Caronatopic #12

Winkels niet meer, wel laatst in een museum weer opgedaan. Er waren allemaal boomers die echt geen afstand wilden houden en gewoon in je nek gingen hijgen om ook het bordje te kunnen lezen. (Had netjes gereserveerd op tijd maar mensen achter en voor mij hadden een veel later tijdstip en konden ook gewoon doorlopen.) Mondkapje werkte blijkbaar afschrikwekkend genoeg want toen werd er wel meer afstand gehouden.

2 likes

Ja altijd, maar dat is meer omdat mijn vader geen immuunsysteem heeft op dit moment vanwege medicatie. Ga het me echt niet veroorloven om door een supermarkt bezoekje Corona binnen te brengen. Ik voel me er ook helemaal niet ongemakkelijk erbij want ik sta 100% achter mijn keuze en ik denk weleens ā€œmen moest eens weten waarom ik het doeā€. In een normale situatie zou ik hem overigens niet meer dragen, puur om mijn vader te beschermen in dit geval.

11 likes

Niet meer in winkels enzo, wel in museum. Vond het er te druk in de rij en was toen wel blij dat ik er eentje bij me had.

Alleen als ik zie dat het druk is draag ik em.
Was laatst in een winkelcentrum; teringdruk, liepen allemaal oudere mensen gewoon tegen me aan zowat?? En in de Primark laatst. Maar inderdaad mensen houden dan iets meer afstand ineens. Ik hen ook altijd een paar schone mondkapjes bij me.
Als ik over 11 daten volledig gevaccineerd ben ga ik ook gewoon op deze manier verder.

Zoals verwacht, de site ligt eruit.

Ik heb een week geleden mn tweede vaccin van pfizer gehad maar sinds een paar dagen heb ik zoā€™n buikpijn. Niet misselijk, maar echt buikpijn. Geen idee of het verband houdt want zie buikpijn niet echt voorkomen als bijwerking (alleen misselijk zijn) maar meh wel vervelend.

Ik vind het zo lastig wanneer we (als in mijn vriend en ik) weer back to normal ā€˜kunnenā€™. We zijn beide volledig gevaccineerd + meer dan 2 weken dus voorlopig wordt het niet ā€˜veiligerā€™ dan dit. We waren het afgelopen 1,5 jaar mega voorzichtig, maar zijn nu wel wat minder streng (nog wel binnen de maatregelen, maar eerder zagen we bv niemand buiten onze gezinnen om). Heb voor het eind vh jaar wat dingen gepland staan die alles behalve corona proof zijn (concert,theater) als alles weer zou mogen. Heb het een tijdje geleden gepland want ja straks toch gevaccineerd en blabla, maar nu ben ik gevaccineerd en moet ik er eigenlijk nog niet aan denken? Denk ook omdat het nu zomer is en nu de besmettingen ook relatief hoog zijn, helemaal als straks alles weer mag (zie zĆ³ op tegen het afschaffen van de 1,5 meter maatregel) en het in de herfst/winter is. Vraag me af wanneer ik me wel comfortabel zou voelen bij concerten, theater of in een vol vliegtuig. Mijn vriend zā€™n vriendengroep is best groot en hebben plannen om af te spreken, maar hij zegt; ā€˜natuurlijk ga ik dat niet doen, zoveel mensen en geen afstandā€™ en ik begrijp hem want voel me dus ook niet comfortabel bij zoiets, maar wanneer doe je zoiets dan wel weer? Van te voren dacht ik echt van ja als we gevaccineerd zijn voelen we ons weer vrij (daarom ook die plannen voor het einde van het jaar) etc maar dat is dus helemaal niet zo. (Ik ben dus ook nog steeds degene die wel nog met een mondkapje door de supermarkt loopt) . Beetje warrig verhaal misschien maar vroeg me af of mensen dit gevoel herkennen.

1 like

Waarom voel je je niet vrij om die dingen te doen nu je gevaccineerd bent? Je bent beschermd tegen ernstig ziek worden en je kan als je die dingen gaat doen nog een zelftest doen zodat je nog meer zekerheid hebt dat je anderen ook niet zou kunnen besmetten. Natuurlijk moet je niets doen waar je je niet prettig bij voelt, maar met de juiste maatregelen en wanneer je zelf ook gevaccineerd bent is het volgens mij goed mogelijk om dat soort activiteiten weer te ondernemen!

7 likes

Je krijgt precies te zien waarom!!!

off-topic over niet tonen preview

Sorry, we were unable to generate a preview for this web page, because the web server returned an error code of 403. Instead of a preview, only a link will appear in your post.

3 likes

Ik hoop wel echt dat die 20 september doorgaat, en dat ik dna geen mondkapje meer hoef te dragen in de tram. Zou namelijk een mooi verjaardagscadeau zijnšŸ˜‡ ik zit nu al tijden iedere dag meer dan 2 uur blind in de tram omdat mijn bril TE erg beslaat met mondkapje

1 like

Ik had ook na 3 dagen echt flinke buikpijn! Terwijl ik dat normaal gesproken vrijwel nooit had, na een avond was het ergste gelukkig wel voorbij. Beterschap, hopelijk trekt het nu snel weg.

2 likes

Ik volg een meisje op insta dat nu in Cherso zit en alle coronahotels zitten blijkbaar vol dus er zijn apotheken die bij een positieve test gewoon een negatieve meegeven met een reiscertificaat en dan kan je gewoon weg

8 likes

Wie is dat dan?
Echt om te janken dat dat gebeurt, zit je straks ernaast in de bus of vanaf sept weer op de studie in een kutklein collegezaaltje.

Maar waarom zouden die apotheken dat doen? In opdracht van? Ik snap het niet.

Geen idee, ze zei letterlijk:
Als je hier positief bent doen ze niet zo moeilijk, want de coronahotels zitten vol dus dan mag je gewoon lekker naar huis

Op de Griekse eilanden kan veel hoor, maar zeker niet gratis hahaha.

1 like

Ik vind het wel heftig hoe groot de groep mensen is bij wie een vaccinatie - vanwege onderliggende aandoeningen met hun afweersysteem - weinig tot niets uithaalt: 700.000 blijkbaar (in NL). Zeker nu de besmettingen en opnames weer oplopen, terwijl de echte impact van vakanties en straks de start van het onderwijs nog moet komen. Misschien dat we geen nieuwe lockdowns krijgen, maar dit zal alsnog zoā€™n tweedeling in de samenleving veroorzaken, terwijl dit juist de groep is die het al zo zwaar te verduren heeft.

4 likes

Ik vind het wel weer een beetje misleidend/onduidelijk dat ze eerst stellen dat het niet duidelijk is bij welke groep de vaccinaties niet goed werken, en daarna een paar specifieke groepen opnoemen.

Maar onderstreept wel weer het belang dat zoveel mogelijk mensen een vaccin nemen zoals in het artikel gezegd.

Ja eens. Gisteren werd ook een 3e of 4e prik genoemd voor (een deel van) deze groep, dat staat er nu ook niet. Hopelijk zet de daling straks weer in in elk geval.

In het coronadebat van vandaag (is nu) maakt Wilders een opmerking over het belang van goede ventliatie en het beter inlichten van de mensen thuis daarover (bijvoorbeeld middels een persconferentie), en Rutte zit het gewoon een beetje weg te lachen. Maar goed, wat had je dan verwacht

2 likes