Ik word er echt heel moedeloos van. Want wanneer houdt het dan op? (nooit?) En gaan we vanaf nu voor eeuwig in lockdown als het weer te heftig wordt?
Ja heb ik ook inderdaad.
Was plannen aan het maken om een beetje te gaan interrailen door Europa deze winter, maar dat feest gaat zo te zien ook al niet door want heel Oost-Europa staat ineens op oranje inclusief quarantaines bij terugkomst etc. Had toch gedacht dat het allemaal wat makkelijker zou gaan worden deze winter.
Heb binnenkort een vakantie gepland staan en wilde van de winter ver weg maar ben al blij als mijn aankomende reis nog wel doorgaat aangezien Nederland voor sommige landen al op rood staat??
Oh ja zou best kunnen inderdaad aangezien Marokko alle vluchten al heeft opgeschort. Kan nooit lang duren voordat andere landen ook moeilijker gaan doen.
Weet je toevallig welke landen?
Ik denk via mijn vriend (die werkt in een nachtclub) of op werk (ik werk in de intramurale GGZ).
Denk je dat personeel beter belonen opeens zal leiden tot minder drukte op de IC? Nee. Daar zijn structureel aanpassingen voor nodig. Zoals minder administratie (je moet eens weten hoeveel administratie ik op een dag doe, ipv geneeskunde had ik beter een administratief medewerker kunnen worden), meer scholing en meer anatomie in de beslissingen. Dat zou hun werk behapbaar maken. Daarnaast had de overheid nooit in 1,5 jaar tijd opeens allemaal goed geschoolde IC personeel kunnen opleiden. Daar heb je jaren ervaring voor nodig en niet iedereen is gemaakt voor het acute kant van de zorg. âOpschalenâ kan dus niet zomaar.
Dus wat wij als medemens kunnen doen is, is jezelf vaccineren. Dus ja meer dan terecht dat de ongevaccineerde (op niet-medische basis) hier en elders scheef aangekeken worden. Je zou maar als een ongevaccineerde covid patiënt op de IC liggen en 10-14 dagen een bed bezet houden met agv dat andere patiënten niet hun operatie kunnen krijgen. En misschien wel nooit een operatie kunnen krijgen want dan zijn ze al dood agv bv een hartinfarct. Dat is nagenoeg het directe gevolg van niet willen vaccineren. Hoe wrang hÚ?
Het is toch ook de bedoeling dat we allemaal ooit eens corona krijgen. Je ontkomt er niet aan. Alleen worden gevaccineerden minder ziek en houden ze dus geen IC bed bezet
Hier + 7 dagen na positieve test en aanvang klachten. Damn ondanks dat ik gevaccineerd ben vind/ vond ik het wel echt heftig. Ik heb echt gewoon een dikke griep. Het ergste vind ik mijn compleet dichte neus en het niets ruiken/ proeven. Hoewel ik net mijn neus weer eens in een potje Vicks stopte en dĂĄcht iets te ruiken. Daarnaast doodopâŠ
Nu wachten op 24 uur klachtenvrijâŠ. Ik heb al bedacht dat ik dan als alleeeerste een rondje door het bos hier vlakbij ga wandelen en ergens een warme choco ga halen want jeez die muren komen echt op mij af.
Nu meer besmettingen dan toen? Hoe weet je dat? Dat idee heb ik niet hoor.
Weet ik inderdaad niet, is een gevoel als ik lees hoe veel meiden zich hier melden met besmettingen. Maar hopelijk heb ik het fout!
Is dat zo?
Heeft corona krijgen nog een ander voordeel dan vaccinatie?
Er was toch ook nooit gezegd dat je dan immuun zou zijn voor Corona? Alleen dat je het lichter krijgt en sneller herstelt⊠dacht ik
Vaccin werkt niet voor de 100% maar iets van 95%-97% (=immuun). De overige % bouwt te weinig antistoffen op om immuun te raken. Maar we merken nu in verloop van de tijd dat sommige groepen zoals ouderen toch minder As hebben aangemaakt dan verwacht en raken toch ziek.
Bij de dochter van een collega zijn 19 kinderen in een klas positief
Heftig!! Ook vervelend voor de ouders. Allemaal thuis.
Merk hier op mân werk (zorg) toch ook weer oplopende besmettingen onder de gevaccineerde. Meer uitval. Ook wel uitval vanwege andere virussen.
Ja die collega werkt dus nu jnderdaad weer thuis inclusief wegrennen bij de Teams meeting etcđ
Ja dit merk ik ook in mijn omgeving. Onwijs storend, zeker je âaan de buitenkantâ nou eenmaal heel moeilijk kunt zien/weten of het Covid is of niet. Een vriendin en ik hadden beide dezelfde klachten (keelpijn, hevig hoesten, hoofdpijn) en zij had een positieve PCR test en ik negatief. Dus je weet het grwoon niet
Iemand in mijn tijdlijn: âMega verkouden maar toch de marathon van Rotterdam gelopenâ (in een hele snelle tijd) fuck offff
Ja is ook zo. Mijn schoonmoeder was gelukkig negatief getest (dus wel laten testen), dus had gewoon een fikse verkoudheid te pakken. Mijn vriend moest daar wat ophalen. Dus zij zegt, het is veilig hoor om te komen. Even vergeten dat ik hoogzwanger ben en mijn vriend en ik het echt niet kunnen gebruiken nu verkouden te worden. Naast dat het kut is, is het ook gedoe dan weer met testen, ziekenhuis in met klachten etc⊠maar dat vergeten mensen snel weer ofzoâŠ
Mn schoonmoeder zou vanavond mee eten en op de kids passen, belt ze net snikverkouden op met een âja ik denk overleg toch evenâ dat de oom van mn man waar ze de afgelopen 5 dagen mee in buitenland zat (met alle broers en zussen en hun moeder) corona heeft. Haar zelftest was negatief, wat wij willen met vanavond? Nou wat dacht je zelf? Lekker thuisblijven jij en een GGD-test gaan doen? En dat werkt dan in de zorg + in de eerste golf heel veel plusuren gemaakt omdat ze de triage van corona-vedrachte patienten deed?
Echt als iemand het ons nog eens gaat bezorgen zijn zij het. Hoe vaak wij al niet hebben gezegd nou laten we maar even verzetten dan
Edit; ze gaat een GGDtest doen omdat ze zonder negatieve niet mag werken in het ziekenhuis in dit geval maar goed tm gisteren contact gehad met iemand die vandaag positief testte, dan zou ze toch tot dag 5 moeten wachten voor een accurate uitslag?