In België werden de mondmaskers genoemd bij mogelijke extra maatregelen dus die zouden in Nederland ook misschien wel terug kunnen komen.
En ik denk zelf dat de thuiswerkregel ook best weer uit de kast zou kunnen worden gehaald
In België werden de mondmaskers genoemd bij mogelijke extra maatregelen dus die zouden in Nederland ook misschien wel terug kunnen komen.
En ik denk zelf dat de thuiswerkregel ook best weer uit de kast zou kunnen worden gehaald
Ik had dit ook hoor, al helemaal omdat mijn kids een paar dagen voor mij weer een crèche snotneus hadden. Zo ga je toch denken. Echt dom.
Wat ik het raarste vind is dat zowel mijn man als ik klachten hadden, toen ( via de GGD) negatief testten en een paar dagen later wel positief… in die tussentijd moeten we wél besmettelijk zijn geweest, maar gingen we uit van een gewone griep. Voor ons beiden was het moment om nóg een keer te testen dat we smaak en reuk verloren.
Denk ook dat het best wat besmettingen tegengaat als meer mensen weer gaan testen en in isolatie gaan. Uiteindelijk was mn pa pas na 9 dagen isolatie klachtenvrij en mocht hij gisteren weer ‘vrij’. (heel blij, want was echt helemaal gesloopt na 9 dagen alles in huis organiseren en eten regelen elk moment van de dag).
Vaccineren is geen zekerheid om geen corona te krijgen, maar ik denk wel dat je het minder snel oppikt/verspreidt, want ik heb het niet gehad. Maar blijven testen is wel super belangrijk om die verspreiding tegen te gaan, zodat de mensen die niet gevaccineerd zijn niet in het ziekenhuis komen en de zorg dus niet belast wordt.
@Uprooted ooh wel heel goed dat je opnieuw bent gaan testen bij nieuwe klachten, maar dat lijkt me wel frustrerend als je daarna alsnog positief test en daartussen dus besmettelijk was, terwijl je dacht safe te zitten
Ja die isolatie is ook killing. Ik zit nu op 7 dagen en wacht dus op 24 uur klachtenvrij… ik moet mij echt bedwingen niet ‘s avonds laat even met mondkap op een rondje door het park te lopen want mijn mental health zit wel aan zijn taks. Twee zieke kinderen, man ziek, klein huis. Pff.
Hopen dat het over een paar dagen echt over is. Ik snak gewoon naar een boodschap in de Appie hahah.
Ik gok op mondkapjes en 1,5m. Lockdown zie ik zo snel nog niet gebeuren
Nee lockdown denk ik ook niet. Bij een eventuele thuiswerkregel denk ik eerder aan die niet verkouden naar het werk komen enzo. Niet zo ver dat scholen ed weer dicht zouden gaan
Ik las dus bij AD dat dit niet kan omdat deze maatregelen via een aparte wet gingen die nu is afgeschaft?
(In België komt het kernkabinet vandaag in spoedzitting bijeen. Op de agenda staat onder meer een bredere mondkapjesplicht in binnenruimtes. In Nederland zal dat voorbeeld niet snel worden gevolgd, stelt een bron, omdat de mondkapjesplicht hier samenviel met de 1,5 metermaatregel. Die is wettelijk afgeschaft en kan niet zomaar weer worden ingevoerd. Een strenger thuiswerkadvies zou dan meer voor de hand liggen.)
Echt wanneer zijn we klaar met deze ellende. Weer horeca dicht kunnen ze niet maken toch?
Zo ja, nóg hogere prijzen volgend jaar…
Ik ben benieuwd of de 1,5m invoeren zoveel effect gaat hebben. Dan doel ik vooral op naleving. Iedereen heeft dat laten versloffen, zouden we er weer zo streng op worden met zijn allen? Vond het wel raar dat ze op plekken dat het wel kan, sportzaal, die kruizen al hadden weggehaald van de vloer. Waar het mogelijk is, blijf afstand houden zou ik zeggen.
Joh, ga gewoon een rondje lopen. 's Avonds zijn er niet veel mensen meer op straat en kun je wel afstand houden. Niemand heeft er wat aan dat je straks mentaal helemaal kapot bent, alleen omdat je geen rondje durfde te lopen. Goed om jezelf denken hoor!
Het is toch sowieso al de bedoeling om niet verkouden naar het werk te komen?
Nou ik heb echt genoten van mn ene week les op de campus :’) Ben benieuwd hoe nieuwe maatregelen impact gaan hebben op scholen/universiteiten, nu dat ze echt net weer helemaal open mochten
Als je negatief getest bent, mag je daarna weer naar buiten en ook gewoon weer naar werk als je werkgever dat ok vindt. Hier zitten in elk geval meerdere collega’s te snotteren op kantoor en dat lijkt prima te zijn
Nou we zijn alweer aan het dalen hoor, 5300 nog wat. Geen reden tot paniek.
Is er al een storing bekend?
Oh pff dat wist ik niet, ik dacht gewoon logisch nadenken en bij klachten niet naar werk/buiten (tenzij je een vitaal beroep het)
Bij negatief getest maar toch klachten staat: hou je aan de basisregels. Onder basisregels staat: blijf thuis bij klachten. Toevallig vanochtend opgezocht omdat ik klachten heb en negatief test. Maar kan me voorstellen dat werkgevers dan zeggen; kom gewoon.
De mijne gelukkig niet, daar is 't gewoon: blijf bij klachten thuis. (Ook als het verkoudheid is).
Het is altijd lager op maandag (en dinsdag ook geloof ik) maar had ook wel hoger verwacht dan nu
Maar geen positiviteit helaas
Het gaat vooral om de laatste regel hieronder. Dat wordt ook geïnterpreteerd als ‘hoezeeee ik ben negatief en kan nu weer veilig op kantoor snotteren’
Ik blijf me ook verbazen over de regel dat je naar buiten mag als je gevaccineerd bent maar je huisgenoot corona heeft. Is toch allang gebleken dat je dan zelf ook besmet kunt zijn en anderen kunt besmetten? Ook al is de kans wat kleiner. Hopelijk gaat dat er ook af.
Je mag enkel naar buiten als je buiten huis 1,5m afstand kan houden, de coronapatient in isolatie zit en je 100% geen klachten hebt. Plus je moet natuurlijk testen en tot de uitslag mag je ook niet naar buiten, dus het is in die mate wel begrensd.
De DVD’tjes kunnen weer opgezet worden.