Zal misschien ook per regio verschillen. Ik ben in Italië vrijwel overal gecontroleerd, zowel in de horeca als bij culturele dingen.
Ja ik ben nu in Spanje maar er wordt nergens gevraagd om je qr code! Je moet wel een mondkapje op in winkels en als je een restaurant binnen loopt.
Een vriendin van me heeft spijt van haar vaccinatie omdat ze sindsdien niet meer ongesteld is geworden. Ik zei dat dat wrs ergens anders door kwam, bijv stress. Maar nu lees ik online dat er best wel veel bijwerkingsmeldingen zijn gedaan door vrouwen waarbij er ‘iets’ aan de hand is qua menstruatie (onregelmatig/heviger/niet). Vraag me dan toch af hoe het zit: kan de vaccinatie daar echt invloed op hebben of is het gewoon allemaal toeval?
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier veel over terug lezen.
Ja bedenk me net dat ik vaak op het terras zat
Hehe dit is echt uuuuiitgebreid besproken in de media, dit topic en zelfs al in de literatuur
Yes sorry, beetje knullig dat ik niet eerst even terug gelezen heb (heb een tijdje heel bewust al het Corona nieuws en dus ook dit topic vermeden). Nu in bijles-modus .
Vanochtend getest, megaverkouden opeens sinds gister, en zou zaterdag m’n verjaardag gaan vieren. Ik denk zelf geen corona maar je weet maar nooit natuurlijk, wel vervelend dat de uitslag zo lang kan duren.
Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk maatregelen voor ongevaccineerden gaan komen. Het wordt in ieder geval niet uitgesloten door de Jonge, dus waarschijnlijk zijn ze ons er mentaal al op aan het voorbereiden ;).
Ik zou het zelf prima vinden om bijv mijn QR-code te laten zien op werk. Als het helpt om de ziekenhuisopnames te verminderen (en ook om te voorkomen dat we weer volledig thuis moeten werken), dan graag!
Al denk ik niet dat dit de echt principiële ongevaccineerden over de streep trekt om zich te laten vaccineren.
Ik denk dat maatregelen tegen ongevaccineerden geen nut heeft. Tenzij je die mensen letterlijk verbied hun huis te verlaten. Mondkapje gaan ze toch niet dragen, je kan moeilijk bij de supermarkt gaan controleren op qr codes. Nou dan mogen ze niet naar de horeca, dan gaan ze wel bij anderen thuis zitten en worden ze alsnog besmet.
Ik denk dat QR-code voor het werk niet gaat gebeuren, ook onwenselijk denk ik omdat in essentiële beroepen ook ongevaccineerden werken. Misschien het 2G systeem voor nachthoreca en bredere inzet QR. Of een eind aan gratis testen, vanaf volgend jaar prik 3, ook mogelijkheid tot lokale lockdowns en terugkeer mondkapjesplicht. Maar wat het ook wordt, ik ben bang dat het weinig nut heeft.
Wat bedoel je met 2g systeem?
Volgens mij is het 3G systeem Genezen, Getest of Gevaccineerd, dus dan is 2G misschien met twee van die drie?
Ja dan telt Getest niet meer mee.
Ik denk dat het opzich wel zin kan hebben als je doel is om ongevaccineerden hiermee te beschermden tegen het virus. Als je doel is om meer vaccins uit te delen aan ongevaccineerden denk ik inderdaad dat het geen zin heeft.
Merken jullie al iets van de oplopende cijfers? Om mij heen hoor ik nog niks. Misschien bevind ik mij in een bubbel.
Ik in de directe omgeving ook niet. Wel iedereen en z’n moeder die ziek is en blaft als een zeehond. Er heerst van alles.
Ja zeker wel. Op mijn werk gaat er een groot project draaien vanaf volgend weekend en we zijn nu al gewaarschuwd dat de mensen jn dat projectteam niet meer tussen locaties mogen reizen en dat we het liefst niet met elkaar mogen vergaderen (fysiek). Een vriend van mijn vriend is positief, gevaccineerd met Moderna en nu goed ziek (diens vrouw gaat eerdaags bevallen dus ik ben ook benieuwd hoe dat gaat). De 7-jarige dochter van een collega zit met het hele gezin in quarantaine omdat er 19 kinderen in die klas positief waren
Mij lijken alleen maatregelen voor ongevaccineerden eigenlijk helemaal niet zo’n goed idee
Wat vinden jullie?
- Alleen maatregelen voor ongevaccineerden
- Maatregelen voor iedereen
- Geen maatregelen
- Anders
0 stemmers
@Cozycute nu je het zegt! Ik was op kantoor vorige week en toen hadden er een paar ook behoorlijk last van verkoudheid etc. Maar testen allemaal negatief.
Hoefde er gelukkig niet lang te zijn. Met een die zwaar verkouden was wel nog een auto gedeeldvan locatie naar locatie. Maar ben zelf niet ziek geworden.
@SemM dat klinkt wel zorgelijker Wil echt niet terug naar lockdown. Heb echt behoefte om naar kantoor te gaan en dat zou vanaf volgende week eindelijk fulltime weer mogen. Maar ben bang dat ze de boel weer terugdraaien met deze cijfers.