Caronatopic #12

Hmm, misschien zijn alle sites dan niet in lijn met elkaar (verrassend). Ik kwam op wat ik schreef via wat je moet doen bij een negatieve test (ook een rijksoverheid site). In ieder geval geen strikte quarantaine als je én negatief getest hebt én gevaccineerd én geen huisgenoten met klachten maar ik lees het wel als thuis blijven. Zou wat mij betreft ook prima de norm mogen blijven na corona want weet 99% zeker dat ik nu ziek ben nadat ik op kantoor met een zieke collega heb gezeten.

Vriend voelt zich inmiddels ook ziek dus wij eten denk ik pizza tot de teststraat tijd heeft

1 like

Ohh wauw ik had gisteren nog een kennis die met besmette man thuis vrolijk naar de kermis ging omdat ze dit op de website van de GGD zag staan🤡

Nou GGDtest is gelukkig ook negatief, maar omdat ze wel verkouden is is het advies wel om vrijdag nogmaals te testen en tot die tijd zo min mogelijk mensen te zien en daar gaat ze zich gelukkig wel aan houden. Ook wel de angst nu dat oma het heeft (oma is 85). Die heeft vandaag ook negatief getest, maar ook pas een dag na laatste contact… leuk zon familietripje :sweat_smile:

2 likes

Wat je laat zien is niet het volledige bericht vanuit de rijksoverheid he, kijk maar

2 likes

Jeetje wat een doos dan, had zelf verder niet gekeken. Thanks.

1 like

Oh dit geloof ik ook meteen :grimacing: :cry:

Zou wat mij betreft ook prima de norm mogen blijven na corona want weet 99% zeker dat ik nu ziek ben nadat ik op kantoor met een zieke collega heb gezeten.

Ben ik helemaal met je eens hoor. Vind het ook echt aso zo naar kantoor te komen. Je bezorgt je collega veel gedoe, spanning en een ritje teststraat. Neemt niet weg dat mensen dit dus helaas wel doen en vind dat daar best nog eens iets van mag worden gezegd. Door de werkgever en/of op de persconferentie

1 like

Dit snap ik inderdaad ook niet. Logisch dat er zeer waarschijnlijk weer maatregelen moeten komen, maar waarom niet direct (of iig zsm) overleggen en dan invoeren. Er gaat nu minimaal een week overheen, misschien wel meer, voordat er maatregelen zijn. Why :woman_shrugging:

1 like

Ik was laatst bij de supermarkt waar een groot bord hangt “heb je klachten, kom dan niet naar onze winkel” en een medewerker zat als een zeehond te blaffen (in haar handen) met een flink snot geluid achter de kassa. Niet echt handig omdat in die supermarkt vooral oudere mensen die de zelfscan niet begrijpen aan de kassa komen.

1 like

Ik word soms zo treurig van de gesprekken over Corona op mijn werk. Er zijn een aantal die niet gevaccineerd zijn (dat ik weet) en elke keer halen ze weer de onzin redenen aan waarom ze zo zielig zijn en in het verdomhoekje worden gedrukt. Alleen nu zijn het zijn dan de gevaccineerden die ook mee gaan praten en het ermee eens zijn. Ik probeerde elke keer de andere kant te belichten maar nu houd ik ook gewoon mijn mond als ik een gesprek weer die kant op hoor gaan.

5 likes

1,5 meter is denk ik een van de eerste dingen die weer terug komt. Maar dat heeft wel weer grote gevolgen voor theater, clubs, evenementen etc die dat eigenlijk niet meer aan kunnen…

Zo blij dat ik nu niet in de politiek zit :sweat_smile:

1 like

Hoop dat zsm thuiswerken weer wordt ingevoerd. Sta al een maand elke dag in de file in Brabant. Vandaag was er zelf 1,5 uur file bovenop normale reistijd. Wordt er echt leip van.

10 likes

Ik lol

21 likes

Ik moest ook al snotterend (toen ik me ook wel weer beter voelde) weer gaan werken … (zorg). We hebben gewoon zoveel tekorten dat verkouden verpleegkundigen moeten werken anders loopt alles in de soep/moeten je collega’s 10c zo hard werken etc. Wel gewoon getest en mondkapje op. Maar het is toch heel dubbel. Als de overheid zegt: bij klachten thuisblijven dan volg ik dus die regel al niet…

1 like

Ik ook maar kunnen we desalniettemin een petitie starten tegen deze talkshowopzet :sob:

———

Kijktip voor wie zich wil ergeren: de vastgoedondernemer (what’s in a job) die al boksend uitlegt waarom hij zich niet laat vaccineren en zich zo idioot gedraagt dat het lijkt alsof Koefnoen hem persifleert: Nieuwsuur gemist? Start met kijken op NPO Start vanaf 19:20

2 likes

Mijn werk is ook niet zo happig op thuis blijven als je verkouden bent (maar negatief getest). Ik werk in het onderwijs (niet als lkr).
Ik denk dat ik me ziek moet melden als ik echt thuis zou willen blijven. Sommige dingen kunnen vanuit huis of digitaal, maar observaties en lastige gesprekken vaak niet. Als ik obvious hoest/nies/snotter bel ik wel de school op om te vragen of ze wel willen dat ik kom. Vrijwel altijd hebben ze liever dat ik kom en op afstand ga zitten, dan dat de afspraak verzet moet worden. De vraag is voor leerlingen vaak zo hoog dat ze dat er voor over hebben.

1 like

Ja wij ook hoor, onze halve afdeling loopt te snotteren en te hoesten. Het ziekenhuis heeft een “flowchart wel/niet werken” en de uitkomst is eigenlijk altijd: werken behalve als je covid hebt (of fysiek niet in staat bent natuurlijk). Voelde me snipverkouden ook ongemakkelijk (vooral in de trein waar ik in moest) maar ja. Het is wat het is.

1 like

Het blijft me toch soms nog verbazen dat we in een tijd zijn belandt waarin allemaal artsen in een talkshow je uitleggen dat we die vaccinatie moeten nemen met wetenschappelijk bewijs, maar dat mensen zonder medische studie hun ‘eigen’ onderzoek hebben gedaan.

Ik denk ook dat als deze mensen met kwaaltjes bij de huisarts komen ze het etiket van hun recept niet eens zouden gaan lezen.

10 likes

Heb jij geen beroep waarin je thuis mag werken?

1 like

Ze staat letterlijk op de longafdeling van het ziekenhuis, dus bepaald niet :grinning:

Oh oeps! Nee dan zeker niet. Was wel benieuwd of het bijv kwam door een beroep wat niet thuis kan, of dat werkgevers (kantoor)mensen toch steeds meer verwachten

2 likes