Ja en gezonder eten/leven is ook een optie maar dan komt er weer zo’n domme campagne met neem wat vaker de trap
Mijn vader behoort tot de 1e en 2e groep (weerstandverlagende medicatie en transplantatie patiënt) die genoemd wordt in dit artikel, maar hij is gevaccineerd in maart voordat hij getransplanteerd werd en dus ook deze medicatie moest gaan slikken. De artsen hebben in zijn geval dus geen flauw idee wat zijn immuunsysteem nu doet bij een besmetting, er zullen misschien herinneringscellen zijn zei de arts maar niemand weet het zeker. Ergens is dat wel echt heel erg kut want je weet totaal niet waar je mee af bent
Maar zijn deze mensen bij het normale groep seizoen niet ook al in relatief groot gevaar?
Toen mijn oom aan een zware chemo zat, kreeg hij (zonder covid) ook al het advies niet zelf de boodschappen te doen enzo…
Edit: daarmee wil covid niet vergelijken met een griep. Maar wel dat deze groep misschien niet te beschermen is, bijv ook niet voor de griep met griepvaccinatjes… en er zelf misschien minder gek van op kijkt dan wij zegmaar.
Ipv bruikbare vaccins te vernietigen kunnen ze nog een doel dienen… Tekenen jullie ook?
Ik vind het steeds bizarder worden dat er zo weinig dwang uitgedrukt wordt op mensen die zich niet willen laten vaccineren. Zelfs een eigen bijdrage voor het testen voor toegang gaat niet door?
Honderdduizenden mensen die zich niet willen laten vaccineren, straks in het ziekenhuis belanden, waardoor andere operaties weer uitgesteld moeten worden en al die mensen gevaar lopen en de (sorry voor dit ‘die ene racistische oom aan het kerstdiner-argument’) rest betaalt al die testen via de belasting. Ik vind het absurd.
En voor het gemak ga ik er even vanuit dat die anti-vaxxers ook degenen zijn die op het begin zo tegen de maatregelen waren, zich niet lijken te beseffen dat ZIJ de reden zijn dat de maatregelen moeten blijven.
Ik ben het helemaal met je eens. Het is allemaal weer veel te slapjes.
Ik denk dat je met deze denkwijze (anti vaxxers volgen de regels niet) een grote groep mist. Namelijk de groep “ik vind het eng/eerst even kijken wat het doet/ik ben jong dus het valt wel mee”. En ik zeg niet dat ik die groep oke vind maar denk dat het er meer zijn dan je denkt. Zo ken ik er al 2. Plus nog een derde die gewoon alles onzin vind en denkt t al gehad te hebben. En die 2 zijn verder geen wappies.
Vind het jammer dat er niet meer gedaan wordt aan uitleg over t vaccin, of juist de nadruk leggen dat t ook jou, een gezonde, slanke twintiger, kan overkomen. Maar vind ook dat deze info nu al opgezocht kan worden. Ik ken er ook een paar die in t begin riepen van nee hoor dat hoef ik niet, die t wel genomen hebben gelukkig.
Maar ik vind iedereen die het niet neemt (uitgezonderd mensen die t niet kunnen wegens eerder heftige reacties oid) gewoon egoistisch. Leuk dat jij denkt dat t jou niet overkomt maar die honderdduizenden die geen vaccin kunnen of waarbij t niet genoeg zal zijn hebben geen keus.
Verder word ik alweer half panisch als ik lees dat de werking tegen t deltavariant na 3 maanden vet afneemt. Maar focus me nog even op t feit dat ik nog niet gehoord heb dat je er nu ook gewoon dood aan gaat. Het is zo fijn om gewoon voor dat ene boodschapje naar de winkel te kunnen zonder angst en gedoe.
Nipte meerderheid Kamer voor eigen bijdrage toegangstest | NOS eigen bijdrage lijkt wel door te gaan toch?
Eigenlijk wel, maar dan niet rechtstreeks door eigen vaccinatie als ze daar geen/te weinig antistoffen mee opbouwen. Maar als iedereen die wel voldoende antistoffen opbouwt zich wel laat vaccineren dan krijgen er veel minder mensen corona en is deze groep wel soort van beschermd.
't Is niet jammer maar niks aan te doen. Als alle andere mensen die in de mogelijkheid zijn hun vaccin nemen ipv te weigeren loopt die groep gewoon ook minder kans op een besmetting.
Vind het echt rot dat er nu nog veel mensen die door immuunproblemen onvoldoende antistoffen opbouwen zullen ziek worden terwijl dat in veel gevallen niet gehoeven had want hoe meer gevaccineerden hoe minder besmettingskettingen. Het egoïsme van de weigeraars is echt niet te doen.
Ik denk oprecht dat de hel losbreekt Als er een nieuwe lockdown zou komen. Maar ik hoop het niet
Ja, precies wat jij zegt; dat egoisme. Echt gadverredamme. Er zijn mensen die om gezondheidsredenen het niet mogen of bij wie het dus niet (zo goed) werkt en die zijn de dupe ervan. Ik snap echt gewoon niet dat dat die mensen niet lijkt te boeien. Die mensen zijn ook vaak de grootste zeikerds wat betreft de maatregelen. Ja, dat komt door mensen zoals jij, bedankt he!
