Caronatopic #12

Maar dit kan iedereen toch zelf bedenken? Dat we er mee moeten zullen leven en dat besmettingscijfers niet alles zeggen. Dat het gaat om ziekenhuisopnamen of doden.
Neem aan dat die cijfers overal te vinden zijn.

Niet lullig naar jou bedoeld maar ik snap niet zo goed dat dit voor sommigen iets nieuws lijkt te zijn.

(overigens zou ik ook wel af willen van die openbare besmettingscijfers überhaupt, ik zie het nut eigenlijk niet. Heb ze ook nooit gecheckt. Vraag me soms af of ik de enige ben.

3 likes

Nou als o.a. de NOS het brengt heeft het toch ergens wel een zekere nieuwswaarde.
De ziekenhuiscijfers stijgen ook.

Ik heb corona gehad, duurde minstens een half jaar voor ik me weer normaal voelde zonder mist in m’n hoofd, Dus schiet soms door m’n hoofd dat ik het niet nog een keer wil. Of mijn ouders. Dus ja natuurlijk kan ik bedenken dat ik we ermee moeten leven. Maar het helpt dat iemand met verstand ervan dat ook nog even helder uitlegt. Dat jij altijd zo rationeel hierover kan denken en redeneren, fantastisch, zou ik ook willen. Maar lukt niet altijd.

10 likes

Een van de koppigste anti corona mensen van NL (mijn moeder) is gaan vaccineren vandaag, mijn vader en broer ook. Zo blij mee! Heb echt een jaar lang campagne gevoerd.

79 likes

Oh, wat goed zeg. Kan je je succesvolle tactiek delen? Ik heb nog een aantal mensen die ik wil overtuigen.

3 likes

Ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben irriteer ik me wel echt aan de laksheid van maskerdragers in het ov. Ik markeer dat soort lui ook echt direct als aanstellers. Ik vrees dat ik door die pandemie een stuk minder aardig voor mijn medemens ben geworden.

5 likes

Ik word zo droevig als ik al die gefrustreerde berichten lees op Twitter over het Unmute Us protest vandaag. Mensen die de term apartheid durven te gebruiken, omdat ze geen testje of prik willen halen. :face_vomiting: Blijf dan lekker thuis, joe.

5 likes

Ik zie op twitter nu ook steeds meer mensen boos worden om de maatregelen. Vooral mensen die zich ook niet willen laten vaccineren. Snappen ze nu echt niet dat ze zelf een groot deel zelf blijven veroorzaken? Ook word ik zo boos van een aantal mensen die maar blijven krijsen dat ze het zo zwaar hebben, want ja ze hebben het recht om in alle vrijheid over de wereld te mogen reizen en dat kunnen ze nu niet. En nu is hun leven zo zo zwaar. :face_vomiting:

3 likes

Wel mooi om te zien dat de vaccinatiebereidheid zo hoog ligt in NL en ook alleen maar nog verder stijgt. Volgens mij zijn er niet veel landen waar het percentage zo hoog ligt.

13 likes

Ik vind die unmute us protesten echt heel erg irritant. Ik vind cultuur ook super belangrijk, maar people are dying Kim.
Toen ik dus hoorde dat er protesten waren dacht ik dat het voor Afghanistan was maar het is dus voor de festival- en muziekindustrie. Ik snap het ergens ook wel hoor, maar voor minstens de helft van de mensen is het gewoon een excuus om een fissa te bouwen en middelen te gebruiken.

5 likes

Ik vind die protesten juist net goed. De cultuursector is het hardst geraakt en ligt al 1,5 jaar plat, vervolgens kan iedereen straks wel lekker naar F1 in Zandvoort en gaan voetbalwedstrijden ook gewoon door, komop zeg

45 likes

Ja daar ben ik het uiteraard mee eens, maar niet ip deze manier. Het is gewoon een groot openluchtfeest a la koningsdag met bier e.d.

8 likes

Die indruk krijg ik ook mee via social media ja… Vind de grote opkomst een beetje dubbel. Ben wel benieuwd hoe de cijfers zijn in vergelijking met Women’s March of BLM

2 likes

Ik denk/hoop dat het uiteindelijk meevalt maar ik vond die protesten wel een stuk beter geregeld… Ik vind de protestsong overigens wel vet.

