Ik vind het nu ook zo stom met verkouden zijn. Bij mij op werk is nu het beleid dat je wanneer je verkouden bent op werk een zelftest moet doen(ik weet dat dit niet klopt met het landelijke beleid). Is die negatief, dan loopt iedereen lekker verkouden en bacillen verspreidend op werk. Waardoor anderen ook weer aangestoken worden. Ja zo hou je dit allemaal wel in stand. Bovendien vertrouw ik die zelftesten voor geen meter. Collega van andere locatie had een negatieve zelftest, maar de dag erna wel een positieve test bij de GGD.
Ik vind die zelftesten best wel een faal. Mensen gebruiken ze vgm vooral met klachten, wat niet de bedoeling is natuurlijk. Niet gek dat zo de besmettingen oplopen
Ik ben blij dat mijn werkgever wil dat je bij klachten thuis werkt. Ook bij een negatieve test. Dit is ook mogelijk voor onze werkzaamheden. Dus het is ook niet nodig dat iemand met klachten naar kantoor gaat.
In hoeverre hebben ze het onstaan van de besmetting eigenlijk in kaart? Ben wel benieuwd welk aandeel op kantoor werken, evenementen etc. hebben op het totale cijfer.
Wanneer moet ik âm dan gebruiken?
@oliverqueen
Hier ook genoeg, voel me niet zo goed⊠en dan ff later staan ze te hossen op oktoberfeest.
Vanmorgen zag ik bij 3 mensen; toch echt ziek geworden.
Ja staat in dat dashboard
Blijkbaar is het nu thuis en bezoek, daarna werk en daarna school en kinderopvang.
Beter dat dan helemaal niet testen. Ik âkenâ er genoeg die eerder niet naar een teststraat zouden gaan, maar nu wel een zelftest doen als ze klachten hebben.
Natuurlijk zou het anders moeten, want zo krijg je ook geen goed beeld van de besmettingen. Maar zelf doe ik ook eerder een zelftest bij lichte klachten dan dat ik direct naar de teststraat ga. Pas bij meer klachten maak ik een afspraak voor een pcr test. Werk overigens wel thuis bij klachten en ga ook nergens naar toe. (Voordat mensen mij zien als verspreider)
Als je geen klachten hebt, maar wel grote groepen mensen gaat zien of met kwetsbare personen in aanraking komt, daar zijn ze officieel voor volgens mij.
@SpeedOfSound ja, voor die mensen is het wel goed. Om mij heen hoorde ik vooral mensen die nu genoegen nemen met een zelftest en zich dan veilig wanen, terwijl ze eerst wel naar de teststraat zouden gaan. Dat is natuurlijk niet handig.
Voor net wat extra veiligheid in dit soort situaties inderdaad.
Eigenlijk werkt het een beetje zoals condooms. Het maakt het contact veiliger als je beiden geen klachten hebt. Maar als eentje een druiper (of druipneus haha) heeft, is een ritje naar de GGD te verkiezen boven seks met condoom en zelftest
Als ze deze vergelijking nou als landelijke communicatie-strategie uitrollen, heb je direct twee vliegen in Ă©Ă©n klap.
Maar nieuwe maatregelen dus. Sta er toch wel even van te kijken. En benieuwd wat het gaat worden.
Soms is de strategie van het kabinet me een raadsel. Ik probeer ze extra krediet te geven omdat een pandemie nou eenmaal onvoorspelbaar is en het kabinet ook niet eerder een gezondheidscrisis van deze omvang heeft hoeven managen maar soms merk ik ook irritatie bij mezelf.
Drie dagen geleden (!) vond het kabinet nog geen extra maatregelen nodig, ondanks het snel oplopende aantal besmettingen en ook een stijging in de ziekenhuizen. Nu lees ik op nos.nl dat de persco toch een aantal dagen vervroegd wordt en ze zich beraden op nieuwe maatregelen. Helemaal eens met de conclusie dat we misschien toch iets moeten doen, maar waarom doen alsof er drie dagen geleden niks aan het handje is en nu toch met spoed bijsturen? Komt stuurloos over.
Zullen de clubs wel weer dichtgaan
Ja inderdaad! En misschien zou het ook schelen als Jaap van Dissel stopt met dingen roepen in de media over maatregelen en lockdowns.
Ik vind de hele strategie van Nederland met de kleurcodes voor landen trouwens ook maar vaag. Zit weinig logica meer in als ik alles zo zie.
Ja en dan vervolgens lezen dat die persco alsnog pas volgende week dinsdag is haha. Nou wat een spoed dan.
Ik vind de activiteit in dit topic ook altijd wel een goede graadmeter voor hoe het gaat. Weer veel te druk hierđ
Echt zin dat het even uitlekt wat het dan gaat zijn. Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn namelijk, naast clubs natuurlijk weer
Jaa sowieso clubs weer dicht of zelfs de horeca weer om 22.00 (of zelfs 20.00) dicht gok ik
1,5 meter terug lijkt me het meest voor de hand liggend als 1 vd eerste dingen, dat heeft minder economische consequenties volgens mij (en daâs toch de main concern van ons Mark) dan horeca weer vroeger dichtgooien. Zou ik niet eens erg vinden eigenlijk, uit mijn aura bitches
Denk dat er weer maatregelen aan zitten te komen. Enige maatregel die ik overigens echt niet erg zou vinden is dat tentamens weer thuis moeten, want na 3 semesters thuistentamens die ze open boek hebben gemaakt, weet ik oprecht niet meer hoe ik zoveel stof van buiten moet leren
Ik hoop dat ze wat meer ook gaan aandringen op het testen bij (milde, lichte) klachten, ook al ben je gevaccineerd. Ik hoor zĂł veel van mensen dat ze niet gaan testen, want âik hoest alleen een beetje, maar ben toch volledig gevaccineerdâ.