redenen maar Ă©Ă©n vaccinatie hebben gehad. Dit doen we als huisarts overigens alleen voor mensen die wĂ­j gevaccineerd hebben (met AZ dus), maar het RIVM kan dit ook. Dus je wordt niet uitgesloten van een QR-code als je er echt niets aan kunt doen. @Swelgje

@Merel Bij ons gaat het om 1 persoon op de 750 AZ-gevaccineerden, die een allergische reactie heeft gehad op de eerste en dus geen tweede vaccinatie krijgt.

9 likes

Kan ik mijn oma even gerust stellen want die zag haar ‘broodje oma’s gehaktbal’ al buiten haar bereik. De kans dat ze het gaat doen is heel klein, ze wordt ook steeds dementer. Maar ze had hier iets over gehoord en maakt zich dan zo druk erom.

2 likes

Mooi essay dat iedereen misschien kan delen met mensen in hun omgeving die zich niet willen laten vaccineren om hun twijfels weg te nemen:

29 likes

Oh ik wist niet dat dat kon! Gelukkig, mijn grootouders zijn ook gevaccineerd maar hebben geen smartphone (ĂŒberhaupt geen computer :grinning_face_with_smiling_eyes:). Kunnen ze toch nog eens uit lunchen.

2 likes

Hahaha ik lig hier hijgende stikgeluiden in bed te maken om m’n lach in te houden omdat m’n vriend naast me nog slaapt, hahaha FUCK!

4 likes

Wow wat heftig, hoe kan dat? Misschien een domme vraag maar ik snap niet hoe je kunt reageren op ALLE medicatie. Ik snap bepaalde stoffen en natuurlijk hulpstoffen maar (bijna?) alles omg

Ze weten het ook niet helemaal precies, maar het vermoeden is dat het idd iets van hulpstoffen of vulmiddelen zijn. Voor de zekerheid krijgt ze nu dus maar niks meer.

1 like

Het is toch altijd de regel geweest dat je alleen in quarantaine hoeft als je in direct contact bent geweest met een besmet persoon?

2 likes

Altijd? Nee

Ik dacht van wel. Die regel dat je meer dan 15 min binnen 1,5 meter van een besmet persoon was geweest, dan moest je in quarantaine. Maar misschien is/was het anders voor scholen.

2 likes

Lol oké even om dit recht te trekken ik ben volledig vóór vaccineren :joy: moet lachen om de reacties. Ik vind alleen iets van hoe de overheid A zegt en B doet, alweer. Dit was geen wappie speech :v:t3:

1 like

Dit was echt de perfecte toilet-read. Zo hard gelachen

2 likes

Ja dat is nu gelukkig, helaaas hele tijd ook niet zo geweest.

Ik kan het ineens niet meer terugvinden hoe die boom ging
 Twijfel nu wel een beetje.

1 like

Ja maar dat gold alleen als je dan afstand kon houden van de persoon die in quarantaine gaat. Dus als Pietje van 5.5 dan alles zelfstandig kan 5 (of voorheen 10) dagen lang. Maar omdat Pietje vaak nog geholpen wordt met aankleden en naar bed brengen en in bad gaan, en niet 10 dagen geïsoleerd op 1.5m van z’n ouders kan leven, moest dan iedereen.
Volgens mij was het zo

1 like

Maar jouw ene kind is in aanraking geweest met iemand met corona, dus die moet in quarantaine.
Jouw andere kind en jij zijn niet in aanraking geweest met dat betreffende kind, dus hoef je ook nier in quarantaine. Pas als jouw ene kind corona heeft, dan zijn jullie in contact geweest met iemand met corona en dan moeten jullie ook in quarantaine (behalve als je bent gevaccineerd). Zo is het altijd geweest toch?

De regels op scholen zijn juist scherper geworden, vorig jaar was 1 coronabesmetting in een klas nog geen ‘probleem’, dan mocht iedereen gewoon komen. Pas bij 3 besmettingen in 1 klas, ging de klas ‘dicht’. Dit is later teruggedraaid en moest bij 1 besmetting de hele groep in quarantaine.

5 likes

Oh thanks voor je reactie! Ik ga het doorgeven!

Ze zag haar bingoavond al in het water vallen :joy: maar dat komt helemaal goed dan!

Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad.
Ja dat is lastig te bepalen, bij ons op school werd daar door directie en ggd goed naar gekeken of het langer dan 15 minuten was volgens mij. Wij hebben ook een tijd geen groepen mogen mengen, om zo min mogelijk contacten te hebben. Weet van een school in een ander dorp dat ze daar wel de hele onderbouw naar huis hebben gestuurd, omdat zij niet met zekerheid konden zeggen hoe lang er contact is geweest.
Maar het soms wel een beetje krom ja.

Hopelijk test je kindje negatief dinsdag en kan hij/zij volgende week weer lekker naar school!

1 like

Huh dus je laat je niet vaccineren als soort van klacht tegen de overheid? Nou poe, je hebt ze te pakken hoor.

2 likes

Ze heeft zich toch gevaccineerd?

2 likes