Ik vind dat de cultuursector schandalig behandeld is deze pandemie (en altijd) maar in Amsterdam had het deel protest dat ik langs zag komen weer zo’n irritant yuppenrandje. Kinderen die in bakfietsen mee werden genomen met worden ‘laat mijn ouders op festivals bivakkeren want ik wil bij opa en oma logeren’. Echt van die Huismuts types. Dat zijn gewoon niet echt de mensen waar ik me druk om maak in deze crisis.

20 likes

En onderwijs. Ik pleit voor hoorcolleges op het circuit van zandvoort of in een voetbalstadion. Dan mogen we tenminste wél naar school. Vind het te idioot voor worden dat Rutte en De Jonge doen alsof ze echt een stelletje goedzakken zijn omdat de uni’s en hogescholen open mogen, terwijl ze zelf dondersgoed weten dat je met een regel zoals max 75 man per zaal de kiet net zo goed dicht kan laten

Als een evenement op het circuit met zoveel man kan en als we ook met zijn allen in een stadion naar voetbal mogen kijken, dan kunnen andere evenementen ook en dan zou normaal onderwijs toch zeker moeten kunnen

4 likes

Ik wil absoluut niks goedpraten.
Maar heeft het niet met ventilatie te maken. Buiten is betere ventilatie dan binnen in een collega zaal.

1 like

Ja dat zou kunnen, maar iedereen heeft de optie gehad zich te laten vaccineren. Dan heb ik zoiets van waarom geen normaal onderwijs en daarnaast de optie het live vanuit huis te volgen/weblectures voor de wappies en voor de mensen die bijvoorbeeld wegens een allergie geen vaccin mogen. Want als na volledige vaccinatie het excuus nog steeds is ‘maar ventilatie’, ja wat dan? Gaan de scholen dan nooit meer open? Ze zullen toch een keer die stap moeten nemen om de boel weer open te gooien

3 likes

Daar ben ik ook benieuwd naar. Maar het zou mogen als die 1.5 meter los gelaten word.

Maar zelf snap ik ook niet overal de verschillen.

1 like

Omdat iedereen recht heeft op onderwijs, ook als je een wappie bent. En het niet te organiseren is als onderwijsinstelling om al het onderwijs zowel offline als online te verzorgen en het dan ook nog eens van goede kwaliteit te laten zijn. Overigens eens dat het onderwijs voorrang moet krijgen wat betreft versoepelingen, maar wat jij schetst is ook echt geen oplossing.

Colleges worden bij ons sowieso (pre corona al) opgenomen voor deeltijders en mensen die een goede reden hebben (bijvoorbeeld medisch, topsport etc) om colleges te missen en dus opnames nodig hebben. Live in de zaal is altijd beter dan een opname, maar wat ik schets vind ik in ieder geval 100x beter dan zo’n domme max 75 man regel. Er zijn genoeg grote studies met vakken die door 600 man worden gevolgd en dan mogen er 75 mensen aanwezig zijn. Ja sorry hoor maar laat de kiet dan maar gewoon helemaal dicht, want allemaal 1x een college per vak mogen bijwonen op de uni zelf hebben we natuurlijk precies niets aan. Als de rest van de colleges dan via livestream/weblecture bekeken moeten worden, dan kan dat ene college wat je op de uni bij mag wonen er ook nog wel vanuit huis bij. Doen we al 1,5 jaar zo, dusja dan laat het lekker zo. Want vind het echt idioot dat ze nu doen alsof ze het onderwijs open hebben gegooid, terwijl we er in de praktijk geen kont mee opschieten

Wat Shirma Rouse laatst bij Humberto zei vond ik ook een goede. Als je je vaccinatie hebt gehad heb je heel leuk die QR code en heb je toegang tot de evenementen die nu wel mogen. Zonder coronatest. Wantja, je hebt je prikken. Dus dan ben je gevaccineerd, heb je misschien alsnog gewoon corona zonder klachten en loop je lekker iedereen te besmetten. En dat mag dan allemaal maar, maar owee als we met meer dan 75 man in een zaal zitten die niet zo fantastisch is geventilleerd, want corona. Ja dikke doei, ik wil na 1,5 jaar gewoon eens fatsoenlijk onderwijs

1 like