Caronatopic #12

Voor iedereen. Zeker als je die onzin leest dat gevaccineerden die positief testen, nog steeds hun coronapas behouden en daarmee alsnog anderen kunnen besmetten, waaronder niet-gevaccineerden die (alleen kunnen) testen om wat voor reden dan ook. Er zitten zoveel gaten in dit beleid. Die anti-vaxxers hoeven de onzin niet eens meer te verzinnen.

9 likes

Ik vind het zo grappig dat Hugo het brengt als ā€˜de ongevaccineerden beschermen voor de ICā€ terwijl het eigenlijke doel is dat die fuckers (medische uitzonderingen daargelaten natuurlijk) het niet verzieken voor de rest van de mensen die medische hulp nodig hebben.

40 likes

Ik weet niet of beleid alleen maatregelen voor ongevaccineerden gaat werken. Wie gaat controleren? Want de politie is al onderbezet en de boaā€™s zie ik het ook niet doen

Daarnaast gaat dit zorgen voor rellen (kijk naar Italiƫ ), wie gaat hier voor op draaien? Ik durf ook niet te zeggen of dit stand houdt bij de rechter (maar ik ben een van de weinige die geen semester rechten heeft gestudeerd)

Dan maar weer naar anderhalve meter en een mondkapje opdoen

3 likes

Ik woon in de bible belt, ik geloof dat hier iets minder dan 70% is ingeĆ«nt. Ik hoop dat (meer) maatregelen voor ongevaccineerden ervoor zorgen dat toch meer mensen zich laten inenten. Maar ik ben het ermee eens dat ook gevaccineerden verstandig moeten omgaan met de bestaande regels, zoals niet naar een restaurant gaan met klachten ā€˜omdat je toch een QR-code hebtā€™.

Omdat die mensen dan aan komen zetten dat de persoon met longkanker misschien wel gerookt heeft en ook zijn eigen ziektebed veroorzaakt heeft, of de persoon die gaan skiĆ«n is en een been brak ook risicoā€™s genomen heeft. En o, die persoon met de hartaanval? Die heeft morbide obesitas, en dat heeft ie ook zelf veroorzaakt!? :woozy_face::woozy_face::woozy_face::woozy_face::woozy_face:

2 likes

Ja een vriendin is besmet en moet op controle in ziekenhuis want te weinig zuurstof. Ook niet gevaccineerd. Voor de rest nog niks in mn omgeving.

1 like

Haha ik stem puur vanuit rancune :angry::triumph::mask:

5 likes

Ik vraag mij echt af wat die anti-vaxxers willen. Ik lees alleen dat ze geen maatregelen meer willen. Maar we weten wat dat voor gevolgen heeft. En dan? Wat doen we na het stoppen van alle maatregelen? Survival of the fittest?

Als ze nou eens verdomme overal die QR code gaan controleren en daarop gaan handhaven dan hoeven er toch geen extra maatregelen te komen. :angry: En dan zijn extra maatregelen dus letterlijk om de ongevaccineerden van de IC te houden, aldus Hugo. En bedankt fuckers! :face_with_symbols_over_mouth: Heel erg klaar mee dat alles maar weer moet gaan wijken voor de mensen die geen prikkie willen. Maar ja, dubbel want ze moeten toch opgenomen worden en er is al zo weinig plek en personeel. Dit is echt zo uitzichtloos.

8 likes

Zelfs bij de McDonalds kunnen ze het gewoon :woman_shrugging:t4: Mijn safe space :heart:

19 likes

Centrum Den Haag wordt naar horens nergens gecontroleerd. Lees het ook veel op Twitter dat er zo weinig gecontroleerd wordt. :cry:

Je bedoelt 5G toch? Genezen, Getest, Gevaccineerd, Gebeden of Gemanifesteerd

35 likes

Ik kom veel in de horeca in Den Haag en afgelopen weken ook een aantal keer in andere steden en vind dit inderdaad heel erg opvallend. Ik wist zelfs niet dat ik mijn QR code helemaal niet had geactiveerd tot ik in een andere stad ernaar gevraagd werd. Had die week 4 verschillende horecazaken in DH bezocht.

(Denk overigens niet dat niemand controleert maar viel me wel op)

1 like

Zou het wel een idee vinden. Qr code voor werk. Waar ik werk moet ik sowieso door een pasjes controle, kunnen ze meteen qr code scannen.

Maar zijn er genoeg niet gevaccineerd op kantoor. Helaas mag een werkgever en niet naar vragen. Maar hopelijk de beveiliging wel (die scannen bij de poort)

1 like

Ja dit is serieus wat ze willen. ā€˜Ik word zelf toch niet heel ziekā€™, ā€˜mijn immuunsysteem kan het zelf wel aanā€™ en anderen zoeken het maar uit. Gelukkig lijkt dit virus niet alleen mensen met een zwakkere gezondheid kapot te maken. Genoeg fitness-guruā€™s en ā€˜ik weiger die prikā€™-mensen die het loodje hebben gelegd. Echt apart dat een of twee? jaar later dit nog steeds niet is doorgedrongen, dat ze zelf niet per definitie tot the fittest behoren

1 like

Gevolgen voor anderen boeit ze niet.

1 like

Hier in BE net bijkomende maatregelen die eigenlijk al te verwachten waren: mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes. Ook CST in Vlaamse horeca en fitnesscentra.

CST?

1 like

Corona Safe Ticket

3 likes

Ik wel. Half team op de voetbalclub hier is besmet. Hoor ook net van een vriend van mijn vriend dat hij positief is getest nadat hij in een voetbalstadion is geweest. Op mijn werk gaan we weer meer thuiswerken nu.

Edit: hoor net dat de betreffende persoon niet gevaccineerd is, jemig