In Israël is niet iedereen gevaccineerd en vooral niet de jongeren. Tel daarbij evt ongedocumenteerde Arabiers op.
Het is ook helemaal niet erg als de besmettingen wat stijgen, het werkt ook niet voor 100%. Zolang er maar weinig mensen in het ziekenhuis opgenomen worden, en dat lijkt het geval.
In de US zijn ook een hoop mensen vooral in de red states niet gevaccineerd.
Het is echt een utopie dat er we ooit vanaf komen en dat hoeft ook helemaal niet. We leven al heel erg lang prima samen met de griep. Het is kut, soms worden sommige mensen ziek of overlijden er zelfs aan, maar het is wat het is, the world sucks. Ik ben ook niet voor een 3e boostershot nu, so what als iemand er wat verkouden van wordt of 1 op de 100.000 alsnog in het ziekenhuis komt. Lullig, maar de wereld leeft nu eenmaal samen met infectieziektes en we hebben de capaciteit om die te behandelen. Stuur ze naar landen waar de situatie acuut is.
Nouja heel essay maar stijgende besmettingen zónder ziekenhuisopnames maakt echt vrij weinig uit
Dit soort berichten helpen echt op het moment dat ik even paniekerig kan worden als ik al die nieuwsberichten lees. Dank je wel!
En @Geranium dat is fijn!
Kijk naar Denemarken. Besmettingen liggen afgelopen tijd op ongeveer de helft van de piek rond kerst
Kijk naar de sterfgevallen, die zouden dan ook halverwege de kerst-piek moeten zitten, als we in dezelfde situatie zouden zitten.
Maar dat is niet zo. Zolang er maar heel weinig mensen aan overlijden en weinig in het ziekenhuis opgenomen worden, valt het wel mee.
In heel Denemarken liggen nu 7 mensen aan de beademing op de IC. Super naar voor hun natuurlijk, maar geen reden om het land op slot te gooien.
Ja maar niet individueel bedoel ik. Ja zoveel mogelijk door e omgeving te vaccineren. Maar de persoon zelf kun je dus niet net zo goed beschermen. Je kan de kans dat ze het krijgen verkleinen maar hun verloop niet verminderen.
Er wordt nu ook gezegd: het is niet erg als de vaccins niet 100% tegen besmetting helpen, als ze maar tegen ziekenhuis opname helpen. Maw; daar heeft die groep geen fuck aan. Als straks alle gevaccineerde wel lichte klachten hebben en daarmee alles open mag want ze zijn 95% beschermd tegen ziekenhuisopname. Tja dan is die ene groep dus niet beschermd, en die kant lijkt het nu wel op te gaan? Als de graad maar hoog genoeg is tegen ziekenhuis bescherming laten we alles los. Dat lijkt nu het “doel” toch?
Ik zie dat ik niet de enige ben, maar ik wilde ook dankjewel zeggen voor de ‘voice of reason’ zijn want ik schrok weer enorm van het bericht.
Ik stond gisteren met iemand van de sportschool te praten die zich ook niet gevaccineerd heeft. Ik vroeg waarom niet, antwoord was dat je ook met vaccinatie in het ziekenhuis kan komen. Ik antwoordde dus, dank aan de colleges van ovenschaal, dat ongeveer 90 procent van de mensen immuun is voor het virus. Hij had die 90 procent bescherming geïnterpreteerd als ‘per keer dat je met corona in aanraking komt heb je 90 procent kans om het niet te krijgen’. Als ik hem nu een goede bron aanlever waarin staat dat als je bij de 90 procent hoort bij wie het vaccin goed werkt, dus dat je het niet kan krijgen en niet kan doorgeven, dan gaat hij zich alsnog laten vaccineren. Plus een vriend van hem die er ook bij stond. Dus ik ben nu op zoek naar een korte, duidelijke, wetenschappelijke bron waar dit in staat. Ik denk dat hij de dixi posts van ovenschaal net niet wetenschappelijk genoeg vindt haha
‘ Adjusted estimates of vaccine effectiveness at 7 days or longer after the second dose were 95·3% (95% CI 94·9-95·7; incidence rate 91·5 per 100 000 person-days in unvaccinated vs 3·1 per 100 000 person-days in fully vaccinated individuals) against SARS-CoV-2 infection, 91·5% (90·7-92·2; 40·9 vs 1·8 per 100 000 person-days) against asymptomatic SARS-CoV-2 infection, 97·0% (96·7-97·2; 32·5 vs 0·8 per 100 000 person-days) against symptomatic COVID-19, 97·2% (96·8-97·5; 4·6 vs 0·3 per 100 000 person-days) against COVID-19-related hospitalisation, 97·5% (97·1-97·8; 2·7 vs 0·2 per 100 000 person-days) against severe or critical COVID-19-related hospitalisation, and 96·7% (96·0-97·3; 0·6 vs 0·1 per 100 000 person-days) against COVID-19-related death.’
Beschermt dus voor 91% ook tegen asymptomatic covid infection
Heldin, ik wist dat je daar al eerder artikelen van had gedeeld, dus wilde die al opzoeken haha! Nu even bookmark gedaan. En ik ga toch even je dixi artikelen meesturen voor de jip en janneke uitleg