Caronatopic #12

Ja het is zeker krom, maar soms ook wel logisch.

Ik vind het verschil tussen EU en UK wel krommer dan de uitzonderingen hoor.

Vriendin van mij kwam vanuit de UK hierheen en werd wel telefonisch gecontroleerd.

Ik wil het gerust wel delen hier.

Ik ben meer dan een maand in een (volgens Nederland) hoogrisico-gebied geweest.

Om terug naar Nederland te komen moesten we:

• pcr test doen (48 uur)
  • sneltest (24 uur)
  • quarantaine verklaring invullen

Dat hebben we allemaal gedaan. Alleen de controle was echt belachelijk. Er werd bij het inchecken wel gevraagd of we getest waren. Maar ze keken er niet naar en keken zelf raar op toen we zeiden dat we 2 keer getest waren ā€˜huh waarom 2 testenā€™. Daarnaast is nergens naar de quarantaine verklaring gevraagd en kon er dus ook geen controle op quarantaine zijn omdat er ook geen gegevens van ons bekend waren.

Dat is mijn ervaring maar dat is natuurlijk geen garantie dat dit voor jou ook zo zal zijn.

Daarnaast heb ik grote twijfels bij de wijze waarop een land als hoogrisico gebied wordt aangewezen. Het land waar eh waren was groen voor Duitsland bijv en Nederland was juist rood voor Duitsland. Wij hebben daarom wel overwogen om dan maar nog een week in Duitsland vakantie te vieren.

Maar dan bellen ze je op je 06 neem ik aan en dan is het alsnog niet traceerbaar waar je bent. Ik vind het ook wel krom, ik zag idd dat als je familie hebt bezocht in de UK dat je dan niet in quarantaine hoeft.

Overigens zou ik @oliverqueen jezelf afvragen of het het bezoekje waard is als het je nu al zoveel stress oplevert.

1 like

Engeland is echt niet op hoog risico gezet omdat ze weinig maatregelen hebben. De besmettingen liggen vrij hoog en zijn alleen maar aan het stijgen en verder gaat daar de delta variant ook als een lopend vuurtje. Dat zijn waarschijnlijk de redenen waarom je in quarantaine moet.

Ik werd net op de fiets ingehaald door een groepje introstudenten. Eentje helemaal hoesten. Vervolgens riep ze ā€˜oh ik hoest echt al een stuk minder dan gisterenā€™ :clown_face: uni/hogeschool dicht dankzij introbesmettingshaard maatregel incoming!! Zin innnnn šŸ„²šŸ„²šŸ„²šŸ„²

2 likes

Ik hoest ook altijd als ik veel drink en schreeuw(zing) maar ja ik denk dat t echt een grote haard gaat worden

3e week van september heb ik ā€œactiviteitenweekā€ o god als maar niet iets van introductie van vorig jaar die niet doorging inhalen is

1 like

Ik kwam net iemand tegen met een mondkapje van kant :confused:

3 likes

Mā€™n zwangere wappie collega heeft zich toch laten vaccineren!

30 likes

Waarom toch wel?

Er was blijkbaar iets op tv over een zwangere vrouw met Corona op de IC en haar baby moest daardoor eerder gehaald worden.

Dus ik zeg tegen haar, ik vind het echt heel goed dat je toch bent gegaan!

15 likes

Fijn inderdaad dat ze tot inkeer is gekomen

Vind het toch apart dat ondanks dat 85% van de bevolking al is ingeƫnt, dat er toch best flink wat mensen nog in het ziekenhuis liggen met corona? En dat aantal is al meer dan een maand niet gedaald.

1 like

15% niet ingeĆ«nte mensen op zoā€™n 13 miljoen volwassenen, zijn toch ongeveer 2 miljoen mensen

Edit: oh ik lees je zin nu anders. Nouja ik laat mā€™n comment toch maar staan want zie nu zelf eigenlijk hoeveel 15% wel niet is

Ff een heel domme vraag misschien. Maar kan het zijn dat in dat percentage mensen niet worden meegeteld die hebben aangegeven dat hun huisarts en Rivm geen gegevens mogen krijgen? Dat zijn natuurlijk geen miljoen mensen maar ik ken er al 2 die NEE hebben geklikt bij die vragen.
Of wordt het aantal mensen bijgehouden via het aantal spuitjes gezet?

Allemaal hierheen komen, weā€™re living the free life!!

Er liggen momenteel 8 mensen aan de beademing (hoe sneu ook natuurlijk). Wel wat meer mensen in ziekenhuis/een aantal op IC, maar niks zorgwekkends.

35 likes

Omw!
Regel jij nog wat hotties?

2 likes

Ja is goed ik regel nog wat wat knappe mannen in labjassen

4 likes

Aangezien ook wordt gesteld dat afweer door de vaccinatie na verloop van tijd weer afneemt, hoe zal dat ons/ de samenleving beĆÆnvloeden? Is dan het idee dat we wel zieker kunnen worden dan wanneer recent gevaccineerd maar niet zĆ³ ziek dat we in het ziekenhuis terecht zouden komen, of zit het helemaal anders? En hoe is de bescherming tegen nieuwe mutaties als onze afweer is afgenomen? Of zeg ik nu heel domme dingen.

1 like

Dat zal de toekomst allemaal uitwijzen denk ik. Wel hele valide en belangrijke vragen, ik weet alleen niet of daar een duidelijk antwoord op is. Misschien een herhaal vaccinatie, of een nieuwe vaccinatie (tegen bepaalde varianten), iets in die richting. Zolang het maar allemaal te behappen is.

In principe kan je elk jaar opnieuw (even) immuun worden tegen het gewone verkoudheid coronavirus, dus waarom zou dat hiervoor niet mogelijk zijnā€¦ of misschien komt er net zoals bij de griep een achtergrondimmuniteit bij de bevolking, dat het meer die kant op gaat. Of beide. Ik weet het ook niet zo goed.

1